• Abrakadabra

    Akademiska Sjukhuset - del 4

    Vår förra tråd hade visst stängts hastigt och lustigt, så jag tog mig friheten att starta en ny, hoppas att det är ok.

    Här hänger alltså vi som håller till på Reproduktionscentrum på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

    Vi snackar, stöttar, peppar, tipsar. Välkommen!

    Det finns även en list-tråd för kalenderbitare :
    www.familjeliv.se/Forum-7-140/m43241390.html

  • Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4
  • mirakel2010

    Tjing: JätttttttttttttteGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas ni andra också får uppleva denna lycka =)

    Jeskan: Det är ju jättebra att du inte blöder mera. Jag håller tummar och tår

  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-09-04 10:12:22 följande:
    Tjing: JätttttttttttttteGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!Hoppas ni andra också får uppleva denna lycka =)Jeskan: Det är ju jättebra att du inte blöder mera. Jag håller tummar och tår
    Tack.. det behövs.. Hoppas såå att det bara var för tidigt..
  • tussilago 79

    Tjing: Det är ju helt FANTASTISKT!! underbara nyheter!

    jeskan: jag håller tummarna stenhårt. Hoppas hoppas hoppas..

    Jag tog spruta nr 2 idag. Så skönt att göra korta.. På torsdag ska jag in på VUL o kolla hur de har växt. Allt går så fort med korta..

  • magplask

    hej tjejer!
    nu är jag tillbaka efter en ganska jobbig sommar.. jag har blivit faster, och det har tagit mig tid att verkligen vara glad över det.

    sambon och jag har flyttat också, till Gävle.. tidigare så bodde vi ju i uppsala län och då behövde man ju inte ha en remiss till rpc vilket man var tvungen till om man bodde utanför..
    men hur blir det nu? vi är ju redan inskrivna och ska börja med IVF i höst, inte blir vi väl utsparkade?

    jag ska träffa Greta på måndag, vi ska snacka om endometrios på min begäran.. jag har haft problem länge och jag uppfyller nog fan alla kriterier för endo.
    jag hoppas verkligen att jag kan få en operation och få det bekräftat. är faktiskt ganska nervös över att återigen bli dumförklarad och bli kallad hypokondriker av en läkare pga mina misstankar. usch.

    jag känner bara att jag vill veta det här innan vi går vidare med IVF, för ponera att jag blir gravid på första försöket och allt går bra. då kommer jag nog aldrig att ta reda på om jag har det eller inte.. det är lite för jobbigt, jag har försökt få ett svar så många gånger (kan det va 8 gånger som jag har sökt för det) men inte lyckats.

    jaja, nog med nattsvammel från mig!
    hoppas det går bra för allihopa! :)

  • Lena1979

    Hej.
    Jag har hängt i denna tråd tidigare men inte följt den sedan i våras.
    Finns det kanske en nyare listtråd än den som ligger länkad i starten här?

    Vi ska köra igång med vår första IVF nu den 18:e september.

  • Åttan

    godmorgon.. har inte varit inne på hela helgen .. angående om jag är gravid eller inte kan jag inte svara på.. jag tror att jag är det för det känns så i kroppen ( molvärk öm å tung i brösten) , har tagit 2st tester ett igår kväll å ett imorse å man kan skymta ett pluss.. men vi vågar inte tro på nått ännu..

  • mirakel2010

    Lena: Jag tror inte det finns någon list-tråd kvar? Men välkommen tillbaka, vad skönt att få hoppa in i karusellen igen

    Jeskan: Jag håller tummarna fortfarande, när har du oficiell TD? Det låte ju sååååååå lovande!!!

  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-09-07 08:35:34 följande:
    Lena: Jag tror inte det finns någon list-tråd kvar? Men välkommen tillbaka, vad skönt att få hoppa in i karusellen igen Jeskan: Jag håller tummarna fortfarande, när har du oficiell TD? Det låte ju sååååååå lovande!!!
    Today....
  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-09-07 08:46:24 följande:
    Jeskan: När ska du testa igen??? *nyfiken*
    ja du det har jag med funderat över.. först tänkte jag vänta tills på onsdag.. men sen slog det mig om jag ska vara så radikal att jag ska vänta en hel vecka till... men jag vet inte.. tror inte att jag kommer kunna hålla mig så länge..
  • mirakel2010

    =) En vecka är ju bra, men som sagt, klarar man att hålla sig så länge? Onsdag är ju bra den med Håller tummarna stenhårt för eran skull!

  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-09-07 09:41:42 följande:
    =) En vecka är ju bra, men som sagt, klarar man att hålla sig så länge? Onsdag är ju bra den med Håller tummarna stenhårt för eran skull!
    Tack det kan behövas..
  • toksnippa

    Jeskan: Blåhåller tummarna för dig/er!

    Love2010: Ja Johannes är jätteduktig! Har inte lyckats kommit fram i kön de få tillfällen jag försökt ringt, jag verkar då alltid ha otur för att komma fram! Men jag ger mig inte.

    Tjing: GRATTIS GRATTIS!!!

    Lena1979: Kul att du är tillbaka igen och spanar här Tyvärr kan jag inte svara på din fråga om lisstråden för det har jag ingen koll på längre. Snart dags att köra igång för er då, hoppas det kommer gå bra!

  • Åttan

    NU har jag pratat med kliniken.. kunde inte hålla mig trots allt.. så på onsdag morgon ska jag dit på blodprov .. sen på eftermiddagen får jag reda på om jag VERKLIGEN är gravid eller inte.. ska troligvis tillbaka på fredag sen igen för prov nr 2!

Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4