• Michel­leS
    Äldre 17 May 19:53
    40628 visningar
    256 svar
    256
    40628

    En tragisk historia!

    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

    En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

    Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

    Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

  • Svar på tråden En tragisk historia!
  • moonwe­b
    Äldre 22 May 08:52
    MichelleS skrev 2009-05-22 08:48:59 följande:
    Väldigt ironisk tråd som håller på att spåra ut. Förstår ni inte att ni sårar lilla mig, som bara vill berätta, jaa en tragisk historia! Om jag nu väljer att tro på den, så kan ni väl ha förståelse för detta och inte trycka ner mig med era spydiga kommentarerer. Alla får tycka som dom vill, men man behöver ju inte gå till överdrift. Jag tycker det är ni som är barnsliga och inte jag som VÅGAR tro att detta kan ske tragiskt nog!
    Det är ju inte så att vi inte VÅGAR tro, utan att vi är realistiska nog att fatta att det troligtvis inte är sant. Barnsligt är det väl att stoppa huvudet i sanden och tro på att en historia är sann bara för att det är ens mormor som berättat den (som också kan ha blivit lurad och alltså inte ljuger medvetet), trots att det bevisligen är en skröna.
  • Michel­leS
    Äldre 22 May 09:03
    Ejin skrev 2009-05-22 08:51:45 följande:
    ähh. har du ingen humor..klart att de kan ske.. men risken att din dotter ska klippa av din sons snopp är nog så pass liten att man varken behöver varna för de eller vidta åtgärder....
    Det är inte alls omöjligt.
    Snoppen är för det första inte stor när de ät små och en sax är väldig vass mot den lilla om man säger så.
    Pojken kan ju vart så liten att han inte han ana att det var fel, det systern gjorde.
    Det är heller inte ovanligt att småbarn leker på ett väldigt konstigt sett.
    De villju utforska saker och ting.
    Om de inte gör de, så lär de sig ju ingenting (enligt deras värld)
  • Äldre 22 May 11:18
    12020 skrev 2009-05-19 17:28:42 följande:
    Den här då:Min kollegas kompis bor ensam i en tvåa. För några månader sedan började hon upptäcka konstiga saker i lägenheten; Corn Flakesen stod inte där hon ställt dem, tv:n stod på viloläge, fast hon stängt av den ordentligt... Det hela gick så långt att hon sökte läkarvård för att hon trodde att det var ngt fel på henne, att hon hade fått dåligt närminne på grund av någon brist. Läkarna konstaterade dock att hon var fullt frisk. En dag gick hon hem tidigare från jobbet pga huvudvärk och då stod det någon och duschade i hennes dusch. Det visade sig att det var en hemlös som under flera veckors tid hade sovit under hennes säng på natten och varit i lägenheten på dagen!Detta är verkligen sant! Min kollega KÄNNER den här tjejen och hon är till och med KRISTEN! Lite märkligt i och för sig att det inte framkommit i några nyhetssändningar eller liknande. Kollegans förklaring på det är att tjejen mår så dåligt av händelsen och orkar inte gå vidare med det i nuläget.Ja, JAG kollar alltid under sängen innan jag går och lägger mig och gör kryss där jag ställer saker (som Corn Flakes) just för att sånt här INTE ska inträffa!
    Det var jag
  • Äldre 22 May 11:24
    MichelleS skrev 2009-05-22 08:48:59 följande:
    Väldigt ironisk tråd som håller på att spåra ut. Förstår ni inte att ni sårar lilla mig, som bara vill berätta, jaa en tragisk historia!Om jag nu väljer att tro på den, så kan ni väl ha förståelse för detta och inte trycka ner mig med era spydiga kommentarerer. Alla får tycka som dom vill, men man behöver ju inte gå till överdrift.Jag tycker det är ni som är barnsliga och inte jag som VÅGAR tro att detta kan ske tragiskt nog!
    Visst, du har rätt. Många accepterar att folk tror på Gud, Buddha eller Allah, så då borde man faktiskt acceptera att du tror på denna tragiska historia.
  • ming
    Äldre 22 May 11:25
    MichelleS skrev 2009-05-22 09:03:34 följande:
    Det är inte alls omöjligt. Snoppen är för det första inte stor när de ät små och en sax är väldig vass mot den lilla om man säger så. Pojken kan ju vart så liten att han inte han ana att det var fel, det systern gjorde. Det är heller inte ovanligt att småbarn leker på ett väldigt konstigt sett. De villju utforska saker och ting. Om de inte gör de, så lär de sig ju ingenting (enligt deras värld)
    Men seriöst.... Okej, visst att en unge _skulle kunna_ klippa av en annan unges snopp. Men den ungen lär ju knappast sedan förblöda. Och varför var helt plötsligt dottern bakom bilen egentligen, för att lyckas bli påkörd?
    Det låter otroligt godtroget att verkligen bara svälja en historia så där med hull och hår utan att kritiskt granska den ens liiiiite.
  • Perry the Platyp­us
    Äldre 22 May 13:17
    MichelleS skrev 2009-05-17 19:53:23 följande:
    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon. Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes. En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.Men det slutar inte där.Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta. Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!
    Men, alltså, det där är ju en modern vandringssägen. Den berättade mamma för mig när jag var liten (och jag gick ju på den då) och det skulle ju då ha nån i hennes bekantskapskrets bekantskapskrets som det hade hänt.
    Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • Äldre 22 Jun 16:55

    Jag hörde exakt samma sak för44 år sedan, skrönor brukar ändras med tiden.


    MichelleS skrev 2009-05-17 19:53:23 följande:

    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.

    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.

    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.

    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

    En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

    Men det slutar inte där.

    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.

    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.

    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

    Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.

    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!


  • Sun 16 Oct 2022 23:29
    -1

    Var det i linköping

  • Sun 16 Oct 2022 23:33
    -1

    Var det inte helt säkert att dottern blev påkörd

  • Mon 17 Oct 2022 01:20

    Fast lika illa är det för 16 åriga Kiels Rodni som försvann spårlöst från en fest i Kalifornien i början av augusti i år, hennes bil med. Polis och FBI letade efter henne och draggade sjön där festen hade vart men hittade inget. Då kom youtubarna Adventures With Purpose efter 2 veckor och hittade hennes bil med hennes lik i efter bara nån timmes letandes i sjön. Hennes kropp låg i bakutrymmet och bilen låg bara några meter ut och några meter under ytan, dvs vem som helst borde ha hittat henne. Obduktion påvisade inget vatten i lungorna ändå förklarades det att hon drunknat och allt var en olycka. Hennes sk kompisar och folk runtomkring i den lilla staden har uppträtt väldigt misstänksamt och ljugit om en massa konstiga detaljer. 

    Kylie har inte fått rättvisa utan har redan kremerats och glömts bort trots att det är klart som korvspad att hon blev mördad. 

  • Mon 17 Oct 2022 01:23

    FFS....men klart flugor dras till ...

  • Mon 17 Oct 2022 03:08

    :) oh den gamla godingen, berättad den fortfarande? Trodde den skrönan hade sin storhetstid på 90 talet. 


    Har du hört den om Svarta Madame? Eller Norsken, Dansken och Bellman? 

  • Tue 18 Oct 2022 00:18
    -1

    Är det någon som vet vad dom hette som var med om det här.

  • Tue 18 Oct 2022 00:22
    -1

    hur läser man bakåt i tråden

Svar på tråden En tragisk historia!