• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • miamisan

    Åh, det tror jag med. Men känslan var mer att barnet vände sig (som jag kände med sonen i slutet). Så jag blir väldigt osäker på om det var det. Äh, jag får väl vänta och se när nästa kommer...

    AnnaA80: Har du varit på UL?


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091127 ♥
  • miamisan
    Ulrika G: Välkommen! Kul med lite nytt blod. Vi har inte varit så många aktiva i tråden, men det kanske ändras?! Hur ahr din graviditet varit hitintills?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091127 ♥
  • miamisan

    I måndags var vi på första ultraljudet och fick se lite av bebisen i magen. Den växer och utvecklas som den ska. Bm gissade på att den är en liten tjej men var väldigt osäker eftersom bebisen skymde med benen hela tiden. Så vi får vänta tills nästa ul i v.32 för att se om de kan se det lättare då...


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan

    Jag är så himla otålig så det kommer vara mega jtror att vi kommer göra en privat UL också för att se undersökningen i 3d/4d som vi gjorde med vår son. Vi har en dvd och massor av bilder från den gången. Och man kan ju inte göra skillnad på syskonen. {#lang_emotions_wink} Sen är det kul att spara tills dom själva är stora nog att förstå det. jag hade själv tyckt att det hade varit spännande att se min själv i mammas mage...

    Har ni börjat fundera på namn eller det är kanske redan klart?


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan

    Vi har inte pratat om namn än, men det är klart att man går och tänker lite smått för sig själv. Vi hade inte lätt för att enas sist, så jag tror nog att det kommer bli lika komplicerat denna gången, oavsett kön. Nu ska det passa lite med vår sons namn med. Inte så att han har ett ovanligare namn och syskonet ett supervanligt.


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan
    Baglady: Så klart! Välkommen hit. Hur har du haft det i din graviditet hitintills?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan
    Swala: Välkommen tillbaka igen. Lite avis på er som har haft er semester eller har... Jag förstår dig i det där att man har blandade känslor inför att barn 2 är av samma kön som 1:an. Jag vill helst också ha en av varje, för att kunna uppleva ett liv med en son och en dotter. Vi vet ju tyvärr inte till 100% om det är en flicka i min mage, men jag hoppas att det bm sa stämmer. Men jag vill inte fokusera för mycket på det. Då blir jag säkert jättebesviken om det visar sig bli en pojk till. I allafall tills barnet kommit till världen, för sen tror jag inte att man tänker mer på det.

    AnnaA80: Äh, det gör väl inget. Det finns alltid någon som går över tiden ändå och "risken" är att några föder först i december eller tidigare i november. Det behöver inte vara petnoga {#lang_emotions_wink}

    Själv har jag nu gått igenom halva graviditeten och är i v.20+0 idag. Härligt att det gått bra hittintills.

    Jag tänkte göra en liten sammanfattning av oss som skriver här i TS och skulle gärna vilja att ni berättar (om ni vill så klart) vad ni heter, ålder, info om barn 1 som födelsedatum och namn, och BF för barn 2.
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan

    Välkomna både AngelinaJO och BejbisAngelina!

    Jag saknar sammanfattning från några av er, så det får ni gärna lägga in.

    (Jag tänkte göra en liten sammanfattning av oss som skriver här i TS och skulle gärna vilja att ni berättar (om ni vill så klart) vad ni heter, ålder, info om barn 1 som födelsedatum och namn, och BF för barn 2. )

    Idag efter jobb ska jag åka upp till Blekinge (med tåg) med både sonen och hunden. Usch, känner mig redan stressad över att underhålla ett barn på 1,5 år i 3 timmar. Inte helt enkelt. Förhoppningsvis sover han några av timmarna!


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • miamisan

    Nu har jag lagt till sammanfattningen och som ni kan se så finns det en del luckor, så om ni vill få det rättat till nästa trådstart, så glöm inte att meddela mig det. Annars ska jag försöka fråga om det i god tid innan...


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)