• orzia1

    Svarta rummet vänskapstråd Del 3


    Detta är En vänskapstråd för alla oss som har hängt eller skrivit enstaka inlägg i Svarta rummet.

    Svarta rummet tråden startades någon gång under sommaren 2005 av Majsan72,sen tog Orzia1 över som trådmamma. Svarta rummet har hängt kvar i 13 trådar (och fler hoppas vi det blir)

    Nu är vi i olika skede i livet, vissa av oss kämpar vidare vissa har fått 1 och 2 barn, andra 1 och vissa är gravida och andra försöker skaffa syskon.

    Det har under årens lopp blivit ett starkt sammansvetsat gäng, och vi vill inte tappa bort varandra här i cyber rymden bara för vi kanske inte längre platsar med grundtanken i svarta rummet.

    Givetvis är alla välkomna som någon gång under dessa 13 trådar har skrivit i svarta rummet.

    Här ventilerar vi det som händer i det dagliga livet, små och stora bekymmer får samsas.

    Givetvis är det tillåtet att jaga Tant röd och dricka HUR mkt Svarta Hissen eller Ugglepiss som helst.

    Kom ihåg detta är en vänskapstråd

    Välkomna

  • Svar på tråden Svarta rummet vänskapstråd Del 3
  • Prisssan
    Korpan skrev 2009-08-09 09:12:40 följande:
    cellisen, tyvärr vaknade jag kl 8! fast, det är ju sovmorgon då man är van att kliva upp kl 5. ;)

    Så vad ska ni göra idag då? Jag ska leverera en klänning till en väninna (eller hennes dotter som fyller 2 om en vecka) och hoppas att den ska passa. Mönstret jag sydde efter är lite konstigt konstruerat. klänningen blir kortare bak än fram! 5 cm skillnad. Kan inte vara slumpen på en sådan skillnad, eller? Klänningen finns i mitt galleri för den som är nyfiken.
    Retligt ändå, t om jag sov till nästan nio.

    Vad kul, brukar du sy? Har du gjort allt i ditt gallerie? Jättefint!

    Idag ska jag fortsätta fixa med tvätten, städa badrummet, måla lite i Roxy´s nya rum och dammsuga. Måla ett lager till på en skrivbordsstol som jag har fixat till åt henne. Mitt lilla projekt
    Sen jobbar jag igen imorgon, behöver krafterna då för den vikarien är tyvärr helt hopplös
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • Korpan

    Jag har bara en vecka kvar nu på mitt sommarvick, men tydligen är det tvärt om hos oss, den ordinarie städerskan är tydligen den som är hopplös! :D
    Hoppas att de tänker erbjuda mig mer jobb. Kanske till jul?

    Ja jag har sytt de saker du ser i mitt galleri, har inte fotat allt jag gjort men litegrann i allafall.
    Jag syr inte bra, men jag syr gärna, så att säga. Det brukar li snett, tjorvigt och konstigt, men mina "kunder" brukar dock vara nöjda. (svårt att klaga innan man lär sig tala) ;)

    JAg skulle behöva limma ihop några pinnstolar, måla lite på altanen och städa.. men någon måtta får det vara, besöka kompis måste gå först. :)

  • Prisssan
    Korpan skrev 2009-08-09 09:27:13 följande:
    Jag har bara en vecka kvar nu på mitt sommarvick, men tydligen är det tvärt om hos oss, den ordinarie städerskan är tydligen den som är hopplös! :D Hoppas att de tänker erbjuda mig mer jobb. Kanske till jul? Ja jag har sytt de saker du ser i mitt galleri, har inte fotat allt jag gjort men litegrann i allafall. Jag syr inte bra, men jag syr gärna, så att säga. Det brukar li snett, tjorvigt och konstigt, men mina "kunder" brukar dock vara nöjda. (svårt att klaga innan man lär sig tala) ;) JAg skulle behöva limma ihop några pinnstolar, måla lite på altanen och städa.. men någon måtta får det vara, besöka kompis måste gå först. :)
    Haha, ja det är klart!

