• fillie

    ~*Bebisar födda oktober 2007*~ ¤Del 8¤

    ~*Bebisar födda oktober 2007*¨~ ¤Del 8¤


    {#lang_emotions_heart}här är fortsättningstråden för oss som fick barn 2007!{#lang_emotions_heart}

    såklart är det syskon på gång oxå! här är bf listan för dom som väntar nya små underverk!
     

    välkomna gamla, som nya!
    www.familjeliv.se/Forum-5-276/m39418581.html


    Neo 070928 & William 080901
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-20 10:31
    här är den gamla bf listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m42454973.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-20 12:14
    nya bf listan

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-20 12:14
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m44961804.html
  • Svar på tråden ~*Bebisar födda oktober 2007*~ ¤Del 8¤
  • Shannara
    trazzlan skrev 2009-09-15 20:42:17 följande:
    Typiskt jag som har hållt mig frisk så länge nu....here it comes  Ska väl bli sjuk lagom till bebis ska komma... Ja ni ser vad jag nojjar....nu får jag skärpa mig. solrosen: Trist med en menscykel som är ute och cyklar shannara: har det hänt ngt särskil eller bara allmänt deppigt? Svara om du vill annars finns vi här när du orkar och kram till dig och dina barn!
    Allt på en gång...

    Min stora son e mobbad... kom hem med lätt hjärnskakning förra veckan...

    Min stora dotter har jag utan förvarning kallats på möte om med rektor, kurator och lärare... Får inte veta vad det handlar om...

    Dessutom har fk börjat ifrågasätta mitt boende... De tror tydligen att J bor här och då har jag ju inte rätt till bostadsbidrag... Alla som känner mej vet ju att han inte bor här och att han inte lägger till mer till min ekonomi förutom underhållet för barnen och att han faktiskt äger bilen jag använder då han inte tyckte att den jag hade var säker nog för hans barn att färdas i...

    Han har ju eget boende, garage och lokal som han betalar för plus resorna då han är här varannan helg ungefär...

    Ja... Ni vet ju hur vårt förhållande ser ut i stort... Och alla som känner oss vet att vårt förhållande och hans kontakt med barnen skulle gå åt helvete om vi på något vis hade ett gemensamt hem... Jaja... *suck* Är väl bara att invänta alla domar...

    När det gäller pojken ska de börja med den där Farstamodellen som det hette, hoppas det hjälper... Den verkar bra i alla fall!

    Dottern förstår inte alls vad det kan handla om att föräldrar ringt till skolan om och vad det knorras om gympan för eftersom hon byter om och är med sen denna termins början... Jag fattar inget heller då hon verkat nöjd och allt verkar ha varit bra i skolan. Hemma är hon underbar med syskon, hjälpa till, läxor och allt!

    Nu blev det en hel novell...
    ♡Jag har världens sex goaste trollungar!♡
  • trazzlan

    shannara: Men tusan också att allt ska röra ihop sig...och mitt i alltihopa har du nyss fått en bebis med allt vad det innebär.... Då förstår jag verkligen att du vill rymma. {#lang_emotions_djavulsk}

    Vad innebär Farstamodellen?


    Det finns inget bättre...
  • fillie

    skickar en stor styrkekram till shannara!!!


    Neo 070928 & William 080901
  • Shannara
    trazzlan skrev 2009-09-16 07:08:18 följande:
    shannara: Men tusan också att allt ska röra ihop sig...och mitt i alltihopa har du nyss fått en bebis med allt vad det innebär.... Då förstår jag verkligen att du vill rymma. Vad innebär Farstamodellen?
     Här kan du läsa om Farstamodellen...

    www.ordkallanpedaktiv.se/
    ♡Jag har världens sex goaste trollungar!♡
  • zummar

    Shannara; va jobbigt, det ärkonstigt att det ofta verkar var så att skiten kommer í skov. det är sallan det är bara en liten grej utan gärna 1400 småsaker å så blir det jättejobbigt.

    Solrosen; hoppas din syster fattar det beslut som blir bäst för henne, så att hon inte kommer att ångra sig efteråt...vilket det än blir!

