Inlägg från: jessielee |Visa alla inlägg
  • jessielee

    vi som fått & väntar smått efter ma/mf del 4

    Hej hej, vilken tur att du har koll på trådarna, Drutten76, jag hade missat helt att den andra var avslutad. Vad duktig du är som kommit igång med träning och viktminskning och allt. Jag blir riktigt avis. Själv känner jag mig hur fet och ful som helst jag skulle verkligen vilja gå ner i vikt nu! Vilket är att glömma förstås för stunden... Folk kanske tycker att man är fånig som tänker på vikten nu när man är gravid igen, men faktiskt kan jag inte rå för att jag får ångest varje gång jag tittar mig i spegeln. Urk

    Hulda09: Visst är de så söta när de börjar få syn på fötterna! Minns Herman första gången han tog tag i dem (i varje fall som vi såg det första gången). Han kunde ligga och titta på tårna hur länge som helst

    Här är det flyttröra må jag säga. Två dagar kvar sedan bär det av helt och hållet. Har inte hunnit packa allt än...jag som är så strukturerad normalt sätt, men nu med lillgubben så går det liksom inte som jag vill alla gånger... Fast som tur är, är det inte mycket kvar, så hinner förhoppningsvis få i det sista i kartonger innan lördagen.

  • jessielee

    Rölli: Vilken jobbig situation ni hamnat i. Måste kännas hur svårt som helst när man ser att ens barn inte mår bra. Hoppas att det vänder och att allt snart blir bra igen! Det är väl ofta så, att det är lätt att hamna tillbaks i "gamla" känslor igen när man blir påmind om något som man själv haft det jobbigt med. Ni får stötta varandra så gott det går. Lycka till

  • jessielee

    Känner som du Sarahkka, att det är lugnt i magen. Kan också sova på magen fortfarande, vilket jag inte kunde då jag väntade lillen. Fast då berodde det mest på att jag hade så j-a ont i brösten! Det har jag inte nu. Det enda jag känner av är yrsel, jättejobbigt. Mår inte direkt illa, men måste äta mellanmål nu för annars känner jag av illamående. Den 21a sep ska jag på inskrivning, hoppas då också få tid för UL i samband med KUB-testet.

    Nu kommer det nog dröja ett tag innan jag tittar in igen, flyttar ju i morgon. Tydligen tar det upp till 8 arbetsdagar att flytta bredbandet...märkligt i dagens tekniksamhälle. Men, men, så är det. Så ha det gott allihopa så länge!

  • jessielee

    Hej hej, nu fungerar vårt internet efter två veckor utan...är ju nästan abstinent!

    Har lite tråkigheter att berätta...har fått ett MA...uppdagades i mån på undersökning då jag åkte in till gyn-akuten eftersom jag började blöda. Skulle vara i v 10+4 men fostret hade dött redan i v 6 någongång. Så jag hade väl rätt i känslan att det var något på tok då jag inte känt så mycket symtom. Men faktum är att jag tagit detta rätt lugnt, har inte ens gråtit. Är givetvis ledsen, känner en tomhet, men nu när jag har en underbar son så känns det ändå rätt ok. Hade det varit första barnet hade jag med all sannolikhet varit rätt knäckt. Det är jag inte nu. Blev ju ändå gravid på första försöket så hoppas ju det ska gå lika lätt och snabbt igen.

    Vad kul Mumin att du är gravid också!! Och Sarahkka, är så glad för din skull att det fortfarande går bra för dig!! Håller tummarna att det går hela vägen denna gång.

    Flyttkaoset är lite mer stabiliserat. Känns i alla fall helt underbart att bo här i huset. Så lycka mitt i sorgen. Tur att det finns ljusglimtar

  • jessielee

    Sarahkka: Vad glad jag blir för din skull! Vet ju hur länge ni kämpat, så ni är verkligen värda detta nu

    Mumin1: Vad kul att det även går bra för dig spännande att se vad som ploppar ut denna gång.

    Rölli: Det där lät ju inget vidare Skönt att slippa op dock... Får hålla tummarna för dig att inflammationen inte återkommer.

    Själv ska jag på återbesök idag till gyn-mott i Uppsala. Förhoppningsvis är alla rester ute nu. Har slutat blöda sedan knappt en vecka tillbaks. Känns som om allt är ok, så hoppas min magkänsla stämmer. Märkligt att det har känts så känslomässigt lugnt bara...men kanske jag ändå inte var mentalt redo att få en liten till så tätt. Fast NU minsann är jag redo så hoppas det går bra nästa gång. Ska dock invänta en mens innan vi börjar bebisverkstan igen...träna kan man förstås göra ändå

  • jessielee

    ha ha ha...fler än jag ser jag som gjort samma sak med popcornbränning. Hände mig och en kompis för flera år sedan. Vi gick och satte oss i vardagsrummet och babblade på och inte förrän det stank av brandrök kom vi på att vi hade satt på en kastrull med olja och popcorn. Det blev till att slänga både kastrull och popcorn...den där äckliga branddoften satt i ett bra tag efter det. Tur när det inte blir personskador dock. En gång lyckades jag även tända eld på tacoskal i micron, inte så lyckat speciellt eftersom gubben just då hade sin jour (är deltidsbrandman). Han tyckte det skulle ha varit väldigt pinsamt om larmet gått och det visat sig att det brann hemma hos honom, under jourveckan dessutom!