    När man är ledig bara en dag så får städningen stå undan tycker jag Nu hade jag ju äntligen två sköna dagar. Jag är enda ordinarie på mitt jobb just nu så jag behövde verkligen ta det lugnt.
    Det är så kul att ta en gammal pinnstol och fräsha upp den, blir så snyggt.
    JAg ska göra det med mina träköksskåp. De ska bli vitbetsade så att man ser trärundingarna igenom. Kommer bli ett helt nytt kök
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • Korpan

    Mitt kök har gröna 70talsluckor, sådana "speglar", betsade. träet syns och jag skulle vilja ha dem vita. Men, det får bli täckande färg då det gröna är så mörkt att det inte funkar annars.
    funderar på att fylla i speglarna i ljusgrått... eller äppelgrönt.
    Nåja, det är ett vinterprojekt.

  • Prisssan
    Korpan skrev 2009-08-09 12:43:13 följande:
    Mitt kök har gröna 70talsluckor, sådana "speglar", betsade. träet syns och jag skulle vilja ha dem vita. Men, det får bli täckande färg då det gröna är så mörkt att det inte funkar annars. funderar på att fylla i speglarna i ljusgrått... eller äppelgrönt. Nåja, det är ett vinterprojekt.
    Våra är också gamla, vi bor ju i ett riktigt gammalt hus med orginal golv och då dessa luckor. De är charmiga men som vita hade de varit underbara.
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • God Is A Girl

    tjena tjejer.
    Tänkte bara säga hej och visa att jag lever :)
    Börjat banta nu och har just nu på 11 dagar gått ner 7,1kg :) väldigt nöjd med resultatet hittills :)
    Får se hur det artar sig så småning om :P

  • Prisssan
    God Is A Girl skrev 2009-08-21 11:01:09 följande:
    tjena tjejer. Tänkte bara säga hej och visa att jag lever :) Börjat banta nu och har just nu på 11 dagar gått ner 7,1kg :) väldigt nöjd med resultatet hittills :) Får se hur det artar sig så småning om :P
    Wow vad bra! Men gud vad mkt på 11 dagar.

    Kul att se att du lever
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • God Is A Girl

    det är nog en hel del ja.. har man disciplin och vilja så :P enbart soppa tre ggr om dagen och massor av vatten ;P har tillochmed bakat en smulpaj och inte ätit en enda smula ;P

  • orzia1

    suck

    jag som hade trott jag skulle få snusa på kakan i helgen, inte ngn möjligtvis som bor runt sthlm som har 2 st sängplatser över lördag-söndag?


    *den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • Prisssan
    God Is A Girl skrev 2009-08-21 11:39:03 följande:
    det är nog en hel del ja.. har man disciplin och vilja så :P enbart soppa tre ggr om dagen och massor av vatten ;P har tillochmed bakat en smulpaj och inte ätit en enda smula ;P
    Wow..hade jag aldrig pallat!
    orzia1 skrev 2009-08-21 13:36:32 följande:
    suck jag som hade trott jag skulle få snusa på kakan i helgen, inte ngn möjligtvis som bor runt sthlm som har 2 st sängplatser över lördag-söndag?
    Tyvärr jag bor ju här nere vid dig ju
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • MrsK

    GIAG:
    De var inte illa de. Du får gärna dela med dig av din hemlighet.

    Jag har nu tagit ett stort steg och den 2 september ska jag till läkaren och prata viktop. Åh jag ska vara helt ärlig. Jag är så nervös så jag nästan dör. Vet inte om jag vågar detta, men börjar kännas som att de inte finna någon annan lösning. Åh på allt har vi en dålig period. Jag känner mig enormt ensam i äktenskapet och de har gjort att de börjat komma upp tankar om vi verkligen är ämnade för varandra. Allt känns så jobbigt. Kan man få kärleken tillbaka?
    De är nu även första gången som jag skrivit av mig om detta, men känner att jag behöver få ut lite av de.