    EGO-rapporten =)

    Jag mår mycket bättre nu, känns om att hormonerna börjar komma i fas nu=)
    DÄremot så har vi (jag o M) verkligen problem med hur vi ska lösa vårat boende osv. JAG vill verkligen inte flytta till Kalmar, det är alldeles för långt bort från ALLA jag känner. Inte så att jag tror att jag kommer att vara ensam där o inte träffa nya men det är att inte ha nära släkt och vänner i närheten som är problemet.
    Här är allt så tryggt o det finns flera familjer +min egen som kan ställa upp om det är ngt. Där har vi bara varandra.
    Har föreslagit att vi ska bo här o att han på en lite mer kontinuerlig basis skulle komma upp hit då. Men då innebär det att han måste jobba nästan nonstop i 3 v för att kunna vara ledig utan att förlora pengar, och det orkar han inte och jag förstår honom. så vi har hamnat i ett moment22...vi vet varken ut eller in.
    Enklast skulle det ju vara om han fick jobb nånstans här i norrland (allt från gävle till gällivare är typ OK) men det finns ju inga...*suck*

    A är också lite gröndjävlig...men för det mesta rätt snäll. Han får dock helt galna vansinnes utbrott när han är fökyld (vilket han är nu) men värst är att han kastar sig baklänges när han blir arg. Jag blir så arg på honom då..jag kan ju tappa honom!!!

    J är mer och mer vaken på dagarna men sover ff mycket så han är inte till så mycket besvär ännu =P

    JO just...skulle fråga, nån som vet hur man lär sin bäbis att suga rätt. Jag har ju äntligen fått igång mjölkproduktionen och fått ut mina bröstvårtor men han suger på dem så de blir snea...det gör itne helt vansinnigt ont eller så och de är inte såriga heller men det är ju inte direkt bekvämt.
    OJ vilken novell...

  • snöstjärna

    *kommer smygandes in å viftar lite*

    Jo vi lever ;)

    Dålig på att kika in dock ... missat massor antar jag!

    Fullt upp med jobb å allt här. Min operation stundar .. oktober/november. .. så ja livet rullar på.


    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Solrosen82

    Shannara: Det verkar som att du aldrig får ha det lugnt omkring dig. Mobbing e nåt av det som jag är mest orolig för när barnen blir större. Men Farstametoden verkar väldigt bra och jag hoppas det funkar för er. FK slutar aldrig att förvåna, de e ju ute på nån slags häxjakt för att slippa betala ut pengar till människor. Har vi inte betalat skatt??!! Det finns några människor som har förstört för de som behöver varje liten krona som man kan få i bidrag, det finns andra sätt att komma åt de människorna. Tråkigt med uppsägningarna också, ingen går säker i dessa tider. *Jag skickar över en drös med kramar jag me, KRAMAR*

    Trazzlan: Man brukar ju klara sig från ganska mycket när man är gravid. Du kan ju minska ner på shoppingsvängar och sånt för att minska risken att bli sjuk. Å andra sidan så e det väl svårt att undvika allt som sprids på dagis. Så jag tycker att du passar på att njuta av magen bara

    Snöstjärna: Kul att se dig! Visst var det nån magoperation du skulle göra?

    Jagh ar nyss kommit hem från ett besök hos några kompisar som har fått en pojke för två veckor sen. Så sliter det i bebismagen, han va så himla fin!!!

  • Line79

    Men åh Shannara! Fasen vad trist att allt händer på en gång. Kramar om er allihopa & hoppas att allt blir till det bästa.

    Zummar- Ja det är juh en bit till Kalmar så jag förstår att du inte vill flytta. Det är guld värt att ha släktingar som kan ställa upp ibland. Bor 20 mil från mina föräldrar & önskar att de var närmare, men då har jag ändå svärfar som alltid ställer upp när det krisar. Han har tom vabat en gång

    Fillie- När är nästa bim? Längtar redan efter spänningen

    Själv har jag varit hemma med C idag. Hon har till & från feber men mår i övrigt bra. Vi har varit ute & trädgårdsfixat idag. Jag älskar hösten!!

