• susye

    Fibromyalgi del 10

    3 månader går fort. Dags för ny tråd igen.

  • Svar på tråden Fibromyalgi del 10
  • pink1974
    SMARAGD skrev 2009-11-19 16:30:53 följande:
    Nu har jag varit hos Mats! Supernöjd efter det mötet! Gillade honom mkt! Han var saklig! Kunnig! Tog mig på allvar! Skall fortsätta med tradolan vid behov för ryggen, sen en medicin till, i låg dos. Den ni nämnt innan tryptizol. Men i låg dos då. Får se om dem hjälper ngt... Summan av kardemumman är att jag är nöjd med mötet! Han tog mig på allvar! VILKET var skönt!!!
    jag har också tradolan,hjälper inte ett skit, har fått tryptizol nu ska hämta dem i dag..
  • pink1974
    Black roses skrev 2009-11-19 21:42:14 följande:
    Jag vet vad du menar, visst blir man lite förvånad och ställd när man plötsligt blir betrodd?? Snudd på en aning overkligt??
    familjeläkarna är inte bra att ha o göra med när det kommer till fibromyalgi,de e oförstående många gånger,, jag begärde en remiss vidare efter att happat fram o tillbaks och inte fått någon diagnos, fick då komma till psykosomatisk centrum i västerås där de är specialliserade på fibromyalgi bla,, där gjorde de en utredning med läkarebesök,sjuksköterske besök,sjukgymnast,socionom och sen ett slutsamtal,,de jobbade ihop ochdet va otroligt jobbigt men givande,då fick jag till slut diagnosen ... har nu fortsatt kontakt med de och ska på smärt samtal snart...
  • zazzza

    ja här var det visst omöjligt att komma in sig i tråden...lägger ner nu

  • Milkina cerka
    zazzza skrev 2009-11-19 09:08:11 följande:
    så känner jag oxå. nu håller af på meden utredning och har begärt in läkarintyg, ett fyr-sidigt. ngn som vet hur de brukar bedöma?
    zazzza skrev 2009-11-20 15:19:45 följande:
    ja här var det visst omöjligt att komma in sig i tråden...lägger ner nu
    Tror inte någon menar något illa, brukar du kommentera sådant du inget vet om
    Känner man inte att man kan tillföra något kanske man hellre är "tyst"...
  • zazzza

    nån kan j iallafall svara att man inte vet nåt...men inte ett svar

  • Black roses
    zazzza skrev 2009-11-20 15:48:31 följande:
    nån kan j iallafall svara att man inte vet nåt...men inte ett svar
    Jag har aldrig stått under en sådan utredning, så jag har absolut inte en aning... Jag ber om ursäkt för att jag inte besvarade detta, då jag väntade för att se om någon annan svarade på vad det innebar..

    Men du ska absolut inte känna dig ovälkommen, det är det nog ingen som vill här inne...

    Kraam M G
  • SMARAGD
    pink1974 skrev 2009-11-20 11:13:38 följande:
    jag har också tradolan,hjälper inte ett skit, har fått tryptizol nu ska hämta dem i dag..
    Du kanske har för låg dos?? Alla reagerar ju olika på mediciner, på mig funkar dem ganska bra, inte helt tillfredställande, men bättre än ngn jag haft innan iaf.
  • SMARAGD
    zazzza skrev 2009-11-19 09:08:11 följande:
    så känner jag oxå. nu håller af på meden utredning och har begärt in läkarintyg, ett fyr-sidigt. ngn som vet hur de brukar bedöma?
    Du skrev detta igår zazzza, ibland kan det gå dagar innan det kommer svar, då alla inte sitter vid datorn varje dag lr helt enkelt inte gör inlägg. O det måste du liksom kunna ta. Jag skrev in om mitt igår, läste faktiskt inte vad andra skrivit direkt (just då) utan skrev om mitt möte som jag innan sagt att jag skulle på! Sen när jag väl läste andras inlägg BLA ditt så kom annat ivägen (min 4 månaders) sen glömde jag av att jag skulle svara. Vi är inte dagligen aktiva ngn av oss i denna tråd! Det har funkat mkt bra =)
    Du är så välkommen i denna tråd, men då får du ta att det inte alltid svaras direkt:P

    För att svara då på ditt inlägg, tyvärr vet jag ej säkert, men jag tror att med läkarens utlåtande o dem frågor han förväntas svara på (gissar att det är ett antal frågeställningar) ligger till grund för vad dem sen anser att du kan söka för arbeten. Vilket också ligger till grund för att om du tex inte skulle söka ett arbete så kan ej facket neka dig kassan för du har intyg på att du ej kan arbeta inom detta! Men vet ej säkert. Tyvärr.
  • zazzza

    ok jojag fattar , kände mig bara så, när man kliver n i en ny tråd så där, o ingen respons....men tack för att ni svarat nu iallafall....

