• prästkrage

    Fortsättningstråd för Mulpa, Heavenlee, Väntar med spänning och Prästkrage.

    Hejsan tjejer!

    Då vår tråd snart går ut och vi hängt i den sen januari så gör jag en ny. Vill inte förlora er på vägen. Har ju bestämt att vi gör om det till en gravidtråd när vi alla plussat.

    Hoppas ni hittar hit.

  • Svar på tråden Fortsättningstråd för Mulpa, Heavenlee, Väntar med spänning och Prästkrage.
  • prästkrage

    Nämen, så ledsen jag blir. Kan inte ens tänka mig hur du mår. Har aldrig varit i den sits som du är i nu.
    Du vet att vi kämpar här med dig hela vägen. För vi ska minsann se till att finnas här för varandra hela vägen.
    En stor kram till dig. Ta hand om dig och unna dig en massa i sommar. Det är du verkligen värd.

  • Väntar med spänning

    Heavenlee, så trist ju! svårt att sätta sig in i hur du känner. Men som du säger så är det ju helt fantastiskt att ni KAN bli gravida på egen hand. De säger ju att det oftast är "lättare" att bli gravid efter ett missfall. Håller tummarna för er och det är ju superskönt att ni har start för ny IVF-behandling om bara några veckor. Du är duktig som kämpar på! Nu får du sikta framåt igen! Det måste vara er tur snart! Stor kram!

  • Mulpa

    Heavenlee: Inga ord räcker för att trösta. Men tycker att du är tapper och att det är viktigt att få va ledsen och utkämpa sin sorg i sin takt..
    viktigt att vända ner i skiten för att sedan ta sig upp till högsta topp igen!
    Vet hur den resan är men vet att du klarar den resan med. Det är tufft men man blir stark och det är ändå konstigt vad vi människor är konstruerade.. hur mycket vi verkligen klarar.
    Du klarar detta med även om det får ta den tid det tar vännen!

    VI FINNS HÄR! Sköt om Er.. du och din kille!! Ta hand om varandra!!

    Sörj tillsammans och tappa inte bort varandra och sörj på varsitt håll så som jag och min man gjort några gånger under dessa 6 år..bättre att finnas för och med varandra,
    på så sätt blir man ännu mera stark.
    SKÖT OM DIG! KRAM

  • Mulpa

    Hej mina vänner!! Hur mår Ni allihopa?? Hoppas det är bra i sommarvärmen!!
    Många kramar Erika.

  • prästkrage

    Här är det bara bra. Varit på hälsosamtal idag. Så nu börjar det hända saker. Inskrivning den 13 juli.

    Illamåendet har nästan försvunnit nu. Bara när jag borstar tänderna som jag blir extremt klökig och när jag sprayar deodoranten.
    Ibland kan jag vakna på natten med och må illa, men inte alls lika ofta som innan.

    Njut nu av solen allihopa. Nästa sommar jagar vi skuggan till våra små.

  • Väntar med spänning

    Här mås det fint! Jobb å slit och solen skiner. Det är ju inte annat än att man ser fram emot semester! Men dagarna och veckorna flyger fram så det säger väl bara vips! Är i graviditetsvecka 21 nu och magen har börjat puta ordentligt så nu har jag fått berätta för alla på jobbet också. Känns skönt att inte behöva gå runt i stora tält för att dölja, hihi... Hoppas ni andra mår fint också! Kram!

  • Mulpa

    Hej på er tjejer!! Hur mår ni?? Jag mår okej men är trött och sliten,
    ändå har jag haft ledig helg. Men jag är helt slut och denna super värme har knockat mej totalt!!
    Annars är väl allt bra!! 1 vecka kvar till semester nu. Längtar så! Kram Kram

  • prästkrage

    Allt är bara bra här.
    Fortfarande supertrött men annars så har illamåendet försvunnit nästan helt.
    Haft lite yrsel och huvudvärk sista dagarna. Får ta det med BM när jag ska dit igen.
    Går imorgon in i vecka 12. ( 11+0 ) Undrar hur sjutton detta gick till?! Var ju igår jag plussade känns det som.

    Kan inte riktigt njuta av sommarvärmen bara. Tycker den är jobbig när den är som värst. Men har väl med huvudvärken och yrseln att göra.

  • Heavy

    Hejsan på er flickor!

    Här är allt ok! Med det här vädret kan det ju inte vara annat än bra Semestern dröjer ett litet tag till för mig, den börjar v 30. Vi har kollat på en del hus sista tiden och är nu med och budar på ett kedjehus! Vi har högsta budet än så länge men budgivningen fortsätter idag så håll tummarna!

    Kram på er!

  • Mulpa

    Heavenlee: Lycka till i budgivningen!! Håller tummarna.

    Prästkrage: Ja visst är det helt otroligt va fort det går. Själv i vecka 20 nu och det är toppen!!
    Är lite sliten och trött och börjar känna av foglossning vilket ju inte är något vidare.
    Idag har jag iallafall joinat PRO klubben då jag varit till rehab och lånat en mobil toalettstol som jag kan ha på övervåningen,
    jag springer nämligen på toa upp till 7 ggr per natt och toa har vi inte på övervåningen så det är jätte jobbigt!! Men nu är det slut på allt spring och det ska bli så fantastiskt skönt!!
    Inte heller behöva oroa sig att trilla omkull när man ska upp och ner för trappan flera gånger om natten i mörkret.

    Men lite roligt är det ju att fått lov att låna en toastol.. men vad gör man inte för att få sova lite bättre!!??

