• Daz

är detta på låtsas?

Lyssna på detta! Jag är av den otåliga typen och har jag test hemma så använder jag dem flitigt Jag hade ägglossning i torsdag/fredags denna vecka. Idag är det ju söndag och ikväll testade jag (bara för skojs skull, för jag hade test hemma) och får två streck på gravtesteststickan. Vet inte vad jag ska tro, jag får skylla mig själv som är så otålig. Nu känns det som att det är fel på testet eller nåt, för såhär tidigt kan man väl inte visa plus, alltså redan 3-4 dagar efter ÄL???

Kan det vara andra hormoner i kroppen som gör att gravtestet ger utslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 20:14
    Nu har jag nog knäckt denna nöt. I pregnyl (sprutan jag tog för att ägglossa) finns det hcg. förmodligen det som finns kvar i kroppen. ska vänta nu nån vecka och ta ett nytt test...kan nog hålla mig till fredag i alla fall

• Svar på tråden är detta på låtsas?
  • Daz

Hoppas att det tagit sig denna gång då missan. Ja, för oss gick det inte denna gång heller. Nu har jag ätit min tredje pergotimekur och imorgon ska jag göra vul för att se om det finns något ägg på G. Sedan är det bara att köra och sedan vänta, vänta, vänta.

• missan

Ah, spännande- Lycka till!!
    Testade nyss, negativt. Suck! Men har inga känningar, skumt. I våras kom mensen på dag 35, en anna gång på dag 26. Det har blivit lite uppochner sedan mitt X förra året tror jag. Att det är så tror jag naturligtvis beror på att det är något som är fel.
    Ska ringa denna vecka tänkte jag och försöka boka en tid för att börja utredning. Jobbigt att ta tag i det bara. Hoppas man kommer till nåt bra ställe...
    Vad gör Pergotime egentligen? Och hur lång är en kur?
    Lycka till med vulen imorgon!!

• Daz

tråkigt missan. Ring och boka in en tid hos gyn/kvinnoklinik och berätta om ert problem. Bättre att kolla upp om det är något som är galet så att man har chans att rätta till det.

Pergotime gör så att ägg växter till sig till bra storlek så att det kan bli en ordentligt ägglossning. Man äter tabletterna från mensdag 5-9, alltså i fem dagar. Jag har inte haft några biverkningar av dem.

• missan
    Daz skrev 2009-10-04 22:46:59 följande:
    Hoppas att det tagit sig denna gång då missan. Ja, för oss gick det inte denna gång heller. Nu har jag ätit min tredje pergotimekur och imorgon ska jag göra vul för att se om det finns något ägg på G. Sedan är det bara att köra och sedan vänta, vänta, vänta.
    Några bra ägg på g???
    Spännande!
  • Daz

Missan, vul visade två ägg i storleken 19,5 mm och ett på 18 mm. Två dagar senare på onsdagen tog jag en ny pregnylspruta. Och nu börjar denna rysare på nytt. Visade mycket svagt plus på en gravsticka idag 9 dagar efter pregnylsprutan...

Fortsättning följer...

• missan

Men oj så spännande!!!
    Kan det vara.... törs man hoppas?....
    Jag gör det iaf! Shit! Uppdatera snart igen!
    Kram och lycka till!!

• Daz

har ett gravtest kvar som jag ska testa med på mån eller tisdag.

• nevadita

Hej Daz,
    håller tummarna stenhårt

Lycka till!!!!!!!!!!

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Daz

Ja, min man och jag är väldigt spända och hoppfulla, men samtidigt så är det så jobbigt att hoppas för man blir så besviken när det blir minus...

• Daz

tog ett gravtest söndag kväll (kunde inte hålla mih ) som tyvärr visade minus. Så jag antar att det inte blev något denna gång heller. Har iofs BIM tis eller onsdag. Men jag tror inte det blev något, så det är dumt att hoppas. Snart kommer nog mensen.

• nevadita

tråkigt daz...
    *kramas lite*

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • missan

Trist!
    Jag vet hur det känns... kram på dig

Svar på tråden är detta på låtsas?