• Trolltoka

    Trollens grotta del 5

    Välkommen till våran mysiga lilla grotta!

    Här håller vi troll till som drabbats av missfall och genom våra missfall hittat varandra. Inget ont som inte har något gott med sig!
    En del av oss är gravida på nytt, och till dom önskas all lycka till som går att fås. Åter en del av oss är fortfarande i försökartagen, självfallet ett stort lycka till till de som också hoppas på ett nytt groende frö.


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Trollens grotta del 5
  • Zoya 79

    Hinnsvepning? Har hört talas om det, men just nu kopplar det inte.


     

  • Trolltoka
    Zoya 79 skrev 2010-01-11 14:27:37 följande:
    Hinnsvepning? Har hört talas om det, men just nu kopplar det inte.  
    Lossar hinnan från kanten via livmoderhalsen / retar upp livmoderhalsen och hinnorna för att framkalla en naturlig igångsättning utan massa preparat.
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Zoya 79

    Ah då är jag med! När ska du dit då? Trist att du ska behöva gå och må piss så här i slutet, ska ju vara hääärligt att vänta på lillen. Tror iofs att jag varit på samma sätt om jag gått hemma, man blir ju liksom tokig av att bara gå och vänta på att nåt ska hända så jag får nog bli på jobbet in i det sista Värst är det nog för oss som är vana att få tidigare än planerat då kan man ju inte tänka sig att man ska "behöva" gå tiden ut och mer därtill nästa gång...... KRAM till dig iaf!

  • Trolltoka

    Ska dit på torsdag.

    Mycket har nog med stressen kring vars att göra av storasystern att göra också. Är så mycket enklare om man har ett litet humm om när miniskrot tänkt dyka ut. Och får jag en hinnsvepning så om det funkar så ska det sätta igång inom 48 timmar. Och då kan jag ringa mor efter barnmorskebesöket å säga åt henne att bege sig uppåt. Visst, risken finns ju att hinnsvepningen inte funkar också, men då kanske man kan få tid för en ny inom kort...


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • emmlo

    nyssel: skönt att höra om liknande erfarenheter! idag har han då varit hur aktiv som helst så nu är jag lugn igen! börjar det gå längre perioder längre fram i grav så ska man ju självklart kolla upp det! bättre en gång för mycket än en gång för lite

    zoya: jo vi kollade ju på rul, en lite han som gömmer sig där inne! hihi


     


    trolltoka: det låter ju som en idé! såg att du skrivit en tråd för att få råd och där var det väl någon som skulle få bli igångsatt pga av barnvaktsproblem? det är ju inge bra att gå runt och vara stressad heller! hoppas det sätter igång snart eller att du kan få prova det där!


     


     

  • Zoya 79
    emmlo skrev 2010-01-11 17:55:00 följande:
    nyssel: skönt att höra om liknande erfarenheter! idag har han då varit hur aktiv som helst så nu är jag lugn igen! börjar det gå längre perioder längre fram i grav så ska man ju självklart kolla upp det! bättre en gång för mycket än en gång för lite zoya: jo vi kollade ju på rul, en lite han som gömmer sig där inne! hihi   trolltoka: det låter ju som en idé! såg att du skrivit en tråd för att få råd och där var det väl någon som skulle få bli igångsatt pga av barnvaktsproblem? det är ju inge bra att gå runt och vara stressad heller! hoppas det sätter igång snart eller att du kan få prova det där!    
    Jaha har jag helt missat. Hur känns det nu då att veta vad det blir, lättare att köpa grejer och komma på namn *AVIS* Gud vad jag skulle vilja veta vad det är för en där inne så man kunde handla lite på rean.....

    Låter som du kan vara lugn .- du har ju Emmlo Trolltoka!
  • emmlo

    zoya: ja det är jättemysigt att veta så kul att kunna kalla bebisen för honom!
    däremot är det skitsvårt med namn i alla fall! ingen som har några bra pojknamn på lager?
    ville din karl inte kolla vad det var för kön, eller varför kollade ni inte?

  • Zoya 79
    emmlo skrev 2010-01-11 22:10:37 följande:
    zoya: ja det är jättemysigt att veta så kul att kunna kalla bebisen för honom! däremot är det skitsvårt med namn i alla fall! ingen som har några bra pojknamn på lager? ville din karl inte kolla vad det var för kön, eller varför kollade ni inte?
    Här får man ju inte veta oavsett hur mycket man vill. Hade ju tankar på att åka till Göteborg ca 20 mil, men det blev liksom aldrig av........ och nu får jag väl hålla mig antar jag.

    Fick vagnen igår och är riktigt nöjd, var ju lite nervös över att den inte skulle komma fram, men det dröjde bara 14 dgr trots helgdagar så igår provkörde vi lillebror i den (snart storebror). Han fyller ju snart 6, men väger bara 17 kg så det var ok

    Nä ta och jobba lite kanske.....
  • Filuren81

    emmlo: Jag var ju säker på att jag väntade en pojke tills vi var på könsul Vi hade i stort sett bestämt oss för namnet Elton! Tycker det är så fint.

  • emmlo

    zoya: vad trist att inte få veta! knäppt att dom har olika överallt!
    vad kul att du är nöjd med vagnen! jag är så sugen på att beställa våran så att vi får hem den snart, men samtidigt vill man ju vänta så garantin gäller längre

    filuren: ja elton är fint! dom enda namn som både jag och sambon är överäns om hittills är william och eddie!

  • secca

    Jaha då är det snart bebis på gång här inne igen då - syftar på trolltoka inte mig själv, spännande. Än så länge har jag inte gjort nåt test ännu. Jag har inte BIM förran nästa måndag och dessutom känner jag mig inte gravid. Mensfinne har dykt upp och brösten känns som vanligt. Det är väl min vanliga gamla otur att inte få till det.

    Jag kan då aldrig bestämma mig gällande utbildning. Nu ska jag börja en distanskurs i företagsekonomi, nåt som jag pratat om länge - under 5 års tid minst. Hoppas att det ska bli bra och att jag klarar av det. Som tur är har jag en sambo som är civilekonom och läst ämnet.

    Vecka 8 drar vi upp till Tandådalen och åker skidor. Så länge sen jag åkte slalom. Men jag antar att det är som och cykla, det finns nånstans inom en.

Svar på tråden Trollens grotta del 5