  • Prisssan
    MrsK skrev 2009-08-22 01:52:23 följande:
    GIAG: De var inte illa de. Du får gärna dela med dig av din hemlighet. Jag har nu tagit ett stort steg och den 2 september ska jag till läkaren och prata viktop. Åh jag ska vara helt ärlig. Jag är så nervös så jag nästan dör. Vet inte om jag vågar detta, men börjar kännas som att de inte finna någon annan lösning. Åh på allt har vi en dålig period. Jag känner mig enormt ensam i äktenskapet och de har gjort att de börjat komma upp tankar om vi verkligen är ämnade för varandra. Allt känns så jobbigt. Kan man få kärleken tillbaka? De är nu även första gången som jag skrivit av mig om detta, men känner att jag behöver få ut lite av de.
    Det där med kärleken är inte alltid så lätt. Man måste hålla liv i den var dag, annars vaknar man och så är det helt plötsligt försent.

    Börja föra in kärlek i vardagen, jag tycker att det är jättehärligt. Lycka till på ditt läkarbesök.
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
  • MissKaos

    GIAG -WOW way too go girl! Jag går oxå ner, men inte i den takten som du.. MEN jag är nöjd iaf. Snart kan jagha alla mina kläder igen. Kämpar med sötsuget..

    MrsK -Rådgivning! Tror det är jättebra, kampen för barn sliter enormt på ett förhållande oxå.

    Själv lever jag men.. Jag har fått en "grejj" i näsan. Har haft den ett tag men borde gå till dr. Är nog rädd för vad det kan vara. En stor vit "plopp" eller grejj som hänger därinne. Och irriterar. Trött som tusan, men men. Sambon mår bätte nu iaf och ska evt evt börja jbba 25% vilket jag ser fram emot. Kan jag inte med att säga till honom men LITE egen tid vore skönt. Är ju van att han reser o är borta jätte mkt o nu hemma dygnet runt.. Och är utsliten. Nu börjar han orka ta hand om bebis lite men nätterna är o förblir mina. Tror inte han inser hur slitigt det är att vara vaken varje natt.. Och samtidigt är jag ju så otroligt tacksam för vår underbara lilla kille.

  • MrsK

    MissKaos: Har haft funderingar på de, men har man en man som är dålig på att prata. Ja då blir de svårt. Jag försökte en hel helg att lägga fram de lite snyggt, om man nu kan lägga up de snyggt. Nada... Efter ett par dagar slängde jag bara ur mig skiten rakt ut för jag orkade bara inte går där och gnagga allt för mig själv. Vi började väl då prata lite, men de känns som de inte riktigt räcker. Jag känner mig varken älskad el behövd. Åh dagarna har börjat gå över till dagar då man funderar om de inte blir bättre än såhär. man börjar tvivla på allt och speciellt på sig själv. Hur vet man när man ska slänga in handduken? Hur vet man att detta bara inte är en dålig period i livet då viljan att allt ska vara som en film har tagit över? Ibland käns de som att jag överreagerar över allt. Att jag bara inbillar mig att de är dåligt, fast de kanske inte är så. kanske bara jag som inbillar min ensamhet. De blir juh vad man gör de till, sägs de juh. Hur ändrar man på de?


  • Prisssan
    MrsK skrev 2009-08-22 13:11:41 följande:
    MissKaos: Har haft funderingar på de, men har man en man som är dålig på att prata. Ja då blir de svårt. Jag försökte en hel helg att lägga fram de lite snyggt, om man nu kan lägga up de snyggt. Nada... Efter ett par dagar slängde jag bara ur mig skiten rakt ut för jag orkade bara inte går där och gnagga allt för mig själv. Vi började väl då prata lite, men de känns som de inte riktigt räcker. Jag känner mig varken älskad el behövd. Åh dagarna har börjat gå över till dagar då man funderar om de inte blir bättre än såhär. man börjar tvivla på allt och speciellt på sig själv. Hur vet man när man ska slänga in handduken? Hur vet man att detta bara inte är en dålig period i livet då viljan att allt ska vara som en film har tagit över? Ibland käns de som att jag överreagerar över allt. Att jag bara inbillar mig att de är dåligt, fast de kanske inte är så. kanske bara jag som inbillar min ensamhet. De blir juh vad man gör de till, sägs de juh. Hur ändrar man på de?
    Jag tror också att rådgivning är bra som första steg hos er...
    Det kvittar vilken väg du väljer, det kommer alltid en uppförsbacke...
Svar på tråden Svarta rummet vänskapstråd Del 3