• BabbelMia

    vi som fått & väntar smått efter ma/mf del 4

    Vår tråd är slut - igen, så här kommer nya

  • Svar på tråden vi som fått & väntar smått efter ma/mf del 4
  • Sarahkka

    jessie: men herregud vad äter du för ngt? Lär behöva det receptet till syskon-försöket. Jag säger iag stort grattis till att du har plussat så snabbt! Håller alla tummar för att det ska gå vägen denna gång

    Idag går jag in i vecka 21, 6:e månaden

  • jessielee

    Tack alla men som sagt, får avvakta och se vad som händer...

    Sarahkka: ha ha ha...ja vad äter jag? Faktiskt så har jag hört att efter man fött barn så är kroppen mycket fertil en tid därefter. Så tänk på det när du börjar planera syskon vänta inte för länge efter BF! Blir lite förvånad själv, för så här "lätt" var det inte första gången. Har också ätit rosenrot för att känna mig lite piggare, det kan tydligen öka chanserna till att bli gravid har jag hört. Men som sagt, nu gäller det att det får stanna kvar i magen också...hoppas det går hela vägen denna gång! Och du är redan i 6e mån! Jösses vad tiden går!

  • Sarahkka

    Vi vill gärna försöka när barnet är närmare året men problemet är också att vi bor i en 2:a och har ingen barnkammare så 2st skulle aldrig funka vilket innebär att vi måste flytta till hus, men för det måste jag ha ett jobb för att kunna få lån, suck! vi får se hur allting utveckalr sig.
    Håller tummarna för dig Jessie

  • Sarahkka

    Här var det lugnt....hur går det tjejer?

    Här är det bra. Kämpar med en hemtenta som skulle ha varit inne i fredags, inte ett dugg inspirerad men jag måste.

    Annars så har jag foglossning som är lite jobbig. Är det ngn av er som vill bli av med sitt gamla bälte?

  • BabbelMia

    Har tyvärr inget Sarahkka, annars hade jag gärna delat med mig!
    Jobbigt, allt bra annars?? Med magen och så, och tentor

    Här rullar det på, Natalie går med stolar o runt möbler, och kan stå en sek eller 2 själv,så det tar sig Luciafirande på dagis i veckan, pepparkakehusbak i helgen och nösta vecka 1-årskalas, men fl.kompisar Sen jul o Natalies födelsedag, och sen var det visst ett nytt år att ta tag i oxå

  • Sarahkka

    Drutten: ingen faran Ja, allt är bra med bebisen. Skriver en hemtenta nu som jag är försenad med, lite motigt men jag måste lämna in den. Det är det sista måste när det gäller tentor innan bebisen kommer. De kommande kan jag strunta i.

    Haha vad gulligt! Då har ni en hel del roliga saker framför er resten av året, vad kul!

  • jessielee

    Här är det också full fart på lillgubben. Han har nu lärt sig att ställa sig upp själv vilket han alltså vill göra i tid och i otid. Han testar även att släppa taget, men det går ju förstås inte alltid lika bra en del blåmärken har det redan blivit...

    Själv hoppas jag att graviditeten rullar på som den ska. Tycker mig ändå känna av lite denna gång, vilket känns bättre än att inte känna något alls! Är nu i v 7. I morse hade kaffet plötsligt ändrat smak, inte alls så gott som det brukar. Kan vara ett gott tecken Precis så blev det ju också när jag väntade Herman. Känner också av dragningar i magen stundvis, ibland lite ömmande bröst. Så hoppas, hoppas det håller i sig!

    Sarahkka: Jobbigt med tentor. Du får försöka peppa dig att det är den sista då som du måste göra! Tänk vad skönt när den är avklarad! Hinner du gå klart det du läser innan BF?

    Hoppas det är bra med er alla andra också!

  • Sarahkka
    jessie: vilken rolig tid ni är inne i nu Grattis till v.7! Skönt när man kan känna några tecken som gör en tryggare. Håller alla tummar för att det ska gå vägen nu jessie!

    Det är den sista jag behöver göra för att kunna få csn nästa termin. Jag har en uppsats denna termin men den kommer jag att strunta i för jag har verkligen ingen ork och ingen motivation. Jag hinner nog läsa 15p innan bf och då behöver inte jagheller göra tentan om jag inte vill. Nu handlar det bara om att klara tentan så att jag kan få in mina poäng och få csn pengar.
  • Norrskenet

    Halloj!

    Har haft fullt med firande av vår ETTÅRING i dagarna två, fast det var igår som han fyllde år! Så vi har haft besök, ätit tårta o haft allmänt kul! han går längst med möbler o kan stå nån sekund helt utan stöd.

  • Sarahkka

    Nu är både jag och min sambo vaccinerade. Sambon gjorde det igår och kunde inte sova på hela natten för armen värkte så. Jag vaccienrade mig imorse och än så länge går det bra *peppar peppar*

  • BabbelMia

    Då hoppas vi du slipper få nån påverkan nu Sarahkka!

    Här har vi inte vaccinerat oss, blev så till slut efter massa om och men.
    Men nu är N förkyld igen,så får se vart det leder. Jämfört med Leo är hon jämt sjuk tycker jag,men är väl så med andra barnet kanske...

  • Norrskenet

    Drutten: Vårt andra barn var mycket sjukare o tidigare sjuk än första, så jag tror det är vanligt det där, speciellt om det äldre barnet går på dagis! För att inte tala om tredje barnet sen... Det går bara runt med sjukdomar här ibland!

    Sarahkka: Hoppas du slipper biverkningar. Själv fick jag lite ont i armen o var öm o röd i flera dar, men det gick över sen. Nu är vi alla i familjen vaccinerade. Ingen blev sjuk av det. Jag kände att jag måste vaccinera mig o lär bli sjuk ändå direkt då jag inte jobbat på ett år o nu ska börja jobba igen, dessutom på tre olika skolor!

  • Sarahkka

    Än så länge är jag bara öm, hoppas att det är det enda jag har att vänta mig. Skönt att ni alla är vaccinerade nu

Svar på tråden vi som fått & väntar smått efter ma/mf del 4