• Svar på tråden Clearblue's Fertilitetsmonitor tråd #9
  • Rasmusnalle

    LIlla fröet: Jag är bara i v 5-6 så det är så tidigt än. Plussade i måndags för en vecka sen. Jag va på vul igår eftersom de stänger inför jul och då såg de en hinnsäck på 9 mm och att det låt rätt i livmodern. Eg för tidigt för att se nåt..ska in i jan oxå.

  • Kstina
    Dakine skrev 2009-12-17 14:33:03 följande:
    Har inte alls hängt med i denna tråd men funderar på att köpa en monitor. Hur många har blivit gravida med den & hur länge tog det för er? :)
    Hej

    För mig tog det 5 eller 6 månader med monitorn, totalt 10 månader. Nu är jag i v16! Lycka till!
  • Lilla fröet
    Rasmusnalle skrev 2009-12-23 08:57:37 följande:
    LIlla fröet: Jag är bara i v 5-6 så det är så tidigt än. Plussade i måndags för en vecka sen. Jag va på vul igår eftersom de stänger inför jul och då såg de en hinnsäck på 9 mm och att det låt rätt i livmodern. Eg för tidigt för att se nåt..ska in i jan oxå.
    klart att det e tidigt, men om man fått se att allt se bra ut så är det väl lovande ändå
  • Rasmusnalle

    Lilla fröet..jag hoppas verkligen det..vi har aldrig gått så här långt med en sån trygg graviditet.utan blödningar mm.
    God jul till er alla!

  • Hanna27

    Jag har plussat! :D
    Är nu i v 5 med beräknat förlossningsdatum de första dagarana i september.

    Känns helt fantastiskt. Hade det på känn men kunde inte veta förrän jag fick se strecket. Åh vad underbart. Nu hoppas vi att vi inte behöver uppleva någon komplikation utan att allt går bra.

    Håller tummarna för alla er andra!
    Kommer kolla in här ibland och se hur det går för er.

  • MizzPiggy

    hej allihopa. Dagarna tickar o jag bara väntar på nästa lossning, hitentills har vi "bara" prickat in själva ägglossningsdagen, och rätt sent på kvällen med.

    Ska lägga allt krut på dagen innan denna 5e omgång, går de inte då så känns de som om man ska gå itu o skita i alltihopa.. typ varje vecka är det nån jävla människa i min närhet som blir gravid!!!, har varit så i vågor hela detta året!!, *gråter*

    trots att följande är det sista jag vill så vet jag inte om jag har så mycket annat att välja på snart, dvs uppehåll i bakandet och start av bantandet istället, är ju kraftigt överviktig.bantade ner mig 17 kg över sommaren,men har gått upp kanske hälften redan.
    orkar inte snart (vet att vi inte försökt alls länge, men så ofantligt länge som jag längtat och hoppats på ett "misstag" då jag inte ätit p-piller på ett år nu, så börjar de kännas outhärdligt, speciellt i kombination med alla runtomkring en som blir gravida på nolltid o som man måste låtsas vara glad för...

    förlåt, ville bara skriva av mig lite, hoppas det är ok?...

  • IdaSod

    Hej alla! Nu har jag hittat denna tråden också!

    Jag har precis skaffat mig en monitor och ska passera en ÄL runt den 14/1 sedan BIM runt den 27 och då sätter vi igång med monitorn! Spännande att få höra hur det går för er andra som också använder den!

    MizzPiggy: Så fort man ställt in sig på att skaffa barn så får man (jag) tunnelseende. Helt plötsligt så är det magar ÖVERALLT och alla blir gravida på första försöket. Vi fick vår son (nu 16 månader) samtidigt som vår utredning skulle dra igång. Missfall innan dess. Därför kör vi med monitorn på en gång nu. Såååå skönt att hitta detta forum eftersom alla i bekantskapskretsen inte haft ett enda problem med att öka familjen. Skickar en nyårskram till dig!

  • MrsAssault

    På julafton var jag den enda utan barn. Förutom barnen själva då.. och som vanligt frågade alla när vi ska skaffa barn. Vad fan ska man säga, man kan ju inte säga som det är utan att behöva prata vidare om det i evigheter {#lang_emotions_yell}


    heil assault
  • knitwit

    MrsAssault: visst suger det ... och folk är i allmänhet inte särskilt känsliga utan vissa kan ibland bara fråga rakt ut om man är i barnverkstan - är det inte en ganska intim fråga!? Nästa gång ska jag fråga tillbaka hur de har det med tarmfunktionerna eller något... "hur går det, är du förstoppad idag eller går det som smort?" {#lang_emotions_laughing}
    Gissa vem som har ägglossning idag förresten... och som ett brev på posten: slak make! Snart går jag och gräver ner mej. {#lang_emotions_yell}

  • MrsAssault
    knitwit skrev 2009-12-31 16:24:02 följande:
    MrsAssault: visst suger det ... och folk är i allmänhet inte särskilt känsliga utan vissa kan ibland bara fråga rakt ut om man är i barnverkstan - är det inte en ganska intim fråga!? Nästa gång ska jag fråga tillbaka hur de har det med tarmfunktionerna eller något... "hur går det, är du förstoppad idag eller går det som smort?" Gissa vem som har ägglossning idag förresten... och som ett brev på posten: slak make! Snart går jag och gräver ner mej.
    NEEEEEEEEEEEEJ fan också! Jävla karlar {#lang_emotions_yell}

    Jag har också ägglossning men min man är i jävla AFRIKA så det blir lite svårt att få till det
    heil assault
  • Lilla fröet

    hur va det nu tjejer..måste köpa nya stickor nu..mina tog slut när monitorn visade hög 2 dagar i rad..
    fanns det inte ett ställe där man kunde köpa fraktfritt o billigt? Har kollat billiga tester o där kostar dom 279:-

    hur går det för er annars? Har nog haft 5 omgångar nu, ska på en ny utredning i mitten på januari iaf, nu e man ju inte högsta prioritet direkt..


    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • IdaSod

    Lilla fröet: Det låter som att det är billigast där du hittat dem! På www.clearblueshop.se/ så kostar de 295, men då ingår frakten. Hör av dig om du hittar något ännu billigare!

  • Lilla fröet

    ja, jag tor att det va det billigaste, men va jag kunde se så ingick nog frakten, men fullgjorde inte köpet, stod nåt om att det kostade 150 kr med frakt, med det måste vara fel..


    Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • MizzPiggy
    IdaSod skrev 2009-12-31 14:29:39 följande:
    Hej alla! Nu har jag hittat denna tråden också!Jag har precis skaffat mig en monitor och ska passera en ÄL runt den 14/1 sedan BIM runt den 27 och då sätter vi igång med monitorn! Spännande att få höra hur det går för er andra som också använder den!MizzPiggy: Så fort man ställt in sig på att skaffa barn så får man (jag) tunnelseende. Helt plötsligt så är det magar ÖVERALLT och alla blir gravida på första försöket. Vi fick vår son (nu 16 månader) samtidigt som vår utredning skulle dra igång. Missfall innan dess. Därför kör vi med monitorn på en