• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • Labolinas

    Jag mår ok, även om jag fått strikta order från min BM att ta det lugnare etc då jag fått rätt smärtsamma sammandragningar & lite högt bt. HAr även blivit förbjuden att flyga mer i jobbet innan BF.

    Jag tänker vaccinera mig när vaccinet är godkänt & även lillan här hemma

  • Lybe

    Hej på er

    Det är fullt upp nu när jobbet börjat igen, tycker att det går bra o jobba men är trött i kroppen när jag kommer hem

    Tycker att det är svårt med svinifluensan, men som det känns nu så kommer vi nog vaccinera oss hela familjen, prata med en som jobbar inom sjukvården o kommer ha hand o vaccinet när det kommer o hon rekomendara att jag skulle vacciner mig.

    Swala: Kul med yogakurs, antar att den redan är full?

    Kram på er alla

  • miamisan

    Jag tycker snart vi får "ta tag i" och ordna en träff innan alla 2:orna kommer och vi får ännu mer att göra. Passar helgen bättre för de flesta? Själv kommer jag jobba kontorstid under min sista jobbmånad (min sista semestervecka nu).

    Idag har vi varit på Emmas Ultraljudsklinik för att göra en 3D/4D undersökning, som vi också gjorde när vi väntade vår son. Tyvärr fick vi inte så mycket ut av det för att barnet låg med sitt ansikte in mot min ryggrad och då kunde man inte få några bra bilder. Väldigt tråkigt, men vi fick konstaterat att det är en liten flicka i min mage. Vilket var väldigt roligt att höra eftersom jag gärna vill ha ett barn av varje kön (men det är naturligtvis viktigare med ett friskt barn). 
    Sen var jag på Sinnesro Spa och fick ansiktsbehandling och ryggmassage tillsammans med min sambo. Riktigt skönt att få masserat min onda ländrygg.


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • Lybe

    Jag tycker också att det skulle vara kul med en träff, vi flyttar helgen 18-20sept så efter det kan jag sen=)

    Åh vad skönt det lät med spa.

    Har alla tagit reda på kön på bebis imagen, vi har inte gjort det o ska inte göra det heller, verkar dock väldigt ovanligt härnere att man inte tar reda på det

    Godnatt=)

  • swala

    Hej svejs!
    Har ingen aning om yogan är fullbokad... kolla in på www.yogalife.nu eller E-mail:lotta.krausche@telia.com (barnmorska & yogalärare) Vore ju skoj om fler hängde på! Ang vaccinering så är jag fortfarande i valet och kvalet....har kollat med 2 st läkare i släkten, varav en har en gravid fru själv. De rekommenderar faktiskt inte mig att ta vaccinet pga att det inte är tillräckligt testat för ev biverkningar för fostret. Sen är ju de officiella rekommendationerna tvärtom så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

  • Baglady

    Har ni mycket sammandragningar? Jag har det hela tiden...
    Imorgon ska jag till BM och lyssna på lilla hjärtat och mäta magen! MYSIGT!!

  • Labolinas

    Go kväll tjejer! Här var det tyst & lugnt

    Här är dte som vanligt en massa onda sammandragningar & en hel del mensvärk & så en liten som varit förkyld ett tag men är på bättringsvägen - vi har därför inte sovit ordentligt på ett bra tag nu, så både jag & mannen är riktigt trötta...

    Träff låter kul, lekplats & fika en helg framöver - kunde det vara nått?

    Hoppas ni andra mår bra

  • miamisan

    Jag slänger in lite olika förslags datum, så skriv upp er när det passar er, så får vi se om vi kan få ihop något;

    Jag kan följa med och "leka" följande dagar:

    Lördagen den 19/9:
    miamisan, Mia

    Söndagen den 20/9:

    Lördagen den 26/9:
    miamisan, Mia

    Söndagen den 27/9:


    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • Lybe

    Hej på er!

    Nu tycker jag att det räcker o vara gravid, ont lite överallt o såå trött...
    Var till BM igår o allt såg bra ut, skönt. Men jag gillar inte min bm, får liksom ingen kontakt med henne, hade en annan i sommras när hon hade semester o henne tyckte jag bättre om.
    Nu håller vi på o packar för fullt får nycklen till huset på tisdag o så kommer vi flytta in nästa helg, känns så spännande.
    Vi vill också gärna träffas=)
    Hoppas att ni mår bra o får en skön helg!

    Jag kan följa med och "leka" följande dagar:

    Lördagen den 19/9:
    miamisan, Mia

    Söndagen den 20/9:

    Lördagen den 26/9:
    miamisan, Mia. Lybe

    Söndagen den 27/9:
    Lybe

  • Labolinas

    VI kan haka på följande datum:

    Lördagen den 19/9:
    miamisan, Mia

    Söndagen den 20/9:

    Lördagen den 26/9:
    miamisan, Mia. Lybe
    AngelinaJo (Angelica)

    Söndagen den 27/9:
    Lybe
    AngelinaJo

  • miamisan
    Vi kan haka på följande datum:

    Lördagen den 19/9:
    miamisan, Mia

    Söndagen den 20/9:

    Lördagen den 26/9:

    Lybe,
    AngelinaJo, Angelica

    Söndagen den 27/9:
    miamisan, Mia (förmiddagen)
    Lybe
    AngelinaJo, Angelica
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)