• Mulpa

    Fortsättningstråd för Mulpa, Heavenlee, Väntar med spänning och Prästkrage.

    Hej tjejer..
    här har ni mej med...!!
    Kul att vi har en egen fortsättningstråd.. ;) Jag vill heller inte tappa bort er!!

    Här har ni en trött och trött och trött tjej som känner sig helt slut..
    jobbar mycket och sover resten till min man och hans sons förtret.. de tycker jag är såååååå "boring"
    igår va vi ut och åt med jobbet.. själv satt jag bara och tittade på klockan och tänkte... åh tänk om jag varit hemma då hade jag fått sova nu...!! ;)

    Det är jobbigt att va så trött.. mår lite illa också.. men glad att ha mina räddande GRANNY SMITH äpplen.

    Prästkrage: GLAD ATT NI ÄR IGÅNG IGEN!! Go girl!!

    Heavenlee & Väntar med spänning: KRAM KRAM TILL ER!!!

  • Mulpa

    Hej tjejer!!
    Förlåt att jag varit så anonym och inte skrivit.. jobbat 62 timmar denna vecka 6 dagar i rad och idag är första lediga dagen..
    jag är sjukt trött!! Men mår rätt så okej!!
    Imorgon ska jag på inskrivning på MVC och det känns spännande och overkligt på samma gång,
    trodde ju aldrig någonsin att jag skulle få komma dit!!

    Ibland funderar man ju om det är någon där inne.. lite jobbig tid det här med...men det är väl så det är bara!!
    Har väl inte så jätte mycket symptom just nu men mår lite illa emellanåt och är ju trött trött trött!!
    Byxorna är ju lite små förståss och bobisarna är ju annorlunda så det är ju att förlita sig på iallafall..

    Sköt om er, nu måste jag igång med städ och tvätt.. ser bedrövligt ut här hemma!!

    Prästkrage: håller alla tummar för Er imorgon bitti.. men det vet du ju redan :)

    MÅNGA MÅNGA KRAMAR

  • Mulpa

    Prästkrage: GRATTIS TILL DINA 4 befruktade ägg och förhoppningsvis får du 2 pyren tillbaka. Så glad för din skull...!! Förstår att du är nervös men jag ger dej all styrka i världen att ha kraft för imorgon!!
    Hoppas du har mindre ont nu.. Huu det är inte någon dans på rosor.

    Själv var jag till MVC för inskrivning igår och där poppade ju en del frågor upp!! vill jag verkligen göra fostervattensprov?! Vill jag verkligen det?? Skulle jag verkligen kunna avsluta ett liv om de säger att det finns risk för att det är något fel??
    Skulle jag kunna "mörda" mitt första och kanske sista barn??

    Ska jag verkligen utsätta mej och barnet för det testet?? Räcker det inte med att vi ska på vanliga ultraljudet strax innan midsommar??
    Det är ju faktiskt till för att se defekter det med.. inte för att vi föräldrar ska se bebisen som det ju nästan är vad folk tror idag???

    Hur tänker ni??

    Varför gör du ett KUBB/NUPP test väntar med spänning?? har du anlag inom släkten eller så??
    Enligt BM så är ju det aldrig aktuellt i mitt fall iallafall utan då är det isåfall fostervattensprov...
    vill inte... kan inte.... vet inte...... jag kan verkligen inte ta ställning till det!!!!!

    Igår på MVC så grät jag väl en skvätt och två och var rätt så rörd hela tiden..
    tror att hela IVF svängen sköljde över mej där vi satt...
    Barnmorskan förstod mig och jag fick gråta ut,
    så när vi skulle gå när vi var klara så sa hon: Erika & Thomas jag vill ge Er en present så Ni får må lite bra fram till ultraljudet..
    så fick jag lägga mej på en brits och så fick vi lyssna på barnets hjärtljud och herre jäklar va MÄKTIGT!!!
    VET VAR SÅ STORT!! DET VAR SÅ HÄFTIGT!! DET VAR SÅÅÅÅ STORT!!!
    Grät ju lite till så klart..*ler* min man var helt salig när vi gick där ifrån.. tror nästan att det var först då han fattade att det faktiskt lever något i min mage..