  • pink1974
    SMARAGD skrev 2009-11-20 20:40:43 följande:
    Du kanske har för låg dos?? Alla reagerar ju olika på mediciner, på mig funkar dem ganska bra, inte helt tillfredställande, men bättre än ngn jag haft innan iaf.
    ja så kanske de,, ska till smärthanterings samtal nästa vecka, vill verkligen gå på detta,men har min lillkille hemma på 1,5 år,, undrar om jag kan ta med honom dit ändå så man slippper avboka tiden,,,,hmmm..
  • pink1974
    zazzza skrev 2009-11-19 09:08:11 följande:
    så känner jag oxå. nu håller af på meden utredning och har begärt in läkarintyg, ett fyr-sidigt. ngn som vet hur de brukar bedöma?
    hur länge har du varit sjukskriven??? och varför har A.F begärt ett läkarintyg,, har du blivit utförsäkrad?? och ska börja jobba? eller arbetslös,,
  • zazzza
    pink1974 skrev 2009-11-21 09:37:10 följande:
    hur länge har du varit sjukskriven??? och varför har A.F begärt ett läkarintyg,, har du blivit utförsäkrad?? och ska börja jobba? eller arbetslös,,
    jo jag är arbetslös, det är af som vill ha läk.utlåtande för att kolla hur mycket jag ska tänkas jobba. själv känner jag at för tillfället skulle jag nog inte klara ett jobb alls pga det psykiska oxå. men sen skulle de nog va bra med 50% inte mer. men vet inget om hur de bedömer sånt när de gäller fibro, vad det är de vill ha fram eg.
  • SMARAGD
    zazzza skrev 2009-11-21 14:57:47 följande:
    jo jag är arbetslös, det är af som vill ha läk.utlåtande för att kolla hur mycket jag ska tänkas jobba. själv känner jag at för tillfället skulle jag nog inte klara ett jobb alls pga det psykiska oxå. men sen skulle de nog va bra med 50% inte mer. men vet inget om hur de bedömer sånt när de gäller fibro, vad det är de vill ha fram eg.
    Alltså, tror inte dem bedömer utifrån att du just har fibro, utan vad din läkare sklriver att han tror att du klarar, sen om du har fibro eller inte tror jag ej e relevant, alltså vilken sjukdom.. Utan det är ju VAD du klarar av att göra! Så tror jag.. MEn då borde du även bli sjukskriven ju. Om du inte kan arbeta heltid är du ej arbetsför, vilket betyder att du borde ha en sjukskrivning av din läkare till F kassan!
  • SMARAGD
    pink1974 skrev 2009-11-21 09:34:07 följande:
    ja så kanske de,, ska till smärthanterings samtal nästa vecka, vill verkligen gå på detta,men har min lillkille hemma på 1,5 år,, undrar om jag kan ta med honom dit ändå så man slippper avboka tiden,,,,hmmm..
    Vad har du för dos då ?
    Jag äter 200 mg i maxdos /dag.. o kombinerar dessa med panodil extend Hjälper ganska bra.. MEn klart, önskan är ju att inte känna ngt, men det kommer aldrig att gå:P
  • zazzza

    ja eg borde jag ju vara sjukskriven, men af har inte reagerat eftersom det är under utredning....jag har aktivitetsstöd nu

  • SMARAGD

    Ok.. men då har du ersättning från F kassan ändå.. Men att AF behöver ha ett intyg.. så då förstår jag mer.....

    Nu blir det att avlägsna sig från cömpöttern..

  • pink1974

    väntar på att försäkringskassan ska fatta ett beslut hurvida de godkänner sjukskrivningen eller ej,,, lite orolig faktiskt,man vill ju inte bråka med dem också.. har just blivit sjukskriven. man vet aldrig hur de bedömmer,i dag skulle tydligen deras läkare titta på ärendet?? någon här som har haft massa problem med f-kassan??

  • susye
    pink1974 skrev 2009-11-24 12:43:23 följande:
    väntar på att försäkringskassan ska fatta ett beslut hurvida de godkänner sjukskrivningen eller ej,,, lite orolig faktiskt,man vill ju inte bråka med dem också.. har just blivit sjukskriven. man vet aldrig hur de bedömmer,i dag skulle tydligen deras läkare titta på ärendet?? någon här som har haft massa problem med f-kassan??
    ska hålla tummarna. när får du besked? vi fortsätter prata i nya tråden nu
Svar på tråden Fibromyalgi del 10