• helene306

    Bf April 2010

    Välkomna hit alla som väntar smått i april 2010! Här följs vi åt och delar stort som smått.


    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 12:33
    Här finns listan på bf. Fyll gärna på! Tänk på att kopiera den SISTA listan så ingen faller bort när någon ny skriver in sig.
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m45972813.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 19:19
    Dags för lista nummer 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m48452921.html
  • Svar på tråden Bf April 2010
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-01-02 13:45:10 följande:
    AnnaMamma: Sån här barnvagn köpte jag www.blocket.se/goteborg/Fin_Baby_Travel_25278... (inte min annons eller någon jag känner, ville bara visa en bild) Jag svullnade också fruktansvärt mycket när jag väntade sonen. Carpaltunnelsyndrom, ökade 2 skostorlekar och hade grymt ont av denna svullnad. Foglossningen gjorde dessutom att jag knappt kunde gå längre sträckor. Från v 36 var varje dag en evighet så jag undrar hur det ska gå nu, när jag har tänkt plugga hela tiden och bli färdig med vårterminen och hösttermin också. Vi får se hur allt fungerar. Får ni för er att måla spjälsäng nån gång så ta en funderare på att lägga summan och lämna in den så någon annan gör det. Fy så pissigt tråkigt det är att måla spjälsäng! Jag har målat två gånger och det behövs en strykning till men jag överväger på att skita i den sista strykningen för det är så aptråkigt!
    Ok,fin!
    Jag letar dubbelvagn, börjar få panik nu då de inte finns mkt i närheten av oss.Men har ju 2 månader på mig, vill ha den i alla fall minst en månad innan, utifall den dyker upp för tidigt.

    Kan tänka mig att de är ett nedrans jobb o måla. som tur är behövs inte vår målas, den är i betsad trä, och i fint skick, skönt de!

    Är bara en dubbelvagn och ett babyskydd vi behöver o lite bebiskläder.
    Har nu köpt en Bodysuit till bebisen, väntar på att den ska komma.
    Sen köpte ja även 2 set på blocket igår!
    Ska ej köpa så mkt barnkläder innan denna gång, sist handla ja massor ja inte använde, då ja ville ha pojk kläder sen när han kom ut
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-01-02 13:54:29 följande:
    Ok,fin!Jag letar dubbelvagn, börjar få panik nu då de inte finns mkt i närheten av oss.Men har ju 2 månader på mig, vill ha den i alla fall minst en månad innan, utifall den dyker upp för tidigt. Kan tänka mig att de är ett nedrans jobb o måla. som tur är behövs inte vår målas, den är i betsad trä, och i fint skick, skönt de!Är bara en dubbelvagn och ett babyskydd vi behöver o lite bebiskläder.Har nu köpt en Bodysuit till bebisen, väntar på att den ska komma.Sen köpte ja även 2 set på blocket igår!Ska ej köpa så mkt barnkläder innan denna gång, sist handla ja massor ja inte använde, då ja ville ha pojk kläder sen när han kom ut
    Aha, trist när det inet finns affärer i er närhet! Jag hittade vagnen på Blocket. 

    Sängen hade funkat som den är (Ikeas Snigel) men den är trären och ser så nedrans tråkig ut. Nu blir den vit och betydligt finare men SUCK vilken tråkig målning!
    Jag ska inte heller köpa mycket bebiskläder denna gång. De växer ur det så fort och vi har efter sonen (drösvis i alla storlekar eftersom vi får kusinens urväxta kläder)så det får användas en gång till. Några plagg har jag hittat på second hand, ser knappt använda ut och kostar runt 10:- st. Helt perfekt!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • lyckan80
    Annamamma 83 skrev 2010-01-02 11:45:28 följande:
    Oj, brukar man inte få de ens där? Är du i Lekis? eller är de dagis vi pratar om?Flera tjejer har nyligen sökt hp hos oss o alla fick avslag. Min bm sa att de är mkt pga arbetsgivaren. Hade vår personalchef sagt att de kan vara svårt o jobba sista tiden så skulle vi förmodligen få hp. Men hon sa att vi får ordna de sista tiden, hon tyckte nog inte ja skulle jobba sista månaden, pga ja svullna o gick upp så mkt sist. Ja kan visserligen både stå o sitta, men man måste ju sitta rak i ryggen o i slutet vill man ju gärna sitta lite bakåtlutad, så man inte svullnar ännu mer. Visst vissa kanske klarar o jobba in i de sista, men ja tvivlar på att ja klarar de. Båda mina barn har även kommit innan bf, 16 och 11 dagar innan, så det är mkt troligt inte denna väntar in i de sista heller...
    Jag arbetar på dags, 1-5 år.
    Nej, det får man inte. Min förra kollega blev tom sjukskriven av läkare, men FK vägrade godkänna det, hon överklagade 2 ggr. Men det har varit mycket skriverier om just förskollärare och de vann.
    Ja det verkar väl rätt troligt att denna lill* med kommer tidigare kan jag förstå
  • Mullinuffan
    lyckan80 skrev 2010-01-02 17:28:30 följande:
    Jag arbetar på dags, 1-5 år. Nej, det får man inte. Min förra kollega blev tom sjukskriven av läkare, men FK vägrade godkänna det, hon överklagade 2 ggr. Men det har varit mycket skriverier om just förskollärare och de vann.Ja det verkar väl rätt troligt att denna lill* med kommer tidigare kan jag förstå
    Snart ska ni på UL eller hur var det?
    (¯`°?.¸♥ Mina tre töser ska bli storasystrar♥Bebis i April 14/4-10♥¸.?°´¯)
  • lyckan80
    Mullinuffan skrev 2010-01-02 17:50:52 följande:
    Snart ska ni på UL eller hur var det?
    så rätt så =) På torsdag ska vi på extra UL, som jag bokat för att få veta könet på lilla bebben. På fredag ska vi till varnliga BM med, så mycket i slutet av veckan.

