• Mamma till viljestark dotter

    Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2

    Skapade en ny tråd, eftersom den gamla var stängd. Hoppas ni hittar hit

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 19:53

    Juli

    JennyE85 BF 20/7 Tvåäggstvillingar, Gullspång
    GullpuckotMe BF 24/7 Tvåäggstvilling, flickor , Finspång
    Pyrena77 BF 26/7 tvåäggstvillingar

    Augusti

    Dunjacka, BF 3/8, tvåäggstvillingar
    Mamma till viljestark dotter, BF 17/8, tvåäggstvillingar
    14 oktober, BF 17/8, tvåäggstvillingar
    spacebeare BF 18/8, tvåäggstvillingar, Emelie 070205, Knivsta
    Gufflon, BF 19/8 planerat snitt ca 24/7 i v 36. enäggstvillingar, dalarna
    Jarovean BF 20/8, tvåäggstvillingar
    Michelle07, BF 22/8, tvåäggstvillingar, Michelle 070425, Södra Hälsingland
    Bondfia, BF 21/8, någon form av tvillingar, Anton 000803, Nils 031013, Carl 060112, utanför Falköping
    Tedrickaren BF 24/8, två äggstvillingar, Moa 070227,Göteborg
    Elvian BF 25/8 tvåäggstvillingar, Inga tidigare barn
    gizmolove BF 26/8, tvåäggstvillingar
    Sesamfröet BF 28/8, tvåäggstvillingar?, inga barn, Malmö
    Ninaneha BF 29/8, tvåäggstvillingar (pojke+flicka), Emily 960405, 000318 Jonte, Uppsala
    Tvillingar09 BF 25/08 tvåäggstvillingar, första barnen Malmö

    September

    Lyckis80 BF 2/9, enäggstvillingar?? Agnes 061010, Vänersborg
    Promenadmästaren BF 5/9, Flicka April 07. Göteborg
    miow BF 4/9, tvåäggstvillingar, Isabelle 070309, snart Hässleholm
    simvin76, BF 5/9 ??tvåäggstvillingar??
    ajjolina BF 5/9, ??tvåäggstvillingar?? Elvira 071102, Stockholm
    eoe78 BF 8/9, enäggstvillingar, Salem
    mitapita71 BF 18/9 lutar åt tvåäggs men vet inte, Tindra (vår ängel) f/d 060615, Towa f 070828, Jönköping
    Mariia1 BF 23/9, tvåäggs?? , Pojke -06, Norrbotten.
    Vit Tiger BF 26/9, tvåäggs(?)
    Lisamatiilda BF 27/9, enäggsflickor , Ett barn, Pelle f. sept 07.
    Sessa79 BF 30/9 tvåäggs ?? Har två barn en kille 04 o en tjej 07

    Oktober

    Jonkis BF 12/10, tvåäggstvillingar, Knut 071004, Uppsala12345?»
    Mirandatvillingstorasyster BF 20/10, enäggstvillingar pojkar, Miranda 070228 Lidköping

    Födda
    Casso: v 33+5, pojkar, akut snitt. David 1812 g, 42,5 cm, Simon 2552 g, 45 cm

  • Svar på tråden Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2
  • ninaneha

    Mitapita - Säger grattis till dig å familjen här också. Moa och Meya, jättefina namn ni valt

  • Vit Tiger

    Var på samtal på sjukhuset igår, och de kommer låta mig gå till 40+0 innan de sätter igång mig om inget händer av sig självt. Detta för att jag mår så bra och inte har några besvär som motiverar att sätta igång det tidigare. Men med tanke på de symptom jag beskrev som jag haft på sistone trodde hon ändå att det skulle hända tidigare. Var hos BM också sen och tvilling ett verkar nu ha fixerat sig med huvudet ner (var ruckbart förut). Enligt henne kan det ha orsakat värkarna i helgen och det kan bli lugnt nu i några dagar. Och lugnare har det ju mycket riktigt varit de senaste två dagarna.

    Virreh2: Du och jag verkar ha nästan samma BF. Jag har 30/9 och du 1/10 eller? Så de snittar dig alltså drygt en vecka i förväg. Aldrig har väl en vecka, eller en dag för den delen, känts så lång som nu?

    Har ont i ryggen idag - jag promenerade för mycket igår. Sen har jag haft huvudvärk varje dag (eller kväll) i en vecka nu. Kanske beror på en liten förkylning bara? Eller så måste jag häva i mig ännu mer vatten.

    Jonkis och Virreh - hur mår ni?

  • Mariia1

    Hej på er!

    Kikar bara in för att tacka för gratulationerna jag fick då Nelly och Gustav föddes (jajemän, igår fick dom sina namn, äntligen har vi bestämt oss )..

    Sedan så säger jag stort GRATTIS till er som fått sina småttingar sedan sist jag var in här..!

    Virreh, Vit Tiger och Jonkis (har jag missat någon nu?) Fantastiskt jobb ni gör! Snart är era småttingar här också!

    Ha det gott!

  • virreh2

    Vit Tiger: Jag har BF 2/10.. Ja dessa 7dagar känns som en evighet nu.. går så sakta! Haha! men idag var jag hos BM för sista gången.. och alla blod värden var bra! SF-måttet var 40..

    Just nu mår jag bra, men har mina SD till o från, men inga som gör ont.. men vissa måste jag andas igenom!

    Hur mår du??