    Även hon har sina trotsiga stunder men det är (ännu) inte så farligt. Hon skriker till ibland när hon blir frustrerad, slänger sig på golvet & skriker då & då & kan ibland bli hyperaktiv & bara ska ta saker hon inte får röra & kasta iväg dom eller springa iväg med dom. Då har vi en form av time out. Jag lägger henne på golvet & tvingar henne till uppmärksamhet & pratar med henne. Oftast sover hon en kvart senare så det är nog en trötthetsgrej. När hon slänger sig på golvet & skriker så lägger jag mig bredvid & tittar på henne, då börjar hon skratta ist. Knasiga barn.
    Nu måste jag nog sluta skriva innan det blir en bok av det här...

    Sov gott mammor & barn!

  • trazzlan

    shannara: Säger som de andra att det är synd att du aldrig kan få lite lugn i ditt liv! Men Farstamodellen verkar ju bra så vi hoppas verkligen att den ska sätta stopp för det hemska som  hänt/händer din son.

    Har du hört ngt mer om din flicka? Vad det handlade om?

    Är din särbo varslad nu?

    zummar: Vilken jobbig situation ni har med ert boende men som du skriver så är det guld värt att ha släkt och vänner nära...särskilt när man har småttingar. Lycka till med ert beslut.

    solrosen: Jag SKA njuta av magen och sluta oroa mig för alla influensor nu


    Det finns inget bättre...
  • MrsFreckles

    Shannara - allt pa en gang, sa typiskt! massor av kramar till er. hoppas att det ordnar sig med allt!

    Zummar - vilket dilemma, maste vara sa jobbigt att vara ifran varandra med, din "man" missar ju en hel del av pojkarnas uppvaxt med. hoppas ni kommer fram till en losning som passar!

    Nu ska jag fortsatta se den nya brittiska versionen av Bonde soker fru, underhallning pa hog niva

  • Fantastic 4
    Shannara skrev 2009-09-16 12:49:07 följande:
     Här kan du läsa om Farstamodellen...www.ordkallanpedaktiv.se/
    Måste ju vara det jätte jobbigt som förälder att veta att ens barn e mobbat, jätte bra att skolan agerar!!! Hoppas att mobbarnas föräldrar tar detta på allvar så det blir en förändring!! Hur länge har det pågått???

    Zummar: Hoppas ni finner en lösning....han måste ju missa så mycket av era barns uppväxt !!!

    Solrosen: E så avis på eran resa, hoppas ni får det toppen!!

    Vi e friska nu och energin börjar komma tillbaka, hann jobba 1 natt och nu e jag ledig i 9....ska passa på å storstäda, rensa undan sommarkläder mm!!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • fillie

    hej hej!!

    shannara; usch vad jobbigt! hur går det med dottern?

    F4; skönt att ni är bättre nu!

    line; runt den 12-14 okt den verkar ju bara bli kortare och kortare denna cykel...som trasslan säger, den är ute och cyklar!!

    snö; roligt att höra från dig!

    zummar; knivig sits! ni hittar säker nån bra lösning till slut hoppas jag!

    trasslan; hur mår du och magen? hur långt är du gången nu?

    blev glad alles nyss! öppnade mailen och jag var 1 av 4 som vunnit en bildtävling på pampers! man skulle skicka in ett foto på sitt sovande bebis och jag hade en sååå fin bild på neo som nyfödd och chansade så nu har vi vunnit blöjor för 500 kr

    + att jag är klar med min första stora individuella rapport om kommunikation!! det känns jättebra, hoppas de på skolan tycker det oxå!!


    Neo 070928 & William 080901
  • Solrosen82

    fillie: Grattis till vinsten! Kan du inte lägga in det vinnande bidraget här? Kul att det går bra med skolan. Ja nog e jag sugen på att skaffa, men jag e samtidigt så sugen på långresan vi planerat. Skulle det inte gå att åka på den kanske det blir bebis istället.

