• serenity78

    Hysteriska kvinnors testfest 5

    Jaha, tre månader är ju som en fis i vinden...lr hur man nu säger Ny tråd alltså!

  • Svar på tråden Hysteriska kvinnors testfest 5
  • serenity78

    Icka: ha ha, ja fyra kanske är mer än vad man bett om Ok, då förstår jag - men oj, vad du äggar gumman! Konstigt att de inte nämnde det, man kan ju tycka att du och D har rätt till den informationen Hoppas BM kan hjälpa till!

  • lilla trieste

    Icka, är det pergon som gör att det blir så kanske?
    Fy vad jobbigt att det ska vara såhär. Men tro mig så fort du är gravid och förbi RUL så kommer det att vara värt allt lidande, och det kommer att bli så.
    När det har gått lång tid tycker jag att man ska ta den hjälp som finns.
    Hade inte vi gjort utredning, funderat på IVF hade jag inte blivit spolad och då hade jag säkert också fortfarande försökt.
    Vi har alla svårt att bli gravida av olika anledningar men hjälp finns att få och våra bebisar kommer bli så älskade och efterlängtade och vi kommer ha starka band till varandra för resten av våra liv!
    Kram

  • lilla trieste

    Så jag menar att den här utredningen kommer med största sannolikhet att hjälpa er.. kram

  • Susie

    Icka, Hej vännen!
    Va glad jag är att se dig igen och det "hörs" verkligen att du blivit starkare och kommit en bit på vägen! Har saknat dig med och tänkt på dig massor!
    Det går ju inte heller att blunda för det positiva som en utredning kommer ge er och det är ju verkligen nåt att se fram emot!

    Förstår precis hur du tänker om djur osv! Fruktansvärt äckligt att dom inte berättar om vad som finns i maten, men väl samtidigt ingen chock! Jag antar att jag har varit ganska lat med att ta reda på och hålla koll på vad maten innehåller, men försöker att läsa på förpackningarna och äter väldigt sällan sånna där sega saker pga djuren (och allt som finns i osv), undviker sånt jag "hört" inte är bra. Rös när jag läste om gelatin i grädde!?!
    Jag ska verkligen försöka bättra mig (för djurens och min egen del!) med att ta reda på vad som är bra för mig och för djuren, att de inte lidit eller liknande eftersom jag ändå fortsätter äta kött.

    Ang. vaccinet, förstår ditt val absolut, men jag väljer att ta det eftersom jag tänker på Jolina, D däremot vill inte ta det vilket jag tycker känns jobbigt....men ändå förstår jag hans resonemang.
    Gud va häääärligt att det fixar sig med jobb för dig och dessutom närmare där du bor? (eller det kanske bara var min förvirrade gissning!?) Grattis va kul!

    Ta hand om dig nu!
    KRAMAR

  • Susie

    MY God va ni skriver !!!!

    Gumpan, Hej!
    Va skönt att du känner dig så avslappnad! Det kan kanske tom göra kroppen extra motiverad och faktiskt kanske du blir gravid som Lilla Trieste säger! Hoppas gör vi ju ändå oavsett resultat! Håller tummarna!
    Vilken gullig mamma du har!!! Va sött!!! Då har du ju några kläder att vika o fixa med så länge alla fall! Jag har ju några få jag köpte "så länge".
    Lite molvärk men inget annorlunda?
    Kram!

    Icka,
    Oj, borde det inte påverka vädigt mycket? Tvilling graviditeter har ju en mycket större risk att misslyckas (jag kan inte varför osv, men vet att du läst lite om det väl?), vad skulle då inte tre göra!? Jag är säker på att de ser det som outvecklade embryon endast, el tre hinnsäckar (läkarna) och därför inte vill uppröra en i onödan. Vet inte om jag skrev om min journal jag fick hem fr kvinnokliniken? Där stog det alla fall efter min operation för cellförändringar, CANCER med stora bokstäver , jag tror alltså mycket skrivs i journaler som inte är av betydelse att nämnas eftersom det har en annan betydelse eller anses skada mer än hjälpa.
    Ni kommer att få hjälp nu och du kommer snart bli gravid igen det är jag säker på! Pergon har ju den effekten att stimulera flera ägg och därmed större risk väl? Du får fråga din läkare mer, det vill man ju kanske veta innan nästa försök osv.

