Hej!
Jag vill tacka alla snälla människor som delar med sig av sina upplevelser. Det är jätteskönt att läsa om andra som haft fler missfall och hur de gjort för att försöka lösa det.
Jag är 29 år och mitt barn är fött i slutet av -07, allt gick bra, blev gravid direkt, men jag drabbades av ledgångsreumatism under graviditeten. Började ganska tidigt att försöka få ett syskon, men första halvåret blev jag inte gravid pga all Voltaren jag knaprade i mig 50-100mg/dag. Nu, under 9 månader har jag haft 4 missfall i v 9, 6, 5 och 7. Vilken enorm sorg det är för mig. Ni tänker säkert att jag ska vara glad för att jag har ett barn, och det är jag verkligen (jag har faktiskt fått världens finaste barn, vilken tur), men jag sörjer den stora familjen jag alltid drömt om. Jag sörjer även en förlorad funktion av min kropp.
Imorgon ska jag få svar på alla prover man tagit under utredningen, jag vet redan att jag inte har Antifosfolipidsyndrom, men man har ju tagit ytterligare massvis med prover och nu är jag supernervös för vad jag ska få höra... aaaaa!!!!
Hittills har man bara kunnat konstatera att jag har kort menscykel, 24 dagar och då tror läkaren att jag behöver gulkroppshormon, så det ska jag ta nästa gång jag blir gravid (är inte så säker på att jag tror på det eftersom jag tror att jag hade ungefär samma längd på cykeln när jag blev gravid med mitt barn). Är det någon annan som testat gulkroppshormon?
Och Gizzie: du kommer säkerligen att få världens gulligaste syskon , det lovar jag! (Ett missfall sedan en lyckat graviditet är faktiskt normalt, även om det självklart är jättejobbigt) De riktigt speciella barnen, de får man anstränga sig för...