flera saker som är smärtsammare än att föda barn..
Jag vill barätta om min förlossning för er som är så rädda...
Många kvinnor är väldigt snabba att säga hur djävla ont det gör att föda barn...elaka är dom, säkert inte medvetet men elakt är det.
Jag var skitskraj...och nu såhär i efterhand så kan jag bara säga _jaha, vad det inte värre än så. vad gastar dom om.?
Har man haft mensvärk och då rejäl så vet ni vad det handlar om...sedan är det paus mellan varje sk värk..då hionner man få bort all värk..pausa o vila ut sedan kommer ju en körare men det passerar så e det över och en ny paus kommer. Det finns inget att vara rädd för.
Man får ha lite djävlar a namma och bita ihop, och glöm inte skoja bort det hela. skratta och skämta..tål inte barnmorskan det ,hennes förlust..tänk på dig själv och slappna av...skratta.vips så är det över ovh du har en liten människa på bröstet..
att lära sig att amma gör ont däremot...att få stygnen gjorda..gör ondare....att kissa första gången..det svider..men inget är värre än att det går över.
min barnmorska sa...det är inte värre än man gör det...och jaaa jag hade värkar i över ett dygn..men fan, en alvedon o sömn...man klarar allt...inget att vara rädd.
jag vill ha ett barn till för att få uppleva förlossningen en gång till. sant. och jag är nog inte ensam om det...jag längtar.
lycka till
kramar