• Skumboll

    Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**

    Del 8!

    Tidigare trådar:
    DEL 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41973724.html
    DEL 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38934540.html
    DEL 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35924171.html
    DEL 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33348000.html
    DEL 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30385439.html
    DEL 2: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27723594.html
    DEL 1: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24659989.html

    Andra trådar:
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Blogg: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html
    Bild: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40325233.html
    Fika: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40214627.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-07 13:08
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47057101.html

  • Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**
  • Chrizzy

    hej

    Tejja
    japp det stämmer med massageterapeut. Kommer i början att jobba ut på företag samt att åka hem till privatpersoner för behandling.
    Är du intresserad eller vet nån som är det kan du höra av dig.

    tråkigt med förkylningen från ÖF.
    hoppas hon är frisk till inskolningen..

  • Finbus

    Vad kul med liv i tråden.

    Matti brukar sova 10 h på natten och sedan på dagen ett per timmar. Har fuskat lite nu i sommar och låtit honom vara upp till kl 21, är så skönt att få sova till kl 7.

    Vi har ju flyttat till Älvsjö och nu också lyckats få en dagisplats så han skall börja den 7 september så försöker nu får in läggdags kl 20 istället. Han har sovit extremt bra på nätterna ett tag men de senaste nätterna har han krupit runt lite. Han sover fortfarande i samma rum som oss. Vi försökte med en barnsäng ett tag men eftersom han är ganska rörlig på nätterna fick det bli spjälsäng igen.

    Skumboll: låter som ni har det tufft. Hoppas det ordnar sig med magen för honom, om han få i sig näring är det lättare att utvecklas.

    Här hemma är vi inte överrens, jag vill ha ett barn till men inte mannen. Just nu tvekar jag också. Kan ju aldrig mer ge ett barn såhär mycket tid och uppmärksamhet plus att Matti skulle få mycket mindre. Men är lite sugen ändå, sparade alla bebissaker i flytten.

    Matti leker också mycket med bilar men tågbana och radiostyrd helikopter är favoriter. Senaste tiden har han börjat intressera sig för sina mjukisdjur också, tar hand om dem och låtsas att de säger och gör saker.

    Min mamma går på cellgifter nu och var och rakade av sig håret idag. Min man har haft hjärtproblem och det är alltid lite jobbigt med flytt. Så lagom till det börjar bli dags att jobba igen längtar jag bara efter en riktig semester.

  • Tejja
    Finbus skrev 2009-08-20 22:24:26 följande:
    Vad kul med liv i tråden.Matti brukar sova 10 h på natten och sedan på dagen ett per timmar. Har fuskat lite nu i sommar och låtit honom vara upp till kl 21, är så skönt att få sova till kl 7. Vi har ju flyttat till Älvsjö och nu också lyckats få en dagisplats så han skall börja den 7 september så försöker nu får in läggdags kl 20 istället. Han har sovit extremt bra på nätterna ett tag men de senaste nätterna har han krupit runt lite. Han sover fortfarande i samma rum som oss. Vi försökte med en barnsäng ett tag men eftersom han är ganska rörlig på nätterna fick det bli spjälsäng igen.Skumboll: låter som ni har det tufft. Hoppas det ordnar sig med magen för honom, om han få i sig näring är det lättare att utvecklas. Här hemma är vi inte överrens, jag vill ha ett barn till men inte mannen. Just nu tvekar jag också. Kan ju aldrig mer ge ett barn såhär mycket tid och uppmärksamhet plus att Matti skulle få mycket mindre. Men är lite sugen ändå, sparade alla bebissaker i flytten. Matti leker också mycket med bilar men tågbana och radiostyrd helikopter är favoriter. Senaste tiden har han börjat intressera sig för sina mjukisdjur också, tar hand om dem och låtsas att de säger och gör saker. Min mamma går på cellgifter nu och var och rakade av sig håret idag. Min man har haft hjärtproblem och det är alltid lite jobbigt med flytt. Så lagom till det börjar bli dags att jobba igen längtar jag bara efter en riktig semester.
    Oj då, det lät inget vidare. Förstår att du vill ha semester. Håller tummar och tår för att sin mamma ska bli bra. Skönt att ni har fått en dagisplats iallfall. Angående syskon- visst får de dela uppmärksamheten- men jag är fullkomligt övertygad att den förlusten med råge kompenseras av gåvan att få ett syskon. Någon att dela sin uppväxt med och lära sig av. Men det är ju oerhört tufft om en i förhållandet inte vill!