  • Susie

    Lilla Trieste,

    Va härligt med kläderna! Och du, din arbetskompis förtjänar ett kok stryk! ( HA HA HA, kan man säga så?!) Ursch va upprörd jag blev när du berättade om hennes hostande och nu när du är gravid o allt!

  • Susie

    EGO......
    Jag tror Omega 3 gjort mirakel för mej!!! + mer folsyra (men den har jag ju tagit under två mån så det är ju inget nytt)........ Än så länge vet jag inte alls när ÄL kommer eller om den har varit, men min tempkurva visar en tendens att den kan ha varit i förrgår! Att jag inte törs lita på den tendensen beror på att jag vaknat för tidigt 2 dar i streck! (man ska för att vara säker tempa exakt samma tid).....*suck* Tillbaka till Omega 3, OM ÄL har varit så är det första månaden på 1,5 år som jag inte har ömma bröst, rejält med ÄLflytningar( de kanske har tunnats ut?!) och inte minst inte kännt av den knappt alls, haft liiite molvärk men inget i närheten av vad jag brukar ha för värk....vi får se hur kommande pms artar sig också, men riiiiktigt positivt är det! Hoppas det kanske kan va den felande länken?!? Nu har jag ju gått igenom snart allt....tror jag så jag borde ju närma mig svaret

  • icka76

    Susie: Tre hinnsäckar betyder att tre blastocyter/embryon har fäst i livmoderslemhinnan = trillinggraviditet. BM jag pratade med blev oxå lite upprörd över att läkarna inget sagt så hon bokade en tel.tid till den enda läkare som jag fått förtroende för där. Majorna ligger t.o.m. längre bort från där jag jobbar nu

  • Susie

    Hej Icka,

    OK! Jag förstår vad du menar, och att du blir upprörd över det, det hade jag med blivit! Va skönt att du får prata med dem och få förklarat. När har ni tid till Calanderska?
    OK Majorna

  • serenity78

    susie: åh men då kanske det är omegan3 som gjort att du känner så annorlunda då? Och som du säger så kanske det var faktorn som behövdes för att förändra hela alltet *hoppas* ha ha, du kör uteslutningsmetoden: sex varann dag - check, kalcium - check, tempning - check...vore väl själva f*n om du inte lyckades få till en bebis efter allt jobb

  • icka76

    Gumpan: Känner igen det där med att slappna av inför IVF eller som i mitt fall utredning. Vi har ju valt att hoppa över denna cykeln dels p.g.a. ma:t och dels i väntan på utredning. Har noll koll på cykeln nu men såg precis att jag redan är på dag 16, börjar även sticka lite i vä äggstocken. Hoppas grav.hormonerna är bort så jag får äl nu och mens i rimlig tid. Vill ju börja försöka from nästa mens, om vi får klartecken från läkaren på C.

    Susie: Vi ska dit den 10/9 alltså nästa torsdag. Fick tel.tid till läkaren på repro samma dag.

  • serenity78

    icka: ja, vad skönt det är när man kan koppla bort det lite - måste vara extra välbehövligt för din del efter era upplevelser. Hoppas också du får äl så att kroppen är igång och du själv kan bestämma när ni ska börja försöka. Hoppas verkligen Calanderska kan hjälpa er!

  • serenity78

    Väntar på mannen och fördrev tiden med ett fånigt test på facebook som jag fick av en kompis: när blir du gravid? Jo, i december tydligen! Skrattade åt mig själv som gör fåniga quiz på facebook, sen skrattade jag åt mig själv för att jag hoppades att det fåniga quizet på facebook skulle stämma, sen fick jag nästan hjärtattack när det slog mig att det där fåniga quizet på facebook kan stämma...inte för att det är nåt annat än just ett fånigt test utan för att jag faktiskt snart kommer göra ett ivf-försök *gulp* Verkligheten börjar komma ifatt mig...

    note to self: jag vill inte läsa tillbaka om några år och få bekräftat att det fåniga testet på facebook bara var just ett fånigt test på facebook Ge mig ett underverk, ge oss alla som väntar ett underverk!

    ps. enligt ett annat fånigt quiz på facebook är jag kommunist...

  • serenity78

    Tjejer förresten, snart stängs väl tråden? Är det inte tre månader? Kanske vore bättre att skapa en ny tråd ny som man kan länka till här istället för att denna stängs och nån får hålla på att inboxa (och bli avstängd pga spam ). Vad tycker ni?

Svar på tråden Hysteriska kvinnors testfest 5