• Nelly08

    Någon som väntar barn i april?

    Någon som väntar barn i april?

  • Svar på tråden Någon som väntar barn i april?
  • Sarita1980
    Madde01 skrev 2009-11-08 21:03:12 följande:
    haha, okej.. Jag berättade i v.16 för dom som inte visste ;) Sen finns det ju sånna man umgås med utanför jobbet och dom fick ju självklart veta innan .. Jag har haft den turen att må jätte bra genom hela gravititeten :) Inge illamående ellr nånting faktiskt :)
    Vad skönt! Förutom illamåendet i början så har jag mått jättebra så jag ska väl inte klaga heller. Vet dom som har det värre :(
  • Malabuz

    Hur har ni haft det idag. Vi har haft det ganska mysigt. Bjöd svärisarna på älggryta och bara tagit det lugnt idag. Bebisen i magen har varit lite vild idag... men jag gillar det jätte mycket att det äntligen har blivit lite liv i magen. Det va först gången idag som jag har kunnat känna en spark utanför magen med handen. Kallade på sambon för jag tycker det skulle vara en mysig present från bebisen att han skulle oxå känna en spark men så typiskt så slutade den att sparka just då.
    Nu är sambon uppe och ska försöka natta sonen som inte vill sova så vi får se hur det går. Jag har precis blivit färdig med vårt kvällsmys.. var en stor Räkmacka som vi ska festa på.

  • Madde01
    Sarita1980 skrev 2009-11-08 21:16:35 följande:
    Vad skönt! Förutom illamåendet i början så har jag mått jättebra så jag ska väl inte klaga heller. Vet dom som har det värre :(
    Ja det finns ju det.. Men nu börjar jag få redigt ont i svanken :( Det känns jäkligt jobbigt.. Men hoppas det ska försvinna nångång snart...
  • Sarita1980
    Madde01 skrev 2009-11-08 21:21:52 följande:
    Ja det finns ju det.. Men nu börjar jag få redigt ont i svanken :( Det känns jäkligt jobbigt.. Men hoppas det ska försvinna nångång snart...
    Jag får också lite ont i svanken men det kommer och går, inte så jättefarligt ont än i alla fall.
  • Madde01
    Sarita1980 skrev 2009-11-08 21:32:09 följande:
    Jag får också lite ont i svanken men det kommer och går, inte så jättefarligt ont än i alla fall.
    Jag får ju skit ont vid vissa tillfällen.. Det är skit jobbigt...
  • myran82

    Jag önskar att jag mådde bra i min graviditet. Mitt illamående har kommit tillbaka och i morse kräktes jag ett par gånger. Har även en hemsk foglossning.

    Har en stark känsla av att detta blir vårat enda barn, som det känns nu orkar jag inte vara gravid någon mer gång.

  • Pluttisen2009

    Ja, helgen har varit hektiskt, och det kändes natten mot söndagen, då jag vaknade 3 ggr av kramper i vaderna. Fy så ont det gjorde..och nu kan jag nästan påstå att jag känner lite mer än fjärilar i magen..Så himla mysigt!!

  • missRockangel
    myran82 skrev 2009-11-08 22:01:22 följande:
    Jag önskar att jag mådde bra i min graviditet. Mitt illamående har kommit tillbaka och i morse kräktes jag ett par gånger. Har även en hemsk foglossning.Har en stark känsla av att detta blir vårat enda barn, som det känns nu orkar jag inte vara gravid någon mer gång.
    Så känner jag också. Att "ska man verkligen palla va gravid fler gånger...?"
    Men så försöker jag tänka på det alla säger, att alla graviditeter är olika.