    Hur som haver så är jag väldigt trött och skör just nu... längtar bort och funderar på att ta lite ledigt från jobbet innan jag bryter ihop..
    är lite för intensivt just nu i mitt liv.. jag orkar inte med själv.

    För att vara så här trött som jag är så är det ju ett under att jag över huvudtaget kommer ur sängen på morgonen..
    vi funderar på att ta 1 veckas semester i mitten av maj och komma bort lite.
    Kan bli vår sista resa på något år..
    vi är van att resa 1 -2 ggr per år så det kan ju va skönt att göra en sista resa på tu man hand innan bebisen kommer eller magen är för stor och tung.

    Vi får se om vi får ledigt från våra jobb, det är ju det med!!
    Vi har ju varit rätt så mycket ledig så det är ju knappt man vågar fråga chefen.. suck.

    I dag sköljde världens illamående över mej så jag fick rusa till dass och kräkas.. det har aldrig hänt mej förut..
    och det vore ju just snyggt om det skulle börja nu när jag nästan går in i vecka 12... suck!!
    Men jag är ju lite avig..
    så när det normalt slutar och blir bra för alla andra.. då ska det börja för mej.. jaja!! :)

    ha det gott tjejer och skriv snart igen.

    Sorry det blev långt, men skyller på att det va länge sedan jag skrev. kram

  • Mulpa

    Grattis till inflyttningen av Knoll & Tott!!
    Så glad för Er skull.

    Gällande fostervattensprov så tänker jag inte göra det.. Bestämde mej idag!
    Tänker inte heller göra NUPP/KUB test.. barnmorskan ser ingen anledning för mej att behöva göra det..
    men att det naturligtvis är vårt beslut.
    Jag förlitar mej till mirakel och gud (Fast jag inte är super troende.. fast det ska man inte säga högt.... när man önskar sig något)
    och på ultraljudet före midsommar som de ju faktiskt ser en heldel på också..
    jag tänker heller inte ta reda på kön.
    Varför öppna julklapparna före julafton?? *ler*

    SKÖT OM ER ALLIHOPA!! KRAM KRAM
    och ännu en gång grattis PRÄSTKRAGE!! MÅNGA MÅNGA KRAMAR

  • Mulpa

    Hej på Er!!

    Prästkrage: så glad att du mår bra!! Ja nog går det galet långsamt att ruva!! Inte avundsjuk,
    men ändå går veckorna också galet fort iallafall när man jobbar sååå vi får hoppas att det går undan..
    jag tycker att det bara är måndag-söndag hela tiden.
    Jag är i vecka 12 nu och kan knappt tro att det gått så fort!! Men glad för varje dag som går!!

    Jag mår bra men är så trött och orkeslös!!
    Idag har jag dock tvingat mej till att göra nytta,
    tvättat, matlådor och packat i ordning till Martin som ska till sin mamma imorgon.
    (Han bor ju här varannan vecka)
    Nu ska jag snart packa fram mina jobb-prylar och så är det Taco-kväll (på Martins begäran) och sedan blir det Wipe-out på 5:an och sedan ZZZZZZnark!!

    Kram

  • Mulpa

    Prästkrage:
    ja jag sliter och gnor.. men måste ju!! Ibland undrar jag om jag lever normalt eller inte..
    och har dragit slutsatsen att jag inte lever" NORMALT" haha!!!

    Fattar inte, men mina 24 timmar räcker aldrig till och jag kommer aldrig till NOLL där jag kan känna att jag kommit runt och hunnit med allt jag skulle ha gjort..

    Fast jag tror faktiskt att det är så här för min del:
    Det är extremt att ta reda på just nu..
    Ända sedan i oktober när IVF cirkusen drog igång har jag lagt allt annat åt sidan..
    alla min lediga tid har jag vilat eller varit på sjukbesök typ.. så jag har inte orkat eller brytt mej om vårt hus eller hem..
    nu skriker allt som jag å sido satt.. att det borde verkligen bli gjort..
    så därför jag försöker komma ikapp så jag kan va lat om någon månad när jag verkligen är så tjock att jag varken vill eller orkar bry mej i nått igen..