    Du var nästa vecka va ?
  • Fru Kohl

    Hemkommen efter nyårsfirande till ett svinkallt hus. Ingen värme och knappt nån el. Fryser om rumpan!

  • Mullinuffan
    lyckan80 skrev 2010-01-02 18:03:43 följande:
    så rätt så =) På torsdag ska vi på extra UL, som jag bokat för att få veta könet på lilla bebben. På fredag ska vi till varnliga BM med, så mycket i slutet av veckan.Du var nästa vecka va ?
    Japp den 15 Jag längtar Jag boka via nätet behöver man säga till om man vill veta kön?
    Fru Kohl skrev 2010-01-02 18:19:28 följande:
    Hemkommen efter nyårsfirande till ett svinkallt hus. Ingen värme och knappt nån el. Fryser om rumpan!
    Usch då,är det nått som gått sönder?
    (¯`°?.¸♥ Mina tre töser ska bli storasystrar♥Bebis i April 14/4-10♥¸.?°´¯)
  • lyckan80
    Mullinuffan skrev 2010-01-02 18:20:46 följande:
    Japp den 15 Jag längtar Jag boka via nätet behöver man säga till om man vill veta kön?
    Jag har med bokat via nätet. Tror inte att man måste det, de säger det under undersökningen. Har en vän som varit där, och hon sa att han var jättebra och avslutade med att berätta könet, fast dehade visst sett det själva. Hon var där i början av vintern. Men skulle det behövastänka på nått, så lovar jag att meddela dig.  
  • lyckan80
    Fru Kohl skrev 2010-01-02 18:19:28 följande:
    Hemkommen efter nyårsfirande till ett svinkallt hus. Ingen värme och knappt nån el. Fryser om rumpan!
    Nemen usch vad hemskt, vad har hänt? Nått som ni enkelt kan fixa!
  • Mullinuffan
    lyckan80 skrev 2010-01-02 18:28:51 följande:
    TACK
    (¯`°?.¸♥ Mina tre töser ska bli storasystrar♥Bebis i April 14/4-10♥¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    lyckan80 skrev 2010-01-02 17:28:30 följande:
    Jag arbetar på dags, 1-5 år. Nej, det får man inte. Min förra kollega blev tom sjukskriven av läkare, men FK vägrade godkänna det, hon överklagade 2 ggr. Men det har varit mycket skriverier om just förskollärare och de vann. Ja det verkar väl rätt troligt att denna lill* med kommer tidigare kan jag förstå
    Låter helt sjukt o inte få HP då. Herregud, ni får ju bära de mindre barnen och sen måste ni ju hela tiden vara aktiva. Man vet ju bara hur svårt de är o springa efter småungar som höggravid, och då har man väl ca 5 barn per man inom förskolan.
    Tycker de kommer räcka att ha hand om min egen 2 åring sen i slutet. Ja minns sist hur ont ja fick av o lyfta i slutet, hade tur o inte ha foglossning, men bebisen låg så långt ner, så fort ja lyfte så kändes de som han va på väg ut {#lang_emotions_smile}

    Har du någon semester eller liknande o ta ut i slutet då?
  • lunaria

    tänkte säga att går inte tråden ut idag??

    Jag har haft fullt upp hela dagen att ta hand om min 2-åring som fått nästan 40 graders feber . han blev väldigt klängig och det var i princip bara jag som dög, så jag sitter här nu väldigt trött för jag känner mig inte så kry heller och har mer ont än nånsin pga fogarna.

    helene306: jag har funderat på att måla om vår spjälsäng, men jag tänker nog om just nu när jag läser ditt inlägg. annars är jag expert på att sätta igång med omöjliga o jobbiga projekt, gjorde om en hel sulky i somras exempelvis o maken klagar högt på mina projekt som han av någon anledning blir indragen i{#lang_emotions_laughing}.

  • helene306
    lunaria skrev 2010-01-02 20:06:13 följande:
    helene306: jag har funderat på att måla om vår spjälsäng, men jag tänker nog om just nu när jag läser ditt inlägg. annars är jag expert på att sätta igång med omöjliga o jobbiga projekt, gjorde om en hel sulky i somras exempelvis o maken klagar högt på mina projekt som han av någon anledning blir indragen i.
    Det går ju men räkna med ett urtråkigt måleriarbete Jag skulle bara måla 2 gånger tänkte jag men så tittade jag på den nu och det lyser igenom på vissa ställen vilket jag stör ihjäl mig på så penseln åkte fram igen. Nu målar jag inte lika ordentligt som de första 2 gångerna och det gick fortare. Nu är halva sängen kvar att måla sen är den klar! Ca 8 timmar utspritt på 3 dagar.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bf April 2010