  • fillie
    Solrosen82 skrev 2009-09-17 13:03:44 följande:
    fillie: Grattis till vinsten! Kan du inte lägga in det vinnande bidraget här? Kul att det går bra med skolan. Ja nog e jag sugen på att skaffa, men jag e samtidigt så sugen på långresan vi planerat. Skulle det inte gå att åka på den kanske det blir bebis istället.
    ja det tycker jag haha kanske efter resan isånafalll då.......tack! ja jag kan lägga in den!

    jag har tagit mig friheten att göra en ny tråd då denna går ut i helgen!!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47334058.html

    ska vi fortsätta där redan nu?
    Neo 070928 & William 080901
  • tussimamma

    Hej i tråden!
    Skickar ett lass med styrka och välgång till Shannara!

    Samtidigt får man väl konstatera att varje barn för med sig ett visst mått av bekymmer och jobb.
    Varje barn är individer och tar sin plats.
    Tycker ofta man får höra om att vissa familjers ungar gör si och så, ställer till det etc.
    Men har man då bara ett eller två barn, så är det ju stor risk/chans att ena kanske har nån diagnos och den andre kräver massa tid av föräldrarna med tex träning.
    Har man fyra, fem stycken barn så borde ju fortfarande det vara så att en kan ha en diagnos, en tränar massa, en är aldrig hemma, en alltid sjuk, en behöver massa tid o uppmärksamhet etc etc.
    Jag märker med mina fyra, att ibland är de 3-4 för många. Jag blir otillräcklig som förälder, tiden och orken räcker inte till.
    Hur skulle min tid och ork räcka när det finns föräldrar till 1 el 2 barn som inte hinner el orkar? Det säger säg självt. Fler barn ger mer jobb, mer bekymmmer.

    Många barn båder ger och tar mer än färre barn. När flera "krånglar" samtidigt blir det jättejobbigt, men det är så ibland. Egentligen så är det ju full rulle jämt, det som gör största skillnaden i om det är för mycket el inte är hur man själv mår och orkar. Är man själv trött så blir det bara pannkaka av alltihopa.

    Dethär var ju inte menat som några pekpinnar el vilket som. Det är nog mera ett konstaterande. Varje barn är individer. Varje barn har sina bekymmer. Varje barn kräver sitt. När man har flera barn så är det nästan alltid nån som "krånglar" Samtidigt så känner iaf jag att det är skönt att det nästan alltid finns i barnaskaran även nån som ligger bra i fas för tillfället också

  • tussimamma

    På tal om faser..
    Imorgon har Mira gått 3 veckor på dagis. Imorse var FÖRSTA morgonen som hon inte gallskrek när jag lämnade henne. Hon tänkte tom glömma att krama när hon blev faschinerad av en tågbana barnen byggt.
    Förra veckan slog min mage sönder. Totalhaveri. Det var helt psykiskt. Jag lovar att det har varit rent jävliga veckor med gallskrikande unge som bönat och bett och kommit med alternativ till att gå till dagis och jag har lämnat henne gråtande med snoret hängande till knäna och rödgråtna ögon. Varje dag. Tom på nätterna har hon gråtit här hemma.

    Ingen- absolut ingen kan någonsin få mig att tro, att dagis är nåt som en 2åring BEHÖVER. Dagis, det behöver vi föräldrar.
    Att det nu börjar svänga och fast hur hon skulle börja trivas. Så kommer jag aldrig någonsin tro, att jag gjorde rätt mot mitt barn när jag lämna henne till dagis. OM jag hade kunnat lösa det på annat sätt skulle jag gjort det. Men vi orkade faktiskt inte längre gå omlott. Vi har ju flera barn att ta hänsyn till.

    Hur som helst så vill jag ha sagt, att jag känner mig riktigt rutten som svikit min dotter

  • fillie

    tussimamma; du är välkommen till den nyöppnade tråden!

    förstår dig och dina känslor vad gäller mira och dagis...men det är ju som du säger väldigt individuellt hur barn är och jag kan då konstatera att i vårt fall så är dagis vad neo verkligen behöver....det säger dom tom där..
    jobbigt att hon ska vara så ledsen, hoppas att det var vändningen igår nu och att det kommer att gå bra framöver!


    hoppas även magen blir bra!


    Neo 070928 & William 080901
Svar på tråden ~*Bebisar födda oktober 2007*~ ¤Del 8¤