Inlägg från: MallaMojs |Visa alla inlägg
  • MallaMojs

    Tvillingar i sommar, del 10

    Mina tjejer fyller 2 år idag!!!

    ...men även här är det jobbigt! Jag skyller det mesta på min "livssituation" men såklart är barnen trotsiga och bråkar med varandra...drar i håret, bits och nyps... *suck*

    Bra att du tog tag i det här med tråd, enzo


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Här är det också tungt med nattningarna, men nu lyckas de ändå somna, i stora sängen, med mamma eller pappa emellan. Det kan dock ta en timme innan de ens lugnar ner sig och ligger ner och de brukar somna vid kl.21, vilket känns lite sent. Vet inte om de sover för mycket på dagarna?...men samtidigt så vill jag inte att de ska väcka dom efter en timme där heller, för det brukar alltid sluta i katastrof. Men om man tänker efter så sover de ju oftast mellan kl.21 och 6.30, är det verkligen för lite? Ska till Ikea i helgen, hoppas jag, för sänginköp, sen så ska jag få till det!!!

    enzo - det blev inget organiserat kalas i år. En del var förbi på korvgrillnig på mors dag och en del i tisdags på tårta, men jag orkade inte alls styra upp något. Förra året så hade vi ju öppet hus hela dagen i en lokal i området, och nästa år blir det kanske barn-kalas

    Hoppas det inte är någé fel med Linneas ben, Tindrasson


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Mina tjejer har inte sovit i sina spjälsängar på säkert över ett år...men det var ju för att jag/vi aldrig orkade ta "kampen" då med all annan utveckling. Kanske får jag betala för det nu, men jag tror jag kan vänja dom vid "vanliga" sängar i deras eget rum...eller jag måste tro att jag kan iaf

    ...men OJ vad tidigt de somnar, enzo... När vaknar dom och hur länge sover de på dagarna? *nyfiken*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Jag tänkte köra sån resårmadrass på golvet, men det blev "vanliga" juniorsängar med hem från Ikea i lördags...nu ska de bara monteras och sen sovas i

    På onsdag drar jag till Spanien och blir borta i fyra dagar. Ska bli så skönt, men man känner sig ändå som en värdelös mamma... Jag har ju ändå varit borta från kidsen mycket, men ibland sticker det till i mammahjärtat... *suck* Hur ska det då gå med varannanvecka sen när M flyttat (jo, om barnen accepterar det!)??!!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Vi köpte lite mer duplo och sånna småsaker till tjejerna, men favvo-presenterna var nog varsin dockvagn De fick även en sån lekspis, och massa kläder såklart

    M släpade hem en cykel som han lånat av en kompis, en riktig cykel, och visst, de kan cykla, men jag tycker att de är alldeles för små...


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Jag kommenterade just potträning i en annan tråd
    Mina har varit varierat aktiva rätt så länge nu, men nu vill de alltid försöka så snart de hör orden kiss/bajs, eller om någon annan ska på toaletten. Jag tycker tyvärr att det är mest jobbigt *skäms* när de springer in på toaletten och sliter av sig blöjorna i ett, och det slutar oftast med bråk, eftersom båda vill sitta på toaletten, inte pottorna...


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Trist enzo

    Mina tjejer kommer gå kvar på samma dagis, men en annan avdelning och med andra barn, då de omorganiserar. Jag är inte odelat positiv, men "deras" fröken följer med så det ska säkert gå. Jag kan bli lite irriterad över att informationen inte kommit tidigare, eftersom vi för ett par månader sedan fick förfrågan om vi ville flytta till ett annat dagis, nybyggt, som ligger närmare. Hade vi vetat det vi vet nu så kanske vi hade bytt...

    Mina barn har från och med idag sommarlov tillsammans med mig, och v.33 börjar vi en liten inskolning igen


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Åhhh, är ensam med kidsen hela veckan, resten av sommaren har vi saker planerade...

    ...men vad gör man??? Har ni något tips på bra aktiviteter som får dagarna att gå?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Hej kompisar!
    Har knappt varit inloggad alls på hela sommaren, men jag lever....knappt

    Hur har ni det? Ska försöka läsa tillbaka lite...men jag gissar att ni, liksom jag, har fullt upp med trotsiga barn...?!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Jag börjar få in snitsen med läggningarna, men det tar tid... Izabella ska ligga i Cornelia säng när vi läser saga och sen ska hon över i sin säng och så ska mamma sitta där tills de somnar... tar säkert en timme, men jag tycker det är ok än så länge, ska försöka gå därifrån när vi läst färdigt, men tar det när vardagslivet börjar sätta sig

    Jag går och funderar på om jag ska ta kontakt med bvc och deras kurator, för visst finns det en sån? Jag är sååå trött och blir så arg emellanåt (alldeles för ofta) på barnen så det känns som jag ska sprängas...och visst, de är trotsiga och så har alla det, men jag har svårt att acceptera mina egna känslor inför deras trots... *suck*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Jag fikar gärna, enzo...men kidsen kör lite inskolning denna vecka och på måndag börjar allvaret. mamma Maaalin börjar jobba... När kan du?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    enzo - absolut fika någon helg framöver!! Jag kommer ha kidsen ojämna helger!!

    ...så just nu är de hos sin pappa. Försöker övertyga mig om att det är skönt, men jag kan inte riktigt slappna av...undrar vad de gör och hur de har det... *suck*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Triple - såklart du ska med och fika!!! Eller hur, enzo? ...men vi väntar till bilen är lagad då

    Jag kommer ha kidsen en vecka i taget, bytesdag på onsdagar. Jag kommer hämta varje onsdag så att pappan ska kunna fortsätta med sin fotbollsskola, och varannan onsdag så lämnar jag över kidsen kl.18 typ... Jag har ju i princip varit ensam med dom hela sommaren, så det här ska nog gå bra det också...


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Ni är varmt välkomna hem till mig... Ser alltid förj*vligt ut, men sån är jag Känns lite tight den här helgen (som jag har barnen), men nästa kanske?! Lördag 12/9 eller söndag 13/9?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

    Alla som vill och kan komma är välkomna!! Vi kan nog slänga ihop ett par sängplatser och så också... Nu är jag ju inte ute i jättegod tid, men så ni vet, så är alla välkomna!!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10