    Nu har jag 4 pass kvar till semestern så nedräkningen har börjat på allvar. Jag är så trött och sliten.. så det ska bli jätte jätte skönt.

    Prästkrage: Huvudvärk och trötthet hade jag också fram till ungefär vecka 13-14 sedan följde några veckor som var tipp topp men nu är jag sliten igen och har dåligt blodvärde så jag får äta järntabletter och äta mycket jordgubbar.. det sista gör mig ju inte mycket om vi säger så... ÄLSKAR OCH FROSSAR I JORDGUBBAR!!!

    ha det gott. Kram kram

  • prästkrage

    Mulpa: Har du joinat PRO redan?

    Jag säger bara som så att nöden har ingen lag. Och sömnen är superviktig. Min störs ett antal gånger per natt av snarkande sambo, kisserunder till toa och jäklandes katter.
    Tur man bor på ett plan iaf. Och att man är ledig heeela sommaren.

  • Mulpa

    prästkrage: haha.. mm jag är redan hedersmedlem.. dvs den yngsta som joinat dem någonsin.. haha!!
    Drog väl ner snittåldern på en toastol rejält.. haha *asg*

    exakt, nöden har ingen lag..!! jag har också en snarkande make men NOPE!! Sörrö.. han snarkar då inte.. det ska jag bara ha klart för mej.. haha hoho.. ska spela in honom någon gång!!

    Själv snarkar jag rätt så hyffsat också nu förtiden så jag ska nog vara tyst tror jag..
    Känns dock skönt att ha stolen där uppe för nu kan jag smyga lite bättre än att "dundra" ner för vår branta trapp flera flera gånger om natten och va rädd att ramla.. gissar väl att jag blir större och större med tiden också.... eller vad tror du!!? *ler*

    Ledig hela sommaren är ren och skär super lyx.. önskar själv jag finge det..
    just nu siktar jag först på semestern.. sen är det en förhoppningsvis godkänd havandeskap som är nästa delmål.. har jag då tur kanske jag blir befriad redan i slutet av september.. vore underbart!!

    Ha det gott och sköt om dej!! Kram till er alla!! //Erika.

  • prästkrage

    Hej!

    Jag är trött, trött, trött. Och har ont i höfterna i dag.
    Har varit barnvakt till 9-månaders idag och även varit på karneval. Så har väl blivit lite för mycket lyft och gående.
    Men annars är det bra. Är i vecka 13 nu.

    Hur är det själv Mulpa?

    Och hur mår ni andra?

  • Mulpa

    Kul att höra att du tränar redan!! *ler*

    jo det är väl okej med mej!! Har äntligen äntligen semester, avverkar just nu 1:a semester veckan.
    Varit till Skara Sommarland med husbil 3 dagar och jag är helt helt slut.
    Plus att jag har så dåligt blodvärde och är såååå trött och yr.
    äter järn men det tycks inte bli någon skillnad!!
    Inte kul att må illa och va yr mest hela tiden!!
    Är i vecka 21 nu..

    hur mår ni andra!? KRAM KRAM

  • Mulpa

    Prästkrage: TUSEN TACK!!
    ja jag har gått halva tiden!! Men de senaste veckorna har jag mest inte kännt något alls..
    alla skriver att det buffar och sparkas där inne i magen, jag tycker inte jag känner det speciellt märkvärt...
    visst magen växer och den känns lite spännd osv men ingen spark..
    alltså.. jag vet inte men det har väl satt sig lite på hjärnan också.

    Men jag ringer inte MVC i första taget heller.. har ju inga andra tecken på något fel så jag ångar väl på..

    får väl tro att det är för att jag är lite "rund" från start och att det inte är lätt för bebisen att ta i och få till en "kick" när det är så mjukt runt omkring??
    vad vet jag..

    verkar ju som vissa känner av det redan i vecka 12 och fram.. tycker jag ju verkar väldigt väldigt tidigt..
    kan ju faktiskt va andra saker de känner också...

    äh, jag får väl släppa greppet om mina negativa tankar och försöka njuta och hänga med bara.
    många kramar erika.

  • prästkrage

    Har varit på inskrivning idag.
    Togs ju en del blodprover, men slapp faktiskt en del pga att vi tagit nästan precis på RMC. Blodtrycket låg aningen lågt. 110/60, så det var inte konstigt att jag blev yr ibland. Mitt järnvärde var däremot superbra.
    Hade ju blivit lovad att få lyssna på hjärtljuden med. Men de ville inte höras. Så blev ett UL. På det viftade bebben vilt och hjärtat slog bra. Så den mådde bra. Gömde sig väl bakom en fettvalk innan bara när hjärtljuden skulle lyssnas.
    Fick tid för RUL. Den 13 augusti blir det. Om exakt en månad. Jisses vad tiden går snabbt.

    Hoppas allt är bra med er andra.

  • Mulpa

    Prästkrage: va kul att du fick göra ett ultraljud!! ;) Häftigt va??

    och om en månad är ju bebben ännu större och sötare!! *ler*

    Jag ska till MVC den 10 augusti om jag inte miss minner mej.. då är jag redan i vecka 25.. herregud va tiden går!!

    Imorgon bitti åker jag och min man till Skåne och Bjuv där vi ska hälsa på bekanta till oss så jag blir osynlig här ett tag nu!

    Hoppas Ni alla har det bra!! Sköt om Er!! Kram

Svar på tråden Fortsättningstråd för Mulpa, Heavenlee, Väntar med spänning och Prästkrage.