• Janna84

    Jämtländska 07:or - del 9

    Då var det dags för en ny tråd igen då

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22078095.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25125286.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027359.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30807322.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33648879.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36241797.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39260562.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42277831.html

    Listan på födda barn: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027458.html

  • Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9
  • Janna84
    Janna86 skrev 2009-08-12 10:20:40 följande:
    Jo jag mår bra!! Ja, jag har nog varit lite oförsämt pigg, men de va jag förra gången oxå! Men jag klagar inte =) Haha!! Hampuz kom 9 dagar före, så får väl se hur de blir den här gången! Ja hur går de me knoddtankarna för er då??
    Vi hade ju tänkt vänta till årsskiftet men vi har nu bestämt oss för att börja försöka ganska snart. Så vi får väl se hur det blir
  • Janna86
    Janna84 skrev 2009-08-12 12:01:38 följande:
    Vi hade ju tänkt vänta till årsskiftet men vi har nu bestämt oss för att börja försöka ganska snart. Så vi får väl se hur det blir
    Se där ja! Får väl säga Lycka till då eller va som e mest passande =)
  • IrenerI
    Janna84 skrev 2009-08-12 12:01:38 följande:
    Vi hade ju tänkt vänta till årsskiftet men vi har nu bestämt oss för att börja försöka ganska snart. Så vi får väl se hur det blir
    Va kul Lycka till!

    Går de montera en övervakningskamera på barn..
    Skulle behöva sånna för att se vad dom hittar på med när man inte ser, idag har Ylva lyckats med:
    Stoppa ner en höna i marsvinsburen (Marsvinet fick sitta i en legolåda så länge..)
    Stängt in sig i en hönsbur med en höna, och vågade inte gå ut för tuppen stod och vaktade..
    Släppt lös en höna i farstun..
    Skurat golvet med dyngsur mopp..
    Burit på Irmelin vilket hon inte får..

    Resterande tid har hon burit runt på Marsvinet i legolådan.

    Häromdagen stängde hon in sig i lekstugan med en bamsehöna och den fick bo i en docksäng med en filt över, iof hade den både mat, vatten och den levde när man frågade hur den mådde
  • Oneesan
    IrenerI skrev 2009-08-11 18:54:19 följande:
    Nä kan gå med i klubben "allt blir inte som man tänkt sig"
    Undrar hur många som är med i den? Skulle kanske bli Sveriges största

    Låter som om det är fullt upp borta hos er. Jag vet inte hur det kommer bli med två stycken, det känns som om Emma är ganska duktig på egen hand. Idag satte jag henne framför en film och la mig på soffan, big mistake för när jag vaknade hade Emma försökt trycka in kläder i dvd:n.

    Jag försökte berätta för Emma att det ska komma en bebis.
    Jag: mamma har en bebis i magen
    Emma: Nä, Millas bebis.

    Så nu har jag varit och stulit kusinen också för hon är brydd hur William kan vara i min mage.
  • Janna84

    Lördagen den 22/8 fyller Tage 2 år och då vill han busa med alla sina kompisar i Djungelhuset. Vi kommer åka dit kl 10 när de öppnar och busar till kl 11 då det är dags att äta en bit mat. Efter maten bjuder vi på tårta och sedan blir det bus igen. Hör av er senast på torsdag och berätta om ni kommer så vi kan planera hur mycket tårta vi ska ta med oss. Inträde och mat får respektive familj stå för själva. Vi hoppas självklart att många kommer och busar med oss!

  • Oneesan
    Janna84 skrev 2009-08-14 20:13:26 följande:
    Lördagen den 22/8 fyller Tage 2 år och då vill han busa med alla sina kompisar i Djungelhuset. Vi kommer åka dit kl 10 när de öppnar och busar till kl 11 då det är dags att äta en bit mat. Efter maten bjuder vi på tårta och sedan blir det bus igen. Hör av er senast på torsdag och berätta om ni kommer så vi kan planera hur mycket tårta vi ska ta med oss. Inträde och mat får respektive familj stå för själva. Vi hoppas självklart att många kommer och busar med oss!
    Låter kul, vi kommer definitivt.

    Egen spypåse medtages också?
  • Janna84
    Azumi86 skrev 2009-08-15 18:34:34 följande:
    Låter kul, vi kommer definitivt. Egen spypåse medtages också?
    Haha, ja det är inget som står med på min inköpslista iaf Har du alltså börjat kräkas nu din stackare? Hoppas i såna fall att det är över om några veckor.
  • IrenerI
    Azumi86 skrev 2009-08-15 18:34:34 följande:
    Låter kul, vi kommer definitivt. Egen spypåse medtages också?
    Äh de kan jag ordna har både hinkar och påsar i bilen
    Flörtar du med Freja kanske du får smaka hennes Lergigan med
  • Oneesan
    IrenerI skrev 2009-08-16 11:45:24 följande:
    Äh de kan jag ordna har både hinkar och påsar i bilen Flörtar du med Freja kanske du får smaka hennes Lergigan med
    Hm.. låter intressant ska lägga det på minnet. Fast å andra sidan så ska ju Pär med så han får väll springa omkring i lekställningen, medan jag placerar rumpan på en bänk med en kopp te.
  • IrenerI
    Azumi86 skrev 2009-08-17 13:57:38 följande:
    Hm.. låter intressant ska lägga det på minnet. Fast å andra sidan så ska ju Pär med så han får väll springa omkring i lekställningen, medan jag placerar rumpan på en bänk med en kopp te.
    Ja har man en extremt åksjuk unge så är man väl utrustad med ¨

