• MartinaL86

    Mamma i December som bor i Skåne området?

    Hej på er!

    Hur har det gått/går det för er alla?

  • Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?
  • MartinaL86
    20thcenturyboy skrev 2009-12-10 23:38:35 följande:
    åhhhhh GRATTTIS!!!!!!!!!!!!!hoppas att allting gick bra för er! vilken underbar julklapp!
    Tack så hemskt mycket.. är så lycklig. Precis. julafton blir helt underbart.. kan vi slappna av och bara ha det toppen.

    Allt bra hos dig? :)

    Ha det toppen!
  • MartinaL86
    Pusselbiten86 skrev 2009-12-11 00:52:03 följande:
    Hej hej :)Våran underbara ALWIN har kommit till oss idag :) torsdag 10 decVia snitt pga av sätesbjudning.Glad ska jag vara för den för han låg med ett ben o fot lååångt nere i bäcknet,. och den andra upp... Han kom 11.20 idagVägde: 3410 grLäng: 50 cm.Hatt: 35 :)Världens vackraste såklart :D
    Grattis så jätte mycket!!! :D
    Vi fick barn på samma dag, 10 december här också, kl 05:33, vägde 3290 och var 48 cm lång. :)

    Känns allt toppen nu som det gör för oss? ;)
    Nu kan man fira julafton i lugn och ro!! :D

    Ha det underbart och njut med familjen för det kommer jag att göra.
  • Pusselbiten86
    MartinaL86 skrev 2009-12-13 21:03:48 följande:
    Grattis så jätte mycket!!! :D Vi fick barn på samma dag, 10 december här också, kl 05:33, vägde 3290 och var 48 cm lång. :) Känns allt toppen nu som det gör för oss? ;) Nu kan man fira julafton i lugn och ro!! :D Ha det underbart och njut med familjen för det kommer jag att göra.
    Ja allt känns kanon här :)
    Ska bli lugnt o skönt med en lugn jul utan stress av att barnet kanske kommer :)
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210
  • Kia82

    Jag var inne på förlossningen igår natt efter att ha haft värkar sedan lunchtid dock inte jättesmärtsamma men efter att ha pratat med förlossningen så åkte vi in för att checka. Värkarna avtog naturligtvis när jag låg med ctg:n och jag var inte öppen mer än 1,5 cm så det var bara till att bege sig hemåt igen. Har haft lite blödningar nu sedan undersökningen och har nu en himla molvärk så jag hoppas att det snart blir ett nytt startskott med ännu mer intensiva värkar eller helst vattenavgång.
    Bf i övermorgon.

  • MartinaL86
    Kia82 skrev 2009-12-16 11:02:01 följande:
    Jag var inne på förlossningen igår natt efter att ha haft värkar sedan lunchtid dock inte jättesmärtsamma men efter att ha pratat med förlossningen så åkte vi in för att checka. Värkarna avtog naturligtvis när jag låg med ctg:n och jag var inte öppen mer än 1,5 cm så det var bara till att bege sig hemåt igen. Har haft lite blödningar nu sedan undersökningen och har nu en himla molvärk så jag hoppas att det snart blir ett nytt startskott med ännu mer intensiva värkar eller helst vattenavgång.Bf i övermorgon.
    Det kommer gå jätte bra. Precis så jag kände också innan det hela satte igång. Första gången vi åkte in var jag också bara öppen 1,5 cm och blev hemskickad. Värkarna blev dock bara värre och värre. Detta var kl 16:30. 0230 klarade jag det inte längre och vi åkte in. Då var jag redan lppen 5 cm och därefter flöt allting på och när jag minst anade det var hon ute. Så 05:30 kom hon ut! :)
  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-12-16 13:22:36 följande:
    Det kommer gå jätte bra. Precis så jag kände också innan det hela satte igång. Första gången vi åkte in var jag också bara öppen 1,5 cm och blev hemskickad. Värkarna blev dock bara värre och värre. Detta var kl 16:30. 0230 klarade jag det inte längre och vi åkte in. Då var jag redan lppen 5 cm och därefter flöt allting på och när jag minst anade det var hon ute. Så 05:30 kom hon ut! :)
    Ja jag är också helt övertygad om att det kommer att gå bra, det har det ju gjort de andra gångerna men det är denna väntan som är det jobbiga. Det har iallafall kommit lite mer av slemproppen här nu och molvärken håller i sig så det är bara att hålla tummarna.
  • Kia82

    I torsdagsmorse 17/12 föddes Viggo. 2,5 h på fölossningen tills dess att han var ute, allting gick jättebra. 4130 gr och 53 cm lång.

  • Kia82
    Stumpan84 skrev 2009-12-21 08:54:18 följande:
    Grattis Kia82!!
    Tack så mycket!
  • Kia82

    Nu är lille Viggo tre veckor gammal, gud vad tiden går fort! Tyvärr så har han kolik men vi jobbar på att få det att bli så lindrigt för honom (och för oss) som möjligt genom Miniformdroppar och jag har börjat att utesluta mjölkproduklter i min kost för att se om det har någon effekt. Tycker att det har blivit en avsevärd skillnad bara på ett par dagar så hoppas att det fortsätter i samma riktning. I övrigt är allt bara fint på alla sätt och vis.

  • Pusselbiten86
    Alwin har ammat jätte mycket idag på mitt höger bröst.
    Men nu i eftermiddags/kväll har jag fått mer och mer ont i bröstet.
    De är liksom helt ömt på yttersidan mot armhålan eller vad man ska säga....

    Bröstet är INTE hårt för övrigt. De e knappt så jag kan ha min arm vilades mot sidan liksom från de gör ont.

    Mjölkstockning bildas väl om barnet inte ammat på det bröstet och det samlats mjölk osv...

    Vad tusan kan detta vara ?
    Behöver jag vara orolig.

    Jag har precis pumpat ur bröstet med för jag skulle se om det hjälpte men de gör det inte tydligen

    Någon som varit med om detta ?
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210
  • Stumpan84
    Pusselbiten86 skrev 2010-01-07 21:31:55 följande:
    Alwin har ammat jätte mycket idag på mitt höger bröst. Men nu i eftermiddags/kväll har jag fått mer och mer ont i bröstet. De är liksom helt ömt på yttersidan mot armhålan eller vad man ska säga.... Bröstet är INTE hårt för övrigt. De e knappt så jag kan ha min arm vilades mot sidan liksom från de gör ont. Mjölkstockning bildas väl om barnet inte ammat på det bröstet och det samlats mjölk osv... Vad tusan kan detta vara ? Behöver jag vara orolig. Jag har precis pumpat ur bröstet med för jag skulle se om det hjälpte men de gör det inte tydligen Någon som varit med om detta ?
    Hur sitter din BH? Jag hade en amningsbh som satt och tryckte mot musklen och jag hade ont på exakt samma ställe! Byta ner en storlek och nu har jag inte ont mer! Så kolla så din BH verkligen sitter bra!
Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?