• Enzo1

    Tvillingar i sommar, del 10

    Hej, vi kämpar väl på med tråd nummer 10, trots lite minskat intresse och tid för tråden med alla galna, underbara, trotsiga 2 åringar, men har vi hållt ihop sen slutet av 2006 när vi var gravida så får vi hänga ihop ett tag till va?!

    Länk till förra tråden (Tvillingar i sommar, del 9)

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41612836.html

  • Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10
  • Triple Trouble

    tror ni inte bara för att jävlas så är det någon som har borrat hål i min bensintank, jag hade packat in alla tre ungarna i bilen häromdagen och ska åka till en kompis.

    Då ser jag hur bensinmätaren är i botten. Hann precis hem till min kompis innan bilen dör. Fyller på bilen med kompisens reservdunk och åker sen mot macken för att tanka och sen åka hem.

    Jag stoppar i slangen och det forsar ut etanol över hela macken och mina fötter. Nån jäkel har borrat ett hål och slangat ur etanolen. så där står jag med en bil som inte går att köra och tre ungar.

    som tur var så kunde min kompis skjutsa hem oss. så nu står bilen på en verkstad som var snälla att bogsera den dit från macken. tre veckor utan bil. där vi bor är det rätt så jobbigt utan bil, men det får gå

  • Triple Trouble

    ja just det, våran bil finns inte som miljöbil i sverige, så jag hoppas de trodde det var vanlig bensin och fyllde det i en bensindriven bil. skrattar bäst som skrattar sist..

  • MallaMojs

    Triple - såklart du ska med och fika!!! Eller hur, enzo? ...men vi väntar till bilen är lagad då

    Jag kommer ha kidsen en vecka i taget, bytesdag på onsdagar. Jag kommer hämta varje onsdag så att pappan ska kunna fortsätta med sin fotbollsskola, och varannan onsdag så lämnar jag över kidsen kl.18 typ... Jag har ju i princip varit ensam med dom hela sommaren, så det här ska nog gå bra det också...


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Triple Trouble

    malla vad duktig du är! jag menar det verkligen.

    ska vi träffas med barnen, vore så kul att se era små

    vi har en bil till där två bilstolar går in så jag kan när som låter som värsta höginkomstfamiljen....not

    om vi gör det så är det väl bäst vi är hemma hos någon av er, mina kids kan inte sitta still på café..

  • Enzo1

    Fasiken vad tråkigt med bilen...

    Absolut, häng med på en fika. Jag hade först tänkt mig en fika i centrum men visst kan vi även ses på annat håll också om det blir lättare.

    Vad säger du Malla?

    Oj, i morgon blir det hårda tag med dieten. Näst intill alla i min omgivning lever på någon form att diet som tex Naturdiet, Camebridge, etc. Själv ska jag prova Naturdiet, hur det nu ska gå...

    Någon som har provat någon av ovanstående?

  • Tindra04

    Hej tjejer!

    Ser att det inte bara är jag som har två trotsiga tvååringar hemma. "kan själv", bits, rivs, slåss, vill ha kex, glass, frukt och får man inte det så blir det ett rent hel.... hemma rent ut sagt. Men jag måste säga att Tuva är lugnare är Elliot, kan det vara så att killar är mer tempramentsfulla?

    Vi har fortfarande kvar spjällsängarna till barnen, försöker dra ut på bytet så länge som möjligt. Ser inte fram emot det spring som kommer bli sen. Just nu har vi okej nattningar men de kommer ju ingenstans Vi får gå in några gånger innan de somnar men det brukar ta högst en halvtimme.

