Theina skrev 2009-07-24 20:11:54 följande:
Jag har en dotter på snart 10 månader.. jag vill också vara hemma lääääääääänge med henne. ttanken på att sätta henne på dagis skrämmer mig, jag vill ju att hon ska vara hos mig.. men min sambo håller inte med, har ni kommit överäns med era respektive eller hur fungerar det om man inte kommer överäns? tips?!
Ett tips låt maken besöka ett dagis och försök få honom att stanna där länge, då kommer han nog att tänka om :)
Det här blir en utmaning för dig som förälder, han har förmodligen köpt "dagismyten" rakt av och har inte så många fakta. Mitt tips är att du går in på
hemmaforaldrar.se och läser på lite. Sök under "förskola" t ex . Det är viktigt att han får fakta istället för myter när ni ska fatta ett så viktigt beslut som var er lilla 1-åring ska tillbringa sina dagar.
Sen tror jag att dagmamma är ett mycket bättre alternativ, helt enkelt för att barngrupperna är mindre. Nu när svininflueansan slår till så blir dagis det ställe där smittspridningen kommer att frodas. Bara det gör att dagmamma känns tryggare tycker jag.