• Mayasmamma

    Mitt nya liv tråd 5

    Här fortsätter vi

  • Svar på tråden Mitt nya liv tråd 5
  • miss Y

    *Suck* fick en liten spotting igårkväll, precis som brukligt några dagar innan mens så det är som jag trodde, inget denna gång heller. hade lätt molvärk hela dagen, mådde superilla och inatt fick jag kraftig mensvärk så jag sprang på toa hela tiden för det kändes som blåsan skulle spricka.
    ja ja, får väl hoppas att det tar mindre än 1 år iaf.

    köpt en I-phone, så nu funderar jag faktiskt på att göra en liten blogg. ibland känner jag att små tankar som kommer upp skulle behöva ventileras och nu kommer jag ha möjligheter till att föra över bilder på ett helt annat sätt. samtidigt känner man sig lite efter, blogg när typ alla gör det sen 1 år tillbaka.

    hur mås det med er tjejer??

  • Mayasmamma

    miss Y skrev 2009-11-29 10:05:40 följande:


    LP84:tack så mycket hur mås det med armen idag?? bättre??det är märkligt att små barn kan bli så mindre påverkade än vuxna, men det ger kanske en indikation på hur vi hade reagerat om vi hade blivit sjuka fast 10 gånger värre... det är ju en liten minidos svinis man får iom vaccinet. jag planerar att ta på tisdag om inget inträffar.skön helg??Boppi:tack så mkt hur går det med pluggandet??bra helg??Öken blomman:men nu när du är klar så kan du väl komma hit och pynta lite oxå??begär inte så mkt, lite ljus mest...
    miss Y nu e jag klar med mitt pyntande!!
    men jag kan ju alltid komma och vara tomte, den du, vem behöver pynt stand in när du istället kan få en tomte!!
  • Mayasmamma

    miss Y skrev 2009-11-30 09:16:42 följande:


    *Suck* fick en liten spotting igårkväll, precis som brukligt några dagar innan mens så det är som jag trodde, inget denna gång heller. hade lätt molvärk hela dagen, mådde superilla och inatt fick jag kraftig mensvärk så jag sprang på toa hela tiden för det kändes som blåsan skulle spricka.ja ja, får väl hoppas att det tar mindre än 1 år iaf. köpt en I-phone, så nu funderar jag faktiskt på att göra en liten blogg. ibland känner jag att små tankar som kommer upp skulle behöva ventileras och nu kommer jag ha möjligheter till att föra över bilder på ett helt annat sätt. samtidigt känner man sig lite efter, blogg när typ alla gör det sen 1 år tillbaka.hur mås det med er tjejer??
    tappa inte hoppet!
    att få mens och vara gravid kan ju kännas likadant, kanske inte denna månad med extrem mensärk men jag blödde med båda mina graviditeter och hade sablar med mensvärk...blääää och aj!
    det känns ju säkert i hjärtat varje gång du inser att du ej e gravid men sen får vi hoppas att den dagen inte kommer mer och du får plusset på stickan!jobbigt med väntan!jag skulle nog känna och tänka likadant, jag är ju så otålig oxå!
    håller iaf tummarna!
    kram
  • miss Y

    öken blomman:
    hahaha min egen lilla tomte, va snällt av dig

    nä, man ska inte tappa hoppet men väntan är jobbigt. fast mindre jobbig denna månad faktiskt, mer inställd på att det inte blir något och faktiskt inte förrän häromdagen mer tänkt på det. idag har jag ingen driket mensvärk, brösten ömmar något mindre men de är toksvullna. det där med blodådror, så syns mina alltid så det är lite trist att man inte kan ha det som tecken. men det mesta känns som vanligt, som innan mens. fast förr hade jag aldrig mensvärk förrän just på mensdagen och kunde vakna och säga "att idag kommer den", märkligt hur kroppen kan förändras.

    men tempen håller sig hög än iaf. pendlar mellan 36,8 och 36,9 sen ÄL.
    fick du blödning när du skulle få mens eller kom det mer sporadiskt??

  • miss Y

    det här är mysko. innan mens brukar jag äta som en tok, skithungrig. men efter 2 h träning så skulle jag värma en frys pizza - kyckling, spenat, mozarella, lite matig och inte så fet + göra vitkålssallad. åt 2/3 sen var jag mätt och de är ju inte stora och efter ha tränat så här borde jag ju vara vrålhungrig.

    så nu ligger resterna i micron i väntan på att jag känner att jag kan äta igen.
    ville bara prata av mig lite... mkt ovanligt för vara mig, särskilt dagarna innan mens.

  • TreSmåHjärtan

    Kikar in å säger hej!

    Har inte suttit vida datorn på hela helgen. Vi har haft fullt upp hela tiden. Igår bakade vi pepparkakor med syrran å hennes kids. Och stjärnor och ljusstakar i fönstren åkte upp, samt julgardiner och utebelysning.

    Den här veckan är en helvetesvecka IGEN. Maken skulle ha jobbat en "bra" vecka nu, med bara dagpass. Men igår ringde en från hans jobb och dom ska tydligen sova kvar i nån stuga ute där dom jobbar å jobba i skift dynet runt! Tack för den! Men jag ringde å skällde rejält på maken förut å sa att han är hemma imorrn kväll, jag tar inte det här en dag till!
    Nu sover äntligen båda barnen och jag har precis betalat räkningarna. Jag skulle gärna gå å lägga mig nu, men man vill ju ha lite egen tid NÅN gång. Sen måste hundarna ut å så måste jag packa iordning Emmas grejer till dagis imorrn och röja upp i huset. Nån som vill komma hit å rädda en snart knappt levande tvåbarnsmor???

    Hoppas ni har det bra allihopa!


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • Boppi

    Lp84: Stackare! Jag hade kommit om du bodde närmre! Men din kille ska väl iaf byta jobb snart? Eller har jag fattat fel? Då får du tänka på att det snart blir bätttre!

    Själv har jag inget vettigt att skriva. Är ute på praktik och har fullt sjå med förskolebarn hela dagarna och sen blir det samma sak hemma efteråt.. fast det är ju bara kul! Men jag saknar allt mina egna barn ibland, speciellt när man leker med andra barn, för jag känner att man ibland inte har den tiden hemma alltid.. Det eviga dåliga samvetet man har som förälder..

    Verkar som ni alla kommit i julstämning iaf! Jag har pyntat lite men nån gran blir det inte förrän veckan före jul. Längtar efter julgodis..

  • Mayasmamma

    miss Y skrev 2009-11-30 13:48:14 följande:


    öken blomman:hahaha min egen lilla tomte, va snällt av dig nä, man ska inte tappa hoppet men väntan är jobbigt. fast mindre jobbig denna månad faktiskt, mer inställd på att det inte blir något och faktiskt inte förrän häromdagen mer tänkt på det. idag har jag ingen driket mensvärk, brösten ömmar något mindre men de är toksvullna. det där med blodådror, så syns mina alltid så det är lite trist att man inte kan ha det som tecken. men det mesta känns som vanligt, som innan mens. fast förr hade jag aldrig mensvärk förrän just på mensdagen och kunde vakna och säga "att idag kommer den", märkligt hur kroppen kan förändras.men tempen håller sig hög än iaf. pendlar mellan 36,8 och 36,9 sen ÄL. fick du blödning när du skulle få mens eller kom det mer sporadiskt??
    nja det var ju runt den tiden då jag skulle haft mens, kom lite blodblandat men med maya blödde jag ordentligt, trodde jag hade fått missfall....tror det är olika från person till person från graviditet till graviditet men det är vanligt att blöda, känner många som blött eller fått blodblandat.
    min väninna som jag berättade om som nyligen blev gravid, hon fick ju extrema smärtor men hon hade urinvägsinfektion så det kan ju vara därför.men man letar ju tecken hela tiden och hjärnan surrar ju på det nonstop oavsett om det ligger i bakhuvudet eller om man funderar på det hela tiden. det är jobbigt.....men det kan ju oxå samtidigt ge kroppen en spärr. men saker är alltid lätt att säga, en annan sak att genomföra dem. man kan ju inte riktigt styra en längtan och vart tankarna tar en.
  • Mayasmamma
    TreSmåHjärtan skrev 2009-11-30 21:33:40 följande:
    Kikar in å säger hej!Har inte suttit vida datorn på hela helgen. Vi har haft fullt upp hela tiden. Igår bakade vi pepparkakor med syrran å hennes kids. Och stjärnor och ljusstakar i fönstren åkte upp, samt julgardiner och utebelysning.Den här veckan är en helvetesvecka IGEN. Maken skulle ha jobbat en "bra" vecka nu, med bara dagpass. Men igår ringde en från hans jobb och dom ska tydligen sova kvar i nån stuga ute där dom jobbar å jobba i skift dynet runt! Tack för den! Men jag ringde å skällde rejält på maken förut å sa att han är hemma imorrn kväll, jag tar inte det här en dag till! Nu sover äntligen båda barnen och jag har precis betalat räkningarna. Jag skulle gärna gå å lägga mig nu, men man vill ju ha lite egen tid NÅN gång. Sen måste hundarna ut å så måste jag packa iordning Emmas grejer till dagis imorrn och röja upp i huset. Nån som vill komma hit å rädda en snart knappt levande tvåbarnsmor???Hoppas ni har det bra allihopa!
    rädda dig själv så räddar jag mej själv
    eller ngn får rädda OSS!

    ella är super förkyld och nu sitter jag här med lite av gråten i halsen, maya grät som en galning när jag lämna hene på dagis så sprang hon efter mej ända till grinden....har sååååå ont i hjärtat nu men jag tänker ringa om en stund och kolla läget. vet att när hon ser mej gå ut genom grinden så fungerar inte den dagen på dagis men dagis fröken sa att sånt tror dom inte på.....jag är själv barnskötare men alla jädra pedagogiker i världen finns inte när man blivit mamma själv och man ställs inför en sådan situation.....snyft och suck....

    nu ska jag logga in på hm o kola rean och sen tänkte jag steka kött

    tappa inte modet med barnen du klarar det galant men iknow how u feel!!!!!!
  • TreSmåHjärtan

    Hej!

    Gud måste ha hört mina böner här!{#lang_emotions_tongue_out} För vet ni... igår kom maken hem vid 12-snåret på dagen. Fast det va kanske inte av den bästa anledningen som han kom hem... Han hade spytt på morgonen. Även jag mådde illa hela dan, å Emma spydde vid middagsbordet. Så vi kommer vara hemma allihopa hela veckan! Haha, är man helt puckad som är "glad" över att ha magsjuka här??? Närå inte, glad, men jag har ju gubben hemma nu iaf!{#lang_emotions_wink} Typ alla runt omkring oss har varit magsjuka nu, så det va väl helt enkelt vår tur att bli smittade. Hoppas att det inte blir nåt mer spyande bara, för det är inge kul...

    Jag fick min mens idag... Har haft lite känningar om att det va på G... Tror jag kände av min äl för några veckor sen, å senaste veckan har jag haft molvärk till och från. Hittliis är det inte så jobbigt, knaprade i mig två panodil direkt när jag märkte att den kommit, för att undvika den värsta mensvärken. Första mensen efter Emma va HEMSK! Ont och världen tyngdkänsla, kändes som man va nyförlöst och att livmoderna va på väg ut...

    Boppi:
    Japp, maken börjar sitt gamla jobb på måndag. Det ska bli jätteskönt! 

    Öken blomman:
    Det är inte kul när ens barn är ledset när man lämnar på dagis... Emma va så i början. Men sen gick det över, och nu blir hon överlycklig att få gå till dagis. Hon har knappt tid att säga hej då, och när jag ska hämta vill hon inte åka hem. Så det kommer garanterat bli bättre för er me!
    Men hon har varit hemma ett tag nu va, för det där med magsjukan på dagis? Då är det inte konstigt att det är jobbigt att komma tillbaks. Hade det gått bra igår?
    Hittade du nåt kul på rean?


    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
  • Mayasmamma

    LP84

    inte kul med magsjuka för er men du verkar ju små njuta lol!!!!

    ang maya och dagis så har jag kommit på boven..2 bovar rättare sagt, hörntänderna ska titta ut, hon vill inte äta, gnäller och drar tungan längs med kanten, man ser dem under tandköttet på väg att spricka fram.....

    nu är det snart helg!!känner inte av det mykt när man är mamma ledig men det är skönt ändå
    gubben blir nog hemma imon, han är dålig....ella som smittat oss....

  • TreSmåHjärtan
    Öken blomman:
    Aj då, jag tänder kan göra fasligt ont... Hoppas dom kommer fram snart och att hon blir bättre snart!
    Det är många som är sjuka nu... Är väl den tiden på året nu. Just runt jul brukar det gå både magsjukor, influensor och annat skit... Våren och sommaren är bättre, då är man inte lika mycket sjuk! Framförallt så brukar man inte ha magsjukor på sommaren... Men först väntar en vinter fylld med massa roliga sjukdomar som Emma släpar hem från dagis... Yey! typ... inte.
    Emma 28 september 2007, Alicia 1 juni 2009
Svar på tråden Mitt nya liv tråd 5