    Chrizzy: Har du med dig egen bänk då?
  • Tejja

    Chrizzy. Svara i min gästbok förresten, tror inte att vi får prata om egna verksamheter i tråden.

  • Tejja

    Hej

    Idag fick Neah för första gången i sitt liv måla...{#lang_emotions_embarassed}
    Ja, jag skämms, men nu i efterhand förstår jag varför jag så länge hållt henne ifrån målarfärger. Usch och fy vad kladdigt det är överallt!

  • Finbus

    Tejja: hur gick mässan? Matti har inte heller fått måla än, dock leka med pastellkritor ibland. ÖF är verkligen lika med förkylning.

  • Tejja
    Finbus skrev 2009-08-25 16:20:38 följande:
    Tejja: hur gick mässan? Matti har inte heller fått måla än, dock leka med pastellkritor ibland. ÖF är verkligen lika med förkylning.
    Hej

    Den gick jättebra. Johan fick så mycket beröm över montern. Många sa att det var mässans bästa.
    Det var tom några som kom och frågade om de skulle kunna hjälpa den att bygga deras monter vid nästa mässa. Rätt bra betyg tll första-gångs-mässdeltagare som aldrig byggt montrar förut!
    Skönt att höra att det inte bara är jag som inte låtit barnen måla!

    Idag hade vi besök från dagis. Neahs inskolningsfröken kom hem för att hälsa på Neah i "hennes" miljö. Neah tydde sig jättebra till henne och när hon skulle gå fick hon en kram av Neah. Sedan blev hon jätteledsen och började gråta när hon skulle gå! Det bådar ju gott iallafall.

    Imorgon börjar ju inskolningen- fast jag åker bort on-fre- så J tar de tre första dagarna.
  • Finbus

    Tejja: vad är det för förskola där de gör hembesök? Låter verkligen toppen.

    Vi hade sådan tur med förra förskolan så jag är lite nervös nu inför bytet.

  • Tejja
    Finbus skrev 2009-08-26 20:31:34 följande:
    Tejja: vad är det för förskola där de gör hembesök? Låter verkligen toppen.Vi hade sådan tur med förra förskolan så jag är lite nervös nu inför bytet.
    Chrizzy skrev 2009-08-28 19:50:06 följande:
    tejja¨vad var det för mässa du var på?
    Ops, jag hade visst fått lite förfrågningar här!!

    Finbus. Hur gick första dagen på förskolan?
    Vi har en privat förskola, me njag har hört att en del andra förskolor oxå gör hembesök.

    Chrizzy- Det var Econow-mässan vi var på.

    Idag är näst sista dagen på Neahs inskolning, idag var blev hon lite ledsen när jag gick, men jag antar att det gått över, eftersom att de inte ringt. Det är ju lite jobbigt med måndagar, så det är väl inte så konstigt.
    Jag sitter med en dunderförkylning och är rätt glad över att ha Neah på dagis idag.

    Här kommer en bild på en glad 2-åring som fått en Teletubbietårta!

  • FL Lisa

    tejja - hon är verkligen underbart söt.

    Nu när jag fått se bild på en stor Neah så blir jag ju nyfiken på hur alla andra trådbarn ser ut idag..är ju så länge sen sist jag såg någon av dom. Kan inte fler lägga in nya bilder på sina sötnosar?

    Jag bjuder på en bild på Alvin i blåbärsskogen.


  • FL Lisa
    Skumboll skrev 2009-09-07 12:53:36 följande:
    Ska jag starta en ny eller låta bli? Jag menar, har ju inte varit nån fart i denhär tråden direkt...
    du kan väl starta en ändå...så får vi se om det skrivs något i den
Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**