     
  • halmstadcarro
    myran82 skrev 2009-11-08 22:01:22 följande:
    Jag önskar att jag mådde bra i min graviditet. Mitt illamående har kommit tillbaka och i morse kräktes jag ett par gånger. Har även en hemsk foglossning.Har en stark känsla av att detta blir vårat enda barn, som det känns nu orkar jag inte vara gravid någon mer gång.
    Som tur e glömmer man bort hur jobbigt allting var å sen när bebisen e sådär 1-1,5 så bara längtar man efter en liten igen å tänker att så jobbigt var de nog inte. Å de e ju helt klart värt de. Annars hade man aldrig gjort om en förlossning! Inte jag iaf ;)
  • miamie
    missRockangel skrev 2009-11-09 08:08:12 följande:
    Så känner jag också. Att "ska man verkligen palla va gravid fler gånger...?"Men så försöker jag tänka på det alla säger, att alla graviditeter är olika. 
    Alla graviditeter är verkligen olika, min förra var så lugn och skön. Mådde illa de första 12 veckorna och sedan mådde jag så bra. Det enda molnet på himlen var två ischias-anfall i vecka 17 och i vecka 32.

    Denna graviditeten har varit jobbig hitills, jag har bara spytt 2 gånger men det är så tröttsamt att känna att jag inte får må bra, att gå med illamåendet uppe i halsen dag efter dag...

    Kl 13 är det RUL, längtar!

    *kram till er alla*
  • Maria Nyckelpiga

    Jag håller med Halmstadcarro...
    Jag hade visserligen en ganska lätt graviditet förra gången, men tyckte ändå att det var rätt skönt när "hon kom ut" och fattade inte hur jag skulle orka bära och föda ett barn en gång till. Men "suget" kommer efter ett tag efter fler och denna graviditeten känner jag mig mycket lugnare och vet på ett annat sätt vad det är jag kämpar för. Och så tycker jag att tiden gått mkt snabbare. "Redan" 16 veckor...

  • sarahl

    vad larvigt, mitt inlägg igår om att jag inte kännt något, igår kväll är jag helt säker på att pyret rörde på sig....

  • Miemi

    Fy jag känner ingenting alls. Det känns inte ens som att jag är gravid, är nu 16 +1 och det som märks är en liiiten mage, och pyttelite ömma bröst. Inga andra känningar alls, känns också som att magen stannat av och inte växer längre.... hm... Men jag vill inte oroa mig, men det är svårt att låta bli. Har inte fått kallelse till RUL ännu, så jag ska ringa till BM idag och höra efter. Brukar man få komma och kolla hjärtljud om man är orolig?

    Samtidigt så är det väl ganska ovanligt att känna fosterrörelser redan i vecka 17 när det är första barnet?

  • MissSindra

    Tänkte på att denna tråd snart går ut så kan ju vara en bra ide att fixa ny och i den kanskeäven lägga BF lista-tråd som kan hållas aktuell....

  • lassemia
    myran82 skrev 2009-11-08 22:01:22 följande:
    Jag önskar att jag mådde bra i min graviditet. Mitt illamående har kommit tillbaka och i morse kräktes jag ett par gånger. Har även en hemsk foglossning. Har en stark känsla av att detta blir vårat enda barn, som det känns nu orkar jag inte vara gravid någon mer gång.
    mmm, sà kände jag oxà under början av min förra graviditet och under förlossningen men tror att det är perfekt genomtänkt av naturen, det där att man glömmer känslan man hade... och sà är man där igen! :)
  • Sarita1980
    Miemi skrev 2009-11-09 09:23:43 följande:
    Fy jag känner ingenting alls. Det känns inte ens som att jag är gravid, är nu 16 +1 och det som märks är en liiiten mage, och pyttelite ömma bröst. Inga andra känningar alls, känns också som att magen stannat av och inte växer längre.... hm... Men jag vill inte oroa mig, men det är svårt att låta bli. Har inte fått kallelse till RUL ännu, så jag ska ringa till BM idag och höra efter. Brukar man få komma och kolla hjärtljud om man är orolig?Samtidigt så är det väl ganska ovanligt att känna fosterrörelser redan i vecka 17 när det är första barnet?
    ja, du behöver inte alls oroa dig. När jag sa att jag kände första pytterörelsen i v.16 hörde jag att det var ovanligt med första barnet. Jag har en kompis som kände i v20 första gången och det är helt normalt :)
Svar på tråden Någon som väntar barn i april?