    Vad duktig du är Drutten, som gått ner så mycket! Jag hade ju inför sommaren lyckats gå ner 23 graviditetskilon av 25, men av någon märklig (not) anledning under sommaren så plussade jag på 2 till. Nu när jag inte är gravid så tänkte jag passa på att försöka gå ner lite igen. Har i alla fall lyckats bli av med 1,5 kg bättre än ingenting...hoppas få bort några kilon till innan nästa graviditet.

  • jessielee

    Igår kom mensen tillbaks! Så skönt när kroppen ändå fungerar Det är ju ändå bara knappt en månad sedan missfallet. Känns bra att snabbt komma på banan igen!

  • jessielee

    Jag och sambon vaccinerade oss i förra veckan, då var det nämligen dags för barnfamiljer här i vårt samhälle. Fick ont i armen och lite frossa på kvällen, men annars inget mer än så. Sambon reagerade knappt alls. Under normala omständigheter så hade jag nog skippat att ta vaccination, men tänker mest på lillgubben och andra i riskgrupper runt omkring en, samt att jag hoppas ju ändå på att bli gravid snart igen och då blir jag ju själv en i riskgruppen. Kommer nog låta vaccinera Herman också, vågar inte chansa.

    Som sagt, nu är bebistillverkningen igång igen mensen är avklarad. Så nu är det nya tag som gäller.

    Vad kul Sarahkka att det äntligen går bra för er! Får man vara nyfiken och fråga vad det är för namn ni har på lager?

    Hoppas ni alla andra i tråden mår bra också.

    Själv har jag en supertrött kille som ligger och gallskriker i spjälsängen! Vägrar sova! Dumsnuten...det är precis vad han behöver göra nu. Han har börjat att böka som sjutton i sängen. Helt plötsligt är kläderna halvvägs av, en dag hade han lyckats dra av sig blöjan, och nu låg han precis fast med ena armen i örngottet. Fattar inte hur han lyckas. Ska senare idag iväg på mammafika ska bli trevligt, men som sagt, hoppas killen är utvilad tills dess...

    Ha det gott alla!

  • jessielee

    Kan också berätta en liten hemlis...ni vet ju ändå inte vem jag är Vi har bokat tid för bröllop den 26/12 i år. Det blir borgligt, och vart vi kommer att ha det kan jag tala om efteråt Jag vill ju absolut inte gifta mig kyrkligt, tanken var också att vi skulle göra det i hemlighet. Fast vi kunde inte hålla tyst för våra syskon, så nu blir det middag med dem på orten vi gifter oss i. De önskade få vara med och fira vår dag, vilket också känns kul. Men det blir inte något stort och märkvärdigt, tvärs om. Precis som jag och sambon vill ha det med andra ord Jag är nog dessutom lite oromantisk av mig så gifter mig mest av juridiska själ nu när vi har fått barn och så.

  • jessielee

    Jag har plussat idag igen Men vågar inte ta ut segern i förskott riktigt än, lite tidigt är det ju fortfarande. Med två mf bakom mig så vågar man inte hoppas rikigt än. Fast om det går hela vägen, hoppas hoppas, så blir BF 31 juli 2010. Sommarbarn har vi inga av i släkten, så skulle vara jättekul!

  • jessielee

    Tack alla men som sagt, får avvakta och se vad som händer...

    Sarahkka: ha ha ha...ja vad äter jag? Faktiskt så har jag hört att efter man fött barn så är kroppen mycket fertil en tid därefter. Så tänk på det när du börjar planera syskon vänta inte för länge efter BF! Blir lite förvånad själv, för så här "lätt" var det inte första gången. Har också ätit rosenrot för att känna mig lite piggare, det kan tydligen öka chanserna till att bli gravid har jag hört. Men som sagt, nu gäller det att det får stanna kvar i magen också...hoppas det går hela vägen denna gång! Och du är redan i 6e mån! Jösses vad tiden går!

  • jessielee

    Här är det också full fart på lillgubben. Han har nu lärt sig att ställa sig upp själv vilket han alltså vill göra i tid och i otid. Han testar även att släppa taget, men det går ju förstås inte alltid lika bra en del blåmärken har det redan blivit...

    Själv hoppas jag att graviditeten rullar på som den ska. Tycker mig ändå känna av lite denna gång, vilket känns bättre än att inte känna något alls! Är nu i v 7. I morse hade kaffet plötsligt ändrat smak, inte alls så gott som det brukar. Kan vara ett gott tecken Precis så blev det ju också när jag väntade Herman. Känner också av dragningar i magen stundvis, ibland lite ömmande bröst. Så hoppas, hoppas det håller i sig!

    Sarahkka: Jobbigt med tentor. Du får försöka peppa dig att det är den sista då som du måste göra! Tänk vad skönt när den är avklarad! Hinner du gå klart det du läser innan BF?

    Hoppas det är bra med er alla andra också!

Svar på tråden vi som fått & väntar smått efter ma/mf del 4