    Idag har jag operation städa "gå-in-garderober" fri från skräp och gammal "skit"
    så det gör det möjligt att kanske kunna förvara vettiga saker där inne.. utan att man får saker över sig när man öppnar dörrarna..
    vi har 3 sådan stora.. (bor i ett gamalt hus)

    Har lyckats blivit klar med 1 och varit ner på tippen en vända!! Nu ska jag försöka få energi för att ta tag i nr 2 men den har fortfarande inte infunnit sig..
    får väl se om den någonsin når mej idag eller om jag tar det en annan dag.. haha!!

    Ha det gott och hälsa så mycket till Knoll & Tott från mej med en klapp på magen!!
    KRAMIS

  • Mulpa

    Hej på Er tjejer!
    hur mår ni?

    Väntar med Spänning: Va skönt att NUPP testet gick bra och att det såg ut att va bra med lilla pyret...! ;)

    Jag mår rätt så okej, men det sköljer över mej med illamående på alla dygnens timmar numera..
    inte så jag behöver kräkas utan jag går bara runt och mår allmänt jätte illa.. det är jobbigt det med.
    Annars är det väl bara jobbet som gör slut på mej så regält!! Så less på skiten just nu.. längtar efter först och främst semester och sedan mammaledighet.. *ler*

    Nu ska jag ta tag i "mej själv" och masa mej in i duschen och göra en liten nödvändig make-over och ta bilen till stan och se om jag hittar några bra byxor..
    har lite kris här förstår ni.
    Jag börjar ju förstå att det är ju faktiskt inte alla dagar även på våren/sommaren som är "kort-byxe" väder..
    det kan ju precis som nu va riktigt kallt så jag måste hitta ett par bra och "fina" byxor som jag kan ha dessa dagar..

    förresten så sprack mina jobb-byxor totalt igår.. haha flabb... så jag fick gå till chefen och fråga om hon hade ringt efter nya byxor till mej ännu för nu är det snart kris..
    tur nog så har jag ett par andra som inte är riktigt lika illa med än.. men jag får använda dem tillsammans med mitt underbara belly-belt från Paola Maria med strassblommor...för att hålla de byxorna fast och uppe då jag inte får igen dem i midjan..
    jag tycker det är lite tidigt jag att bli så här stor.. men min man njuter varje sekund och jag känner mej faktiskt vacker.. aldrig känt mig så vacker tror jag.. ärligt!!
    Det är som de säger:
    En gravid kvinna utstrålar något starkt och vackert.

    Ha det gott och sköt om er. Kram

  • Mulpa

    Prästkrage: Älskade vän,
    som jag redan skrivit till dej : GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    Underbart, Fantastiskt!! Helt helt underbart!!
    ÅH jag är så glad att jag gråter och ler och skrattar om vart annat!!
    Vi är såååå gravida!!

    klappa nu på magen från mej och var rädd om dej när du ska iväg!! MÅNGA MÅNGA KRAMAR!!

  • Mulpa

    Prästkrage: JAPP DET GÖR DU RÄTT I!! I allafall den första tiden!!
    Min oro var ju när jag var till MVC att det är farligt för mej att lyfta osv.. eftersom jag har ett så tungt jobb,
    men enligt BM så är det inte någon fara men att jag naturligtvis ska tänka mej för.

    Men jag tar det säkra före det osäkra och lastar över det mesta på mina kollegor och de förstår ju så det är inte någon fara.
    Är man bara ärlig så får man ju full förståelse, för jag vill ju inte att de ska tro att jag maskar.

    Kram på dig Prästkrage och magen! =)

  • Mulpa

    :)
    Prästkrage: Alla spänningar släpper nu.. att ruva är pest!! Men med sådant här underbart resultat så var det väl värt varje minut och sekund med facit i hand.

    TRÖTT TRÖTT TRÖTT.... välkommen till klubben.. *ler*

    Idag är jag hemma från jobbet,
    "rörig" i magen och fått gå på toa hela natten, inget vidare faktiskt!! Så idag har jag sovit, läst, sovit, läst och sovit.. ska fortsätta med det nu!! Hur trött som helst.

    kramis.

Svar på tråden Fortsättningstråd för Mulpa, Heavenlee, Väntar med spänning och Prästkrage.