  • Triple Trouble

    godmorgon, just nu sitter alla som ljus framför musses klubbhus, enda gången det är tyst hemma.. gud vad jag var slut igår, de röjde fram till 21, skrek, lekte tåg runt runt, kastade leksaker.

    jag är arbetslös nu så då går barnen 30 timmar på dagis (hemska mamma som inte orkar ha de hemma, men jag pallar inte det. Skitjobbigt att bara få iväg de till nio och sen hämta vid tre.

    killar är vildare, helt klart om jag jämför med dottern, hon sprang aldrig runt och röjde som killarna gör, däremot var hon lite "bitchig" som började redan vid 1,5, killarna har lättare för ett nej, även om de blir arga också, men dottern bröt och bryter ihop fullständigt och slår på hela reportoaren. Skrik, bönande, snyftande, slåss... härligt med ungar..

    skönt tindra att ni har bra läggningar, behåll spjälsängarna så länge det går om det funkar! för oss spelar det liksom ingen roll, de ligger inte kvar oavsett. men de är ändå rätt lätta på kvällarna, de vill ju nte sova men så fort vi stänger dörren så gå de upp och leker i en timme själva, så det är helt okej. sen kryper de och lägger sig.

    peppar peppar så har nätterna blivit bättre också, det har tom hänt att jesper sovit en hel natt (har hänt två gånger typ)

    ang fika så får ni bestämma, jag kan anpassa mig, tänkte bara att om ungarna var med att det var enklare hemma hos någon av er

    kram

  • MallaMojs

    Ni är varmt välkomna hem till mig... Ser alltid förj*vligt ut, men sån är jag Känns lite tight den här helgen (som jag har barnen), men nästa kanske?! Lördag 12/9 eller söndag 13/9?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Ska dubbelkolla dessa datum men det ska nog fungera. Återkommer inom kort.

    Kan tillägga att jag testade 5 klunkar naturdiet och trodde jag skulle få upp allt igen, usch och fy. Det blir gammalt hederligt sätt - mindre mat, mindre fett och mer motion.

  • EmelieG84

    Halloj! Nu känner jag att vardagen dragit igång riktigt! Tjejerna började på dagis förra onsdagen, och efter att de börjar har ALLT blivit kaos! Ur griniga,sover kass. Vaknar varje natt samma tid brukar inte somma om:( 02.30-03.00 brukar de vakna. Hur blev era efter att de kom tebax efter ha haft sommarlov?? Vi va ju hemma nästa 7 veckor.. Tycker så synd om dom. Lämningen e oxå kaos nu, igår skrek båda hysterikt så att de skakade,Tindra höll stenhårt i min tröja... Först gången jag gick ifrån dagis och grät:(

    Nätterna skiter jag att dom sover kass på, men att de e så jobbigt me allt! är det nån separationsångest här vid 2 års ålder?

    Sen gör de ju säkert mkt att de e innen i en mkt kraftigtråts me;) Som alla märkt här..

    Nu ska vi inte gnälla mer!!

  • Triple Trouble

    åh, jag som trodde det skulle bli denna helg men nåja, jag kan hålla mig vi kan då om inget oföruttsett händer. Skulle vara så kul att se er och barnen, tänk om alla bodde runt stockholm, vore kul att se er andra med.

    daemz, åh det lät jobbigt med att de var så ledsna. Vi hade inte det problemet, vi var också hemma länge i sommar, 9 veckor. Däremot så reagerar min dotter alltid så där efter helg, långhelg eller iblnad varje dag, hon är jättekänslig. Hon har ändå gått på dagis i två år och det är fortfarnade bli skrik och panik och sprutande tårar. jag har gråtit flera gånger för man känner sig så misslyckad när andras ungar studsar in.

    kram till dig, det blir bättre!

    hur går det för er andra? tindrasson?

    ps malla, tror inte det ser värre ut än här faktist...jag får skämmas när folk kommer oanmälda och man inte hunnit plocka undan berg med tvätt och leksaker upp till vaderna, gårdagens disk står kvar på bordet.. jag hinner inte med alltid

  • MallaMojs

    Alla som vill och kan komma är välkomna!! Vi kan nog slänga ihop ett par sängplatser och så också... Nu är jag ju inte ute i jättegod tid, men så ni vet, så är alla välkomna!!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Malla, har vi bestämt dag? Jag tar helst söndagen den 13/9 om det passar er. Ska bli kul.

Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10