Hur mycket kostar din foderhäst/egna häst dig/månad?
Hej!
Går i häst tankar och funderar lite på om det kan vara billigare och smartare att ta en foderhäst istället för att köpa en?
Hej!
Går i häst tankar och funderar lite på om det kan vara billigare och smartare att ta en foderhäst istället för att köpa en?
jo ca var 8e.. ibland 6 ibland 10 =) har vart lika på alla hästar jag haft, typ på vintern sliter de mindre och växer mindre... men oftast är det runt var 8e..
i min hyra ingår alla fodringar i veckan (nu är vi iof ett gäng som hjälps åt att släppa ut på morg.. annars kommer de inte ut förns kl 13 å ja tycker det är på tok för sent!
Jag funderar på att hyra ut boxar i mitt stall sen när det är klart... Kommer bara ingå utsläpp, mockning o fodring morgono lunch mån-fre...
Kvällar o helger hjälps alla åt.
Vad tycker ni är rimligt att ta i hyra då?
Fina hagar finns men ingen närhet till ridhus, ev kanske vi gör en egen ridbana...
Blir ett litet stall...max 6 hästar hade jag tänkt. Finns ett litet bete men inte så det räcker för hela sommaren. Ligger centralt i byn men en mkt mkt liten by. Men bussarna stannar väl ca 300-400m bort. Skogen ligger bakom m en massa fina grus o skogsvägar. Grannen har en massa travare så vägar finns
Men som sagt , ingår inget foder bara utfodring....
Min önskan är att det kommer att finnas en spolspilta oxå. Det blir bara en ombyggd ladugård så inget flashigt men fint iaf hoopas jag. Såklart m vattenkopp o varm sadelkammare. Finns mkt gott om plats för att ha eget foder o strö.
Tror det är 1½ mil till närmaste ridskola o 1 mil till travbanan...
och då har vi ridhus+paddock på ridklubben som ligger granne, tar max 1 minut att rida dit.
rundkorall på gården, jättestora fina hagar..
Just nu kostar min häst bara 161 kr/ månad. Och det är hennes försäkring. Har gratis stallplats och gratis hö. Min pappa verkar hästen. Om han inte kan så tar hovslagaren 200 kr för en verkning och 400 för en skoning. Min häst behöver inga skor än så länge iaf då hon mest går i hagen nu under graviditeten.