• Svar på tråden Nova Star-tråden nr 3
  • lillronya
    LillaÄrtan skrev 2009-08-23 19:52:09 följande:
    Jag är SÅ sugen på Hoodklänningen till min 3½åring, men vad ska man ta för strl?Hon är rätt liten för sin ålder, 94cm... Och av erfarenhet har ns alltid enorma storlekar...Vill ha den perfekt, inte lång i ärmar & förlång så den blir som en säck....Sen är jag sugen på ns vinterjacka åt lilltjejen... Hon är 86cm & typ 12-13kg, ska ma ta 86 eller 92?Någon so, vet hur storleken är?Tusen tack, om npn nu är sugen på att hjälpa mig?!
    Anjelin är 90 cm och klänningen är i 98. Så har du nåt att gå efter.
    Och Emilio är 87 cm och har 92 i jackan.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LillaÄrtan

    Oj, tusen tack!!!

    Blir nog en 98a till min kortis, gissningsvis blir en 104a låååång..
    Och i jackan blir det nog en 92a om jag köper en... Massa T avslut så man måste ju passa på att shoppa


    ♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • lillronya
    LillaÄrtan skrev 2009-08-23 20:09:09 följande:
    Oj, tusen tack!!! Blir nog en 98a till min kortis, gissningsvis blir en 104a låååång..Och i jackan blir det nog en 92a om jag köper en... Massa T avslut så man måste ju passa på att shoppa
    Ja jag tror att du kan ta samma storlekar som jag gjorde. Kul att höra att det finns fler småtjejer. Anjelin fyller snart fyra år och är bara 90 cm..
    Ja pengarna måste ju brännas på nåt roligt!!!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LillaÄrtan
    lillronya skrev 2009-08-23 20:10:38 följande:
    Ja jag tror att du kan ta samma storlekar som jag gjorde. Kul att höra att det finns fler småtjejer. Anjelin fyller snart fyra år och är bara 90 cm.. Ja pengarna måste ju brännas på nåt roligt!!!
    Ja, är såå tacksam för hjälpen, tycker det är så svårt när man måste beställa o att byta & skicka tillbaka är så jobbigt & tråkigt!
    Ja, Julie fyller 4 i december o nyss mätt till 94cm... Men med stadiga 15kg
    Men är så svårt med kläder, ena stunden är allt över 98 förstort, ibland är det alldeles förlitet och senste plagget jag köpte, pusseltröjan från molo har hon 110 på
    ♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • lillronya
    LillaÄrtan skrev 2009-08-23 20:13:50 följande:
    Ja, är såå tacksam för hjälpen, tycker det är så svårt när man måste beställa o att byta & skicka tillbaka är så jobbigt & tråkigt!Ja, Julie fyller 4 i december o nyss mätt till 94cm... Men med stadiga 15kg Men är så svårt med kläder, ena stunden är allt över 98 förstort, ibland är det alldeles förlitet och senste plagget jag köpte, pusseltröjan från molo har hon 110 på
    Ja det är jättesvårt med storlekar. Trådarna här på fl är toppen då!
    Ja då är hon en rejäl bit ändå.
    A väger 13.7:)
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • thj
    lillronya skrev 2009-08-23 20:02:04 följande:
    Anjelin är 90 cm och klänningen är i 98. Så har du nåt att gå efter. Och Emilio är 87 cm och har 92 i jackan.
    Oh så fina de är{#lang_emotions_heart}
  • lillronya
    thj skrev 2009-08-23 20:38:21 följande:
    Oh så fina de är
    Tack så mycket!!
    NS har verkligen lyckats till det yttersta den här säsongen!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • thj
    lillronya skrev 2009-08-23 20:44:26 följande:
    Tack så mycket!!NS har verkligen lyckats till det yttersta den här säsongen!
    Håller med dig
    Dina fina barn gör NS ännu finare de passar verkligen i NS
  • lillronya
    thj skrev 2009-08-23 20:51:02 följande:
    Håller med dig Dina fina barn gör NS ännu finare de passar verkligen i NS
    Tack! Ja det är mitt absoluta favoritmärke!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • jompa

    Alltså jag kommer bryta ihop om mina fina NS paket inte dyker upp imorgon
    Nån mer än jag som tycker att posten alltid segar på måndagar. Vi får nästa alltid bara reklam då.

  • Envis

    hej på er!

    nån som vet om mössorna är väldigt stora i storlek? stod på nån sida att s skulle vara 40/42 och m 44/46 tror jag.. lillan har 44 runt huvudet nu.. men om de är väldigt stora kanske m blir stort ändå..

  • Zvartaliljan
    Envis skrev 2009-08-23 22:05:18 följande:
    hej på er! nån som vet om mössorna är väldigt stora i storlek? stod på nån sida att s skulle vara 40/42 och m 44/46 tror jag.. lillan har 44 runt huvudet nu.. men om de är väldigt stora kanske m blir stort ändå..
    åh fy det stämmer superdåligt...min dotter har 50/52 o kan inte ha mössan i M, måste ha S...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Envis
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 22:10:55 följande:
    åh fy det stämmer superdåligt...min dotter har 50/52 o kan inte ha mössan i M, måste ha S...
    jaha.. vad bra att jag frågade innan jag beställde då :P
  • Emmsan
    Envis skrev 2009-08-23 22:05:18 följande:
    hej på er! nån som vet om mössorna är väldigt stora i storlek? stod på nån sida att s skulle vara 40/42 och m 44/46 tror jag.. lillan har 44 runt huvudet nu.. men om de är väldigt stora kanske m blir stort ändå..
    ooooj oj oj min 6 åring kan INTE ha L den kan jag som vuxen ha han får ha M min plutt på 1.5 måste ha S
  • buffas

    Hej hopp ny i denna tråd(får man vara med )Min son är 83 lång ska jag köpa 80 el 86 på jeans /byxor har lite dålig koll hur dom är i strl har snöat in mig helt på molo men har nu upptäckt detta super fina märke

  • Emmsan
    buffas skrev 2009-08-23 22:39:46 följande:
    Hej hopp ny i denna tråd(får man vara med )Min son är 83 lång ska jag köpa 80 el 86 på jeans /byxor har lite dålig koll hur dom är i strl har snöat in mig helt på molo men har nu upptäckt detta super fina märke
    86 ;) nu flyttar vi till den nya tråden :)
Svar på tråden Nova Star-tråden nr 3