    Ja jag tänkte ta med ylva, hon får springa och jaga Freja åt mig

    Idag har här ägnats åt välbehövlig städning uppe.. De här skrämmande vad saker folk kan samla på sig..
    Så nu har de sorterats och kastas och kastats ännu mera. Så nu är de bara resten kvar
    Jag har bott i klädlådorna i skrubben och gått igenom och sorterat upp lite bättre iaf.
    Sen har alla andra fått rota igenom sina saker och tagit med härifrån de som ska vara kvar
  • Oneesan

    Kanske skulle ta och rensa lite jag också, men det jobbigaste är väll att starta så jag gissar på att det kommer dröja här.

    Illamåendet har kommit igång nu. Idag är en riktigt bra dag och jag hoppas att morgonen också blir bra, men får se när ledigheten är slut om en vecka hur det kommer att gå med plugget

  • Janna84

    Apropå rensa så har ju vi också en del att gå igenom Men jag tror iaf att jag kommit på hur vi blir av med saker på bästa sätt. Jag har nämligen bokat ett bord på folkets hus den 6 september (loppis alltså). Det som blir över åker till skroten. Så nu har jag lite tidspress på mig och jag tror det är precis vad jag behöver.

    Jag är förresten så himla stolt nu för igår satte sig Tage på pottan och kissade två gånger En gång hörde jag hur han drog fram pottan och när jag vände mig om satt han redan på den. Så duktig kille! Nu ska vi bara lära oss att kissa en hel pöl för än så länge kommer det bara några droppar

  • IrenerI

    Azumi - Du får knapra piller och nöta på ett par Sea-bands och hoppas att de ger sig snart.

    Janna - Kul att han provar pottan iaf, Freja gillar inte alls potta men på toan kan man sätta henne så provar hon pinka iaf. Kommer de inget så säger hon " nej, de funkar inte"
    Men själv kommer hon nästan aldrig på att hon ska pinka, hon var blöjlös härom dagen och jag fick skura golvet..
    Just nu räcker de med marsvinet som pinkar och skiter överallt..

  • Oneesan

    Ja usch, har varit på inskrivning nu och fick rådet att ta åksjukepiller på natten, men tyvärr så funkade inte det.

    Vi har funderat på att boka in en weekend i Stockholm i december och passa på att göra ett 3d/4d ul, skulle vara spännande

  • IrenerI
    Azumi86 skrev 2009-08-27 10:44:55 följande:
    Ja usch, har varit på inskrivning nu och fick rådet att ta åksjukepiller på natten, men tyvärr så funkade inte det.Vi har funderat på att boka in en weekend i Stockholm i december och passa på att göra ett 3d/4d ul, skulle vara spännande
    Trist att de inte funkar, du kan inte få starkare tabletter då?

    Sånt Ul låter jättespännande, de ser ju fränt ut på korten men ser iaf..
    Sen lät ju en weekend i stockholm inte helt fel med eller utan UL

    Ja vi har blivit med Margris än en gång.. Stackars lilla Sigge dog i Fredags medans vi var i stan, så de var en deppad ylva då. Men uffe lovade nytt marsvin så i går var vi till stan och köpte 2 st. Vita med lite ljusbrunt och virvlar hit och dit.. Ylva döpte dom genast sin till Ellika och Frejas till Klara Så nu pågår operation Marsvinstämjning.. Dom är ju inte riktigt tam direkt, sprätter iväg och är livrädda. Men just nu sitter Ylva i soffan med sin så de ska nog lyckas.. nåja med hennes iaf, Frejas är skyggare men de lär ju bli bättre med tiden.
  • Oneesan

    Nämen ni blir av med ett och får två nya ist, dubbelt så mycket med marsgris-kiss. Syrran hade ett marsvin när vi var små och den där rackarn lärde sig att låta varje gång man öppnade kylskåpet, ungefär som en sådan här bantargris man kan sätta i kylskåpet

    Jo semestern blev snabbt ändrad. Jag fick inte studieplats i Härnösand i höst, så det blir att fixa slutuppsatsen i vår när bebisen kommer ist :-P Inte direkt så att jag hoppar högt av glädje men det får bli ett senare problem.
    Men... till saken. Eftersom jag inte behöver åka till den omfattande metropolen Härnösand så sparar vi lite pengar. Och det visade sig att sas hade billiga biljetter så nu har vi bokat tre dagar i London istället, så ultraljudet blir ist en dag på Harrods för mamma

  • IrenerI
    Azumi86 skrev 2009-09-02 14:12:40 följande:
    Nämen ni blir av med ett och får två nya ist, dubbelt så mycket med marsgris-kiss. Syrran hade ett marsvin när vi var små och den där rackarn lärde sig att låta varje gång man öppnade kylskåpet, ungefär som en sådan här bantargris man kan sätta i kylskåpet Jo semestern blev snabbt ändrad. Jag fick inte studieplats i Härnösand i höst, så det blir att fixa slutuppsatsen i vår när bebisen kommer ist :-P Inte direkt så att jag hoppar högt av glädje men det får bli ett senare problem.Men... till saken. Eftersom jag inte behöver åka till den omfattande metropolen Härnösand så sparar vi lite pengar. Och det visade sig att sas hade billiga biljetter så nu har vi bokat tre dagar i London istället, så ultraljudet blir ist en dag på Harrods för mamma
    Ja de är märkligt.. Den förökade sig på egen hand Fast tror han var gammal och inkontinent.. Dom här två har bara pinkat i de fria en gång, i Ylvas knä
    Haha ja du jag undrar vad dom här kommer att lära sig.. Illtjuta så fort dom ser ett barn.. Karate i försvar kanske..
    Trist med skolan men trevligare med London Hade ju inte haft nått imot en sån sväng
    Men vi har nog spenderat alla pengar på utlandsresa och en sak till som kommer senare. Tyvärr blir ju all husrenovering lidande ist men men..

    Nä må bry mig i mina små monster i badet, bra med flera barn nu badar alla 3 samtidigt. Irmelin har ju blivit en hejare på att sitta själv så då kan dom ju bada i lag. Är ju bara botten i duschen dom badar i och så trångt som de är där kan hon knappast stypa
  • Oneesan
    IrenerI skrev 2009-09-02 19:31:00 följande:
    Ja de är märkligt.. Den förökade sig på egen hand Fast tror han var gammal och inkontinent.. Dom här två har bara pinkat i de fria en gång, i Ylvas knä Haha ja du jag undrar vad dom här kommer att lära sig.. Illtjuta så fort dom ser ett barn.. Karate i försvar kanske.. Trist med skolan men trevligare med London Hade ju inte haft nått imot en sån sväng Men vi har nog spenderat alla pengar på utlandsresa och en sak till som kommer senare. Tyvärr blir ju all husrenovering lidande ist men men.. Nä må bry mig i mina små monster i badet, bra med flera barn nu badar alla 3 samtidigt. Irmelin har ju blivit en hejare på att sitta själv så då kan dom ju bada i lag. Är ju bara botten i duschen dom badar i och så trångt som de är där kan hon knappast stypa
    Hm.. annars får du fundera på marsvinsblöjor Spelar väll ingen roll om det blir två till att byta på.

    Här hemma har Pär blivit förkyld och det var inte det lättaste att sköta Emma, bebis och skola samtidigt, men förhoppningsvis så mår han bättre snart.

    Var och handlade overall på ÖB igår, verkar vara bra men det var lite konstiga storlekar jag fick ta strl 80 till Emma och hon har ändå haft 92 ett tag.

    Nä idag var det så dåligt väder att det blir mys inomhus i soffan med ett täcke
  • IrenerI

    Ja.. kanske ska prova blöjor på dom Nä vad då 4 blöjbarn är väl inget

    Huga ja än har vi klarat oss får nån värre förkylning, ylva och Irmelin har varit lite lite snoriga men de är allt.
    Peppar peppar.

    Var på 5års koll på ylva i veckan.. spruta är de ju då med. Så hade räknat med att Ylva skulle vråla, skrika och vägra.
    Med tanke på att hon skrek i 45min när tandläkaren skulle TITTA på henne.. NU skulle dom alltså STICKA henne. Ha ungen satt knäpptyst och tittade när dom tryckte in sprutan och klämde ur sig, men de hände ju inget!

    Sen har hon ju en sån längtan efter en papegoja, hon har tjatat om papegojor i evigheter.
    Så igår tog hon en metallring hon hade hittat och satt en höna i ringen. Så hon fick sitta där och balansera medans ylva gick omkring. När hon hade visat alla och jag tyckte hon skulle ta ut hönan igen och hade gått upp för att visa syster uppe.
    Ja då ropar Ylva och vill att jag ska komma... Ungen har hängt upp ringen med hönan på en lampa påväggen i lekrummet...

    Sen kånkade hon ner en fågelbur från vinden.. storlek för typ undulater. Och där klämde hon in en annan höna. Ungen är helt såld på fåglar.. SYnd att dom skräpar ner så hemskt och är dammiga. Annars kunnde hon fått en fågel.. men vi får se, nån gång kanske.
    Freja gick också runt inne igår med en höna i famnen.. så de kanske blir fågel intresse där med

  • Oneesan

    Nä jag förstår inte alls vad du klagar för

    Här kör ungen mest bara med Pär nu när han är förkyld. Det är lite jobbigt att försöka få något gjort hemifrån när Emma kommer in i datarummet lite då och då. Fast det kommer väll hålla på så ändå tills Pär förstår att man inte kan sitta på dass och lösa soduko i 45 minuter

    Nu ska jag plugga lite i stan och sen tar jag med monstret till badet ikväll

Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9