  • Vit Tiger

    Virreh2: Vad skönt att veta att du har max sju dagar kvar! Jag mår faktiskt bra. Det värsta nu är tyngden - jag har så ont i ryggen nu. Fast jag har vilat idag, så det kanske blir bättre imorgon. Jag har inga SD eller onda förvärkar alls nu, märkligt nog (inte sen måndags eftermiddag).

    Ska orka hämta dottern på dagis nu i eftermiddag - det är bara fem minuter att gå dit, men känns ändå jobbigt.

    Ska ändå bli spännande att se om jag hinner föda innan dig. Jag hoppas faktiskt det - i helgen vore lagom.

  • Jonkis

    36+4

    NU RÄCKER DET! Nu orkar jag faktiskt inte mer... Nu är jag så jädrans less på denna stora, tunga, otympliga mage!!!! Är en redig gnällspik och varit de senaste dagarna.. suck! Jag får INTE sova om nätterna. Tror faktiskt det var förvärkar jag hade under natten som var. Inatt blev det kanske på sin höjd 1 timmes sömn och det var inte ens sammanhängande! Det går inte att ligga och sitter jag mot uppbubbade kuddar o täcken så gör det ont efter ett tag så med! Håller på att få panik!!! De lever om i magen, det gör ont, det spänner och ömmar, underlivet blir som "bortdomnat" av smärta stundtals (som en rejäl tyngdkänsla liksom), är kissnödig men kommer knappt nå när jag väl masat mig iväg till toa! Det slutade med att jag satt i soffan from ett inatt och halvglodde på dåliga dvd-filmer fram till klockan 5 då Knut behagade vakna!!!!!!! Det konstiga är att jag lyckas få några timmars sömn under förmiddagarna, får byta sovställning men kan somna om! Undra om det är två små nattugglor som jag har i magen!

    Nu är det "bara" 11 dagar kvar, sen så... inte för att jag ska räkna med mycket sömn då heller, men skulle iallafall tro att det blir mer än 1 timme/natt!

    Trevlig helg på er, J

  • virreh2

    3 dagar kvar till planerat snitt..och jag är så nervös nu! Så snart snart får vi träffa våra älskade barn!

    La även ner mina kläder och sånt i BB-väskan nu imorse! Så nu e det fixat.

  • Vit Tiger

    v. 38+4

    Hej! Har inte varit inne här på några dagar. Jag har varit alldeles dödstrött i helgen, nästan känt mig sjuk. Men idag känns det okej, förutom att jag har fått Pupp, alltså ett kliande eksem som uppstår ur hudbristningarna och som nu täcker hela magen. Det kliar så jag inte kan sova på natten. Jäkligt irriterande att få det nu så här på slutet! Har för mig att det var andra i den här tråden som hade det, så jag ska leta lite i gamla inlägg och se om jag hittar några bra tips. Tar Mildison nu (en mild kortisonkräm) men det känns som att det behövs något starkare.

    Jonkis: Stackare, jag lider med dig! Förstår verkligen hur det är att inte hitta en bekväm ställning - det finns inga sådana längre. Vi får båda försöka hålla ut! Själv har jag inte ens haft några förvärkar på sistone - det verkar inte vilja komma ut än. Jag har nu nio dagar till BF, och det känns som att jag mycket väl kan få gå tiden ut. Vem blir inte en gnällspik när man inte får sova! Du får jättegärna gnälla här i tråden - det är bland annat det den är till för ju! Och här har du ju andra som verkligen förstår och lider med dig. Åtminstone jag

    Skickar många starka kämparenergier!

  • promenadmästaren

    Jonkis: Förstår känslan! Men nu är det inte långt kvar. Och jag lovar när väl barnen kommer är allt annat glömt.

    Vireh: Å vad spännande nu är de snart här.

    Vit tiger: Din stackare!!! Pupp var inget roligt att ha. Jag hade även utslag på hela underdelaen av benen, insidan låren o handlederna. Jag fick dock min PUPP efter att barnen var födda. Så jag vet ej om man kan ta mina mediciner när man är gravid. Men jag fick utskriven en starkare kortison samt tabletter mot klåda. Det gjorde underverk!!!! Se till att få träffa en läkare och rådgör.

  • Vit Tiger

    promenadmästaren: Så du hade också det? Det är verkligen hemskt! Har hört att man kan få elocon att smörja in med och Tavegyl-tabletter (=antihistamin) och att man kan ta båda även när man är gravid. Var det det du fick? Jag ska ringa både min husläkare och BM imorgon! Jag har självdiagnostiserat mig när det gäller att jag har pupp, men det stämmer ju exakt, så jag vet att det är det. Det känns bra att få veta det här av dig - det är jag verkligen tacksam för!!

  • virreh2

    Imorgon är det sista dagen jag är två barns mamma =) för på Onsdag morgon nån gång mellan 8.00-10.00 då kommer jag vara 4barns mamma..

    Va vi längtar här hemma nu efter bebisarna!!

  • ninaneha

    Virreh2 - Lycka till i övermorgon...snart är ni 6 i familjen, som vi blev ...underbart!

    Jonkis - Idag pratade jag med en kompis som berättade att hon hade en kompis som väntade tvillingar å som skulle snittas snart...kompisen visade sig vara du ...världen är bra liten! Lycka till, till dig med om jag inte kommer in här före den 29:e.

    Vit tiger - Stackare, hoppas att det försvinner snart och att bebisarna vill titta ut i stället. Bra jobbat så här långt, snart är det klart!

  • virreh2

    ninaneha: Tack så jätte mycket! Ja snart blir vi en riktig stor familj.. Så underbart och mysigt!

Svar på tråden Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2