• Jeanette69

    Från MILFar till PILFar, del 9

    Från pilfar till milfar, del 9 


    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 9.0 - klart bättre!
    Världens Bästa Isabelle
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-16 11:40
    Oj, det blev lite fel i rubriken... Sorry!

    Vår listtråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43245059.html
  • Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9
  • Jazza

    Anniina: Gött att det börjar vända!

    Idag skall jag påbörja rensning i garaget - full av energi efter ytterligare en natts god sömn Så, bli inte oroliga om jag inte är inne, haha

  • Smultrongott

    Nadia: ja just det så hette den. ska genast gå in och titta.

    idag kommer per och ska passa barnen medans jag är hos frissan. han ska även ta lite kort på dem som vi ska göra en bok utav och det är meningen att n ska få den när han fyller år,
    ikväll mellan 5-7 börjar min kurs om barns utveckling. ska bli väldigt kul och intressant. synd bara att jag fick boken som vi ska ha läst till ikväll i går em. så jag har inte hunnit öppna den ens

    Jenny: hur blev det inne?

  • Smultrongott

    M sover och L är inne hos grannen. Nu ska jag bläddra igenom boken iaf.

    Jenny: Kan tänka mig det!

  • Jeanette69

    God morgon!
    Har också lite energi idag så jag har bytt lakan, vikt och lagt undan tvätt samt diskat. Ska bara ta en kort paus och sen fortsätta med lite papperssortering och annat smått o gott!
    Isabelle var glad idag när jag lämnade henne så det känns superbra!

    Ida: va' roligt med ett så positivt fsk-möte!
    Anniina: skönt att du känner dig piggare! Förresten, har du fått kallelse till 2,5-årskontrollen?
    Jenny: försöker du sätta igång din förlossning eller? Anna: bra att du fick lite tid att kolla igenom boken. Inget roligt att komma oförberedd på en kurs.


    Världens Bästa Isabelle
  • Jazza

    Jeanette: Haha, nej du, sånt håller jag inte på med, har ju sagt länge nu att jag skall greja i garaget, ju..... Är däremot på jävligt dåligt humör pga detta, så den som nämner ordet förlossning får en snyting

    Men seriöst- rätt segt att jag var så lugn med detta och kände noll stress och kunde gärna tänka mig att gå till BF eller tom mer.... Så kommer detta och jag hann ställa in mig på att det kunde faktiskt vara på G... men NÄ, då luras det, liksom... så nu får jag ställa om mig igen och det tär på humöret, faktiskt... Så, jag är inte mitt gladaste just nu, känner jag.... det går över och det som stör mig mest är ju att jag väntade ju fan inte ens innan utan kände mig så himla avslappnad inför att gå över tiden osv, och är sur för att jag åkte in och kollade, jag hade mått bättre av att inte veta om statusen där nere.... suck

  • idipp

    Anna; kul med kurs!
    Jeanette; härligt med energi & bra lämning på fsk! Det är med jobbet vi ska till Smögen.
    Jenny; låter jobbigt.. Boka in roliga grejer som du lätt kan boka av? Kompisluncher osv?
    Helena; mysigt med en liten pratstund & tack för hemlevverans av tunikan!


    ~ Stina ~
  • Jazza

    Ida: Jaghar ju massor att göra, så det är inte det som är bekymret, så sett...

  • Jeanette69
    Jenny: skulle aldrig säga något efter BF...
    Hur går det med garaget?

    Har tvättat en maskin tvätt och även flyttat filer från den minsta av våra datorer till denna. Känner att jag aldrig hittar de filer jag söker då allting är spritt mellan de tre datorer vi har. Men snart så är det fixat!! Alla bilder ska vara på en dator och med en kopia på en extern hårddisk.

    Nu har jag tagit en lunchpaus (brukar annars bli bara skräpmat och godis) och ska åter fördjupa mig i datorfilernas värld.
    Världens Bästa Isabelle
  • Hnosse

    Ida: ja det var mys, vilket fantasiskt litet hus ni har. Urgulligt allt på minnimalt med plats

    Jeanette och Jenny: pysliga ni har inte ens plockat ur diskmaskinen utan har packat nner all ny disk i diskhon så den inte ska synas så mycket...

    Anna: Tack skönt att slippa ta sig till partille torg och krångla i onödan

    Idag har jag äntligen, tredje gången gillt fått in den där förbaskade spiralen. Har ont men inte värre än att det är fullt hantebart, tar en promenad och hämtar Hildis strax.

  • bubele

    Helena
    JAg måste ha missat nåt, varför tredje gången? Hoppas det går bra nu!

    Jenny
    Vad händer?

    Nadia
    Jag skall på bröllop på lör och sen hämta L på söndag, så det blir lite för omständligt att komma ut till Floda (saknar verkligen bil och körkort ibland )

    2 1/2-årskontroll i dag, L söker sig neråt mot normalkurvan nu och ligger bara en halv över på längd och vikt: 94,5 cm och 14,8 kg. Känns rätt bra, funderade över hur länge hon kunde fortsätta växa i den takt hon  hållit hittills .

    L har bjudit på äpplen och honung på fsk i dag med anledning av stundande judiskt nyår och berättat för barnen hur man säger gott nytt år på hebreiska. Det hade J på eget initiativ tränat med henne  nu när hon var hos honom. Fint, tycker jag, och har än en gång sagt till  honom att jag tycker att han är världens bästa pappa . Och pedagogerna på fsk hade målat på anslagstavlan i hallen; äpplen och honungsburk och skrivit lite om det. Hade tagits emot bra av både barn och föräldrar och jag tycker att L:s pedagoger är helt fantastiska!

  • Hnosse

    Fajga: roligt med förskolan!
    jo se du, första gången hade de missuppfattat när jag kunde 2 gången gick det inte pga att jag åt pencilim tredje gången gick det... och så himla hemskt var det inte . Menjag har rätt hög smärttröskel tror jag...

    Ursäkta om jag stavar som en kratta men jag ligger så långt från TV att jag knappt ser vad jag skriver...

    På fredag drar vi till stan för att köpa åkbräda som H så gärna vill ha... Hennes bästis har en och jag tänker att då kan jag ha A i Brion när vi gör småutflykter, eller när vi g år hem från föris och hon inte behöver sova... är det någon som vill köpa en briobräda så har jag en till salu

Svar på tråden Från MILFar till PILFar, del 9