• Chaktio

    Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010

    Efter ett mf i juli är jag nu återigen gravid och hoppas att det ska gå vägen denna gången! I så fall kommer mitt och sambons första barn att titta ut i slutet på maj.

    Tänkte starta en tråd där vi som väntar första barnet efter tidigare mf/ma kan prata strunt, ventilera vår oro och dela med oss av våra förhoppningar!

    Häng på! Blir vi några stycken kan vi ju göra en bf-lista, också, så småningom!

  • Svar på tråden Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010
  • Subklavia
    Akleja skrev 2009-11-24 22:11:03 följande:
    Tack Chaktio. Jag känner också igen dig :) Kul att se dig här!Surikaten: Välkommen hit! Jag känner precis som du idag... Jag sa precis till sambon att jag inte känner mig gravid längre. Jag har ju haft så lite symtom och idag känner jag knappt nåt alls. Tankarna börjar snurra direkt. Usch... Jag vill inte vara med om samma igen. Nu har ju vissa knappt några symtom alls och det går ändå bra. Jag hoppas att det är så. Vi håller tummarna för varandra och försöker släppa våran oro. Lättare sagt än gjort, jag vet...
    Jag håller verkligen tummarna för att allt står rätt till för oss båda!
    ♥♥♥ Pyret BF 23/7-2010 ♥♥♥ VUL 8/12 ♥♥♥
  • Monsterpannkaka

    Hej alla (: Välkommen surikaten!

    Jag avskydde verkligen de där allra första veckorna(typ fram till vecka 9 för mig) då jag inte kände NÅGONTING ALLS. Hemskt!
    När jag fick mf så kändes det på något sätt som att livet rann ur mig, av mig.. men den här gången så har det inte ens känts att livet hunnit börja? eller vad man ska säga.
    lite ömma bröst, men inget illamående eller nada..

    riktigt orolig hann man ju bli, men än så länge är det ju bra..

    stora lyckoönskningar till alla (:

  • Monsterpannkaka
    Akleja skrev 2009-11-24 22:11:03 följande:
    Tack Chaktio. Jag känner också igen dig :) Kul att se dig här!Surikaten: Välkommen hit! Jag känner precis som du idag... Jag sa precis till sambon att jag inte känner mig gravid längre. Jag har ju haft så lite symtom och idag känner jag knappt nåt alls. Tankarna börjar snurra direkt. Usch... Jag vill inte vara med om samma igen. Nu har ju vissa knappt några symtom alls och det går ändå bra. Jag hoppas att det är så. Vi håller tummarna för varandra och försöker släppa våran oro. Lättare sagt än gjort, jag vet...
    å förresten, symtomen ska tydligen komma och gå, ibland känner man ingenting alls på flera dar , eller veckor.. eftersom kroppen kämpar för att stabilisera sig, har jag fått höra.

    hjälper ju inte när man är orolig visserligen..
  • Akleja
    Monsterpannkaka skrev 2009-11-25 01:59:19 följande:
    å förresten, symtomen ska tydligen komma och gå, ibland känner man ingenting alls på flera dar , eller veckor.. eftersom kroppen kämpar för att stabilisera sig, har jag fått höra. hjälper ju inte när man är orolig visserligen..
    Tack, du lugnar ner mig lite :). Jag försököer ringa till min bm varje morgon men hon har varit sjuk nu sen jag plussade... Vill höra om de kan ha lite extra koll på mig nu efter ma. Kanske se att hormonerna stiger som de ska och få ett tidigt vul. I annat fall så ska jag nog ta mig till nån privat och göra vul kring v. 8 hade jag tänkt. Bara för att få se att allt står rätt till och minska oron lite.
  • Subklavia
    Monsterpannkaka skrev 2009-11-25 01:58:25 följande:
    Hej alla (: Välkommen surikaten!Jag avskydde verkligen de där allra första veckorna(typ fram till vecka 9 för mig) då jag inte kände NÅGONTING ALLS. Hemskt!När jag fick mf så kändes det på något sätt som att livet rann ur mig, av mig.. men den här gången så har det inte ens känts att livet hunnit börja? eller vad man ska säga.lite ömma bröst, men inget illamående eller nada..riktigt orolig hann man ju bli, men än så länge är det ju bra..stora lyckoönskningar till alla (:
    Tack så mycket!
    Skönt att höra att det är fler som inte känner så mycket!
    Vaknade dock med lite illamående i morse och det känns som om brösten gör lite mer ont. Har även början till munsår vilket jag även hade förra graviditeten.
    ♥♥♥ Pyret BF 23/7-2010 ♥♥♥ VUL 8/12 ♥♥♥
  • Monsterpannkaka
    Akleja skrev 2009-11-25 09:53:41 följande:
    Tack, du lugnar ner mig lite :). Jag försököer ringa till min bm varje morgon men hon har varit sjuk nu sen jag plussade... Vill höra om de kan ha lite extra koll på mig nu efter ma. Kanske se att hormonerna stiger som de ska och få ett tidigt vul. I annat fall så ska jag nog ta mig till nån privat och göra vul kring v. 8 hade jag tänkt. Bara för att få se att allt står rätt till och minska oron lite.
    Sånt är alltid skönt, så man kan slappna av lite i början.. gjorde som du, fast mer panikartat och åkte in och "ljög" om magsmärtor(det var nog lite normala gravid-smärtor?) på kvinnokliniken för att få ett tidigt vul i vecka 7.. och mycket riktigt så var där ett mini-hjärta som pickade på skärmen. mysigt =)
    sen lyckades jag hålla mig tills veckz 12 då vi var på ett privat ultraljud...
    sen har jag känt mig ganska nöjd, eller mer som att jag måste ha tilltro till mig själv och lilla ägget som växer där inne?
    men det var svårt att komma dit.

    mina symtom har kommit och gått hela tiden, ibland gick det flera veckor utan att jag kände någonting alls.. då trodde jag verkligen att det var kört, men plötsligt så dök lite ömma bröst och sådant upp igen.

    försöker ni förbereda er inför allt som kommer eller kämpar ni mest för att hålla ut och att tiden ska gå?
  • Chaktio

    Jag känner faktiskt nu att jag kan koppla av ganska bra! Var väldigt orolig i början då jag hade en del blodblandade flytningar och sånt. Men efter att ha fått se det lilla trollet i v 8+0 på VUL och sedan haft en hel månad utan minsta blodstänk, och passerat den omtalade v12, så känns det bra! Nu har faktiskt livmodern börjat kännas utanpå också, precis enligt hur det står att det ska utvecklas. Tyvärr känner jag en del som fått mf i v14, 16 och 19 så det är klart jag är medveten om att risken ännu finns... Längtar verkligen till RUL 4/1 då jag kommer att vara i v 18+6...

  • Rosdraken

    var på ul idag (bokade privat) blev flyttad bakåt (?) trode jag var på dag 13+6 idag men är tydligen bara på 12+1 idag ingen jätte förändring men än dock, fick med reda på att min moderkaka sitter i framvägg lite trist men så är det kommer ju känna bönan förr eller senare i alla fall

    Annars var bm jätte go och vi fick en massa info om allt hon såg hur bäbisen låg, längden på kropp och huvudet fick vi med.

    Men det känndes så märkligt att se h*n ligga och sprattla så mycket utan att känna av det det lär ju dröja några veckor till innan dess. Men allt såg tipp topp ut och det var underbart att höra

  • Chaktio
    Clawdia skrev 2009-11-26 17:28:13 följande:
    var på ul idag (bokade privat) blev flyttad bakåt (?) trode jag var på dag 13+6 idag men är tydligen bara på 12+1 idag ingen jätte förändring men än dock, fick med reda på att min moderkaka sitter i framvägg lite trist men så är det kommer ju känna bönan förr eller senare i alla fall Annars var bm jätte go och vi fick en massa info om allt hon såg hur bäbisen låg, längden på kropp och huvudet fick vi med. Men det känndes så märkligt att se h*n ligga och sprattla så mycket utan att känna av det det lär ju dröja några veckor till innan dess. Men allt såg tipp topp ut och det var underbart att höra
    Å vad härligt! Lite trist att bli tillbakaflyttad men det kan ju ändra tillbaks sig på RUL! Försöker föreställa mig hur mitt lilla liv ligger och sprattlar men som du säger är det väldigt svårt att tro när man inte känner nåt!
  • Monsterpannkaka

    hej hörrni

    idag har jag varit på ultraljud, är i vecka 18+4 enligt idag..b eräknad till 25 april. spännande (:

    bebisen mådde bra, moderkakan låg i framvägg.. så det är därför jag inte har känt speciellt mycket, men den mådde finfint och låg där och viftade.

    frågade min bm idag hru vanligt det var att bebisen dött i magen vid rul, och hon sa att det inte alls var speciellt ofta. det har hänt, men inte alls ofta och är väldigt sällsynt.

    försök suga åt er av det med :)
    på tisdag flyger jag till brasilien för två veckors semster, så får vi se hur snygg man är i bikini.. med en tjockismage.. charmigt! :D

  • Subklavia
    Monsterpannkaka skrev 2009-11-28 02:37:19 följande:
    hej hörrniidag har jag varit på ultraljud, är i vecka 18+4 enligt idag..b eräknad till 25 april. spännande (:bebisen mådde bra, moderkakan låg i framvägg.. så det är därför jag inte har känt speciellt mycket, men den mådde finfint och låg där och viftade.frågade min bm idag hru vanligt det var att bebisen dött i magen vid rul, och hon sa att det inte alls var speciellt ofta. det har hänt, men inte alls ofta och är väldigt sällsynt.försök suga åt er av det med :)på tisdag flyger jag till brasilien för två veckors semster, så får vi se hur snygg man är i bikini.. med en tjockismage.. charmigt! :D
    Vad skönt att allt var bra, och kul att få se den lilla
    Vad härligt att åka till Brasilien blir lite avundsjuk! Vet du hur länge man får flyga när man är gravid. Ska till Irland i apri!?
    ♥♥♥ Pyret BF 23/7-2010 ♥♥♥ VUL 8/12 ♥♥♥
  • Monsterpannkaka
    Subklavia skrev 2009-11-28 09:41:27 följande:
    Vad skönt att allt var bra, och kul att få se den lilla Vad härligt att åka till Brasilien blir lite avundsjuk! Vet du hur länge man får flyga när man är gravid. Ska till Irland i apri!?
    Det beror på vad flygbolaget säger.. det som jag flyger med tycker det är okej ända fram till 6:e månaden, efter det måste man ha intyg. tror det är ganska vanlgia regler, bm sa att det inte är någon idé att skriv aintyg innan vecka 28 ungefär och det man då kan intyga är att graviditeten hittills varit normal och bra, och därför borde det inte vara någon risk att flyga..

    irland! häftigt. är det semester?
  • Subklavia
    Monsterpannkaka skrev 2009-11-29 12:34:17 följande:
    Det beror på vad flygbolaget säger.. det som jag flyger med tycker det är okej ända fram till 6:e månaden, efter det måste man ha intyg. tror det är ganska vanlgia regler, bm sa att det inte är någon idé att skriv aintyg innan vecka 28 ungefär och det man då kan intyga är att graviditeten hittills varit normal och bra, och därför borde det inte vara någon risk att flyga..irland! häftigt. är det semester?
    Ok tack för ditt svar!
    Det blir en lite mini semester från torsdag till söndag med mina föräldrar min syster och hennes kille samt min sambo. Ska bli hur mysigt som helst.
    ♥♥♥ Pyret BF 23/7-2010 ♥♥♥ VUL 8/12 ♥♥♥
  • Monsterpannkaka

    Hej hörrni!
    Nu är jag tillbaka från 2 veckors solande och badande.. magen har liksom exploderat och blivit jättestor plötsligt, helt mystiskt. Jag måste be om nya arbetskläder idag, eftersom jag kan stänga byxorna... under magen, men det är ju inte riktigt där de ska sitta?

    Hur har ni det? Går det bra för er alla?

  • Chaktio

    Jag mår bra, förhoppningsvis är jag på väg upp ur träsket av trötthet och huvudvärk. Magen har börjat växa på allvar, mitt midjemått har ökat med 12-15 cm och i princip är hela min garderob utbytt 13 dagar kvar till RUL och ibland kan jag känna små rörelser i magen!

  • AnAngel

    Här är allt bara bra, men fortsatt illamående till och från, kräktes senast i förrgår... är i v 16+1 idag.... Monsterpannkaka: Va härligt med sol! Så kom du hem hit till snön!
    Har också bett om nya kläder, väntar på att få mammabyxor på jobbet, men verkar dröja innan man får de... beställde för 2 veckor sen!
    Chaktio: kände små rörelser i söndags 2 ggr! Men sen dess har jag inte känt ngt... Längtar också till RUL, 8 jan. Har bytt ut alla mina byxor!

    GOD JUL ALLA!

  • Monsterpannkaka

    Kul att det går så bra för er! Mysigt att ni börjat känna lite med, jag vart helt nojjig när jag började känna och sen försvann det bara igen.. typ en vecka eller så..
    men det är tydligen helt normalt, men man vill ju känna hela hela hela tiden.

    god jul på er, hoppas dagen blir super

    kram

Svar på tråden Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010