• womaninlove777

dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?

Hej
    Jag undrar om det finns fler föräldrar med flickor som har en tjej som inte har någon slidöppning? Om du som läser har varit med om detta, gick det att åtgärda? Vad gjofdes? Jag upptäckte i våras vid ett blöjbyte att vår dotter inte har någon slidöppning, det är helt stängt. Visade detta för bvc sköterkan och hon hade inte varit med om något barn som hade haft det så här. Läkaren kom in o kollade och konstaterade samma sak. Imorgon skall vi till barnmottagningen och se vad som går att göras åt detta. Jag tycker att det är mkt märkligt att ingen läkare som kollat upp henne vid årskontroller har upptäckt detta, jag tycker att det skulle upptäckts redan på bb när man hade kollen där innan vi åkte hem. Jag är väldigt orolig för detta och jag mår dåligt över det, tycker så synd om min dotter som skall beh göra detta nu när hon e så pass stor när dom hade kunnat upptäcka det redan på bb och kunnat göra nått åt det på en gång då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Nu har vi varit på barnmottagningen
    och läkaren sa att det fanns ett pyttelitet hål som absolut inte var lätt att se med blotta ögat ens om man kollade xtra noga men han sa att det skulle bli bra av sig självt och att vi skulle hålla koll på det under uppväxtåren för att om det inte skulle öppna sig mer så skulle vi få en salva isf. Tack alla som uppmuntrat o stöttat mig i den här saken. Jag är lättad idag kan jag säga! Kram från jessica

• Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?
  • bebis090614

måste skriva att det var bra att det gick bra för TS och hennes dotter förresten!
    hoppas att det löser sig av sig självt!

• MammaHela
    bebis090614 skrev 2009-09-12 00:01:09 följande:
    men så kan du ju inte säga.. mitt urinrör sitter väldigt nära slidöppningen... och det är jag verkligen inte ensam om vad jag vet. skulle väl kunna konstatera att min mutta INTE ser ut som den på MVC eller på google.. och ändå så är jag helt normal! bara det att mitt urinrör sitter nån millimeter längre ner. ingen gyn som har klagat.. hahaha. :)
    Jag men bara för att det sitter nära, så har urinröret i alla fall inget med slidöppningen att göra.

Min ser väl inte heller ut som ett skolexempel, men bara för det så påstår inte jag att jag kissar med slidan..
    nån som kan laga ett krossat hjärta?
  • Emeli
    MammaHela skrev 2009-09-12 10:10:11 följande:
    Jag men bara för att det sitter nära, så har urinröret i alla fall inget med slidöppningen att göra.Min ser väl inte heller ut som ett skolexempel, men bara för det så påstår inte jag att jag kissar med slidan..
    Nej, det hade varit omöjligt att hålla tätt om urinen lämnade kroppen via slidan. Där finns ju ingen slutmuskel.
  • SaramedM
    bebis090614 skrev 2009-09-12 00:01:09 följande:
    men så kan du ju inte säga.. mitt urinrör sitter väldigt nära slidöppningen... och det är jag verkligen inte ensam om vad jag vet.skulle väl kunna konstatera att min mutta INTE ser ut som den på MVC eller på google.. och ändå så är jag helt normal!bara det att mitt urinrör sitter nån millimeter längre ner.ingen gyn som har klagat.. hahaha. :)
    nej men faktum är att fler än man tror inte riktigt vet hur man ser ut och hur långt ifrån slidmynningen urinröret faktiskt sitter
  • MammaHela

ja det är väldigt skrämmande, och ännu mer när folk som jobbar inom sjukvården och har flera barn inte har koll.

SaramedM skrev 2009-09-12 19:07:28 följande:
    nej men faktum är att fler än man tror inte riktigt vet hur man ser ut och hur långt ifrån slidmynningen urinröret faktiskt sitter
    nån som kan laga ett krossat hjärta?
  • bebis090614
    MammaHela skrev 2009-09-12 10:10:11 följande:
    Jag men bara för att det sitter nära, så har urinröret i alla fall inget med slidöppningen att göra.Min ser väl inte heller ut som ett skolexempel, men bara för det så påstår inte jag att jag kissar med slidan..
    nejnej.. men det var inte så jag menade heller.

jag menade bara att slidan inte är så toklångt ifrån urinröret på alla.
  • womaninlove777
    bebis090614 skrev 2009-09-12 00:32:42 följande:
    måste skriva att det var bra att det gick bra för TS och hennes dotter förresten!hoppas att det löser sig av sig självt!
    Tack för din hälsning! Kram jessica
  • Efamiljen

Hej,

Jag har en dotter på 13 år som nyss har fått sin mens. Mensen gick bra och allt, men det fick henne att titta till hur det ser ut där nere, och då såg hon ingen slida. Jag har ingen aning om vad det är och är orolig p.g.a att hon är 13 år. Någon som vet vad det kan vara eller vet vad man ska göra för något. 

• Flygfotogen
    Efamiljen skrev 2013-06-28 13:56:37 följande:
    Hej,

Jag har en dotter på 13 år som nyss har fått sin mens. Mensen gick bra och allt, men det fick henne att titta till hur det ser ut där nere, och då såg hon ingen slida. Jag har ingen aning om vad det är och är orolig p.g.a att hon är 13 år. Någon som vet vad det kan vara eller vet vad man ska göra för något. 
    Titta ner och ser ingen slida? Om mensen gått bra så måste hon ju ha en slida.
  • Sous

Men gå till ungdomsmottagningen med henne om hon är orolig? Det är väl inte mer komplicerat än så?

• skogsvitter
    Sous skrev 2013-06-30 08:43:57 följande:
    Men gå till ungdomsmottagningen med henne om hon är orolig? Det är väl inte mer komplicerat än så?
    Om hon inte är ok med att man som förälder undersöker själv såklart.

Men Efamiljen, du måste väl ändå själv veta hur hon ser ut om hon är din dotter???
  • skogsvitter
    malinagirl skrev 2009-09-09 22:44:23 följande:
    Ja visst men är det helt tätt så kan man inte kissa men det är klart en viss öppning finns väl.
    Finns det alltså på riktigt människor som tror att de kissar med slidöppningen?! Man upphör aldrig att förvånas...
  • kruka

Hur gick det sedan för era döttrar? Vi har valt att inte ta hormonsalvan utan låta det ordna sig själv. Enligt bvc är det vanligast att göra så numera, tidigare gjorde man oftare aktiva behandlingar men det har visat sig att det ordnar sig själv bäst utan komplikationer. När öppnades mynningen för era? Hon är drygt ett år. Är det någon som upplevt besvär? Fysiskt eller psykiskt, att hon tex "inte är som alla andra" eller tyckt att läkarkontroller vid lite högre ålder varit jobbiga? Om sammanväxningen varit kvar länge.

• Tonåringen00

Hejsan!

Jag är en tjej på 14 år och har nyligen haft samma problem!

Min mens hade inte kommit eftersom en hinna låg för slidöppningen.

Så jag fick göra en liten operation då dom skar upp hinnan, det gick hur bra som helst och mensen kom ut.

Så nu har jag en helt normal slidöppning precis som dom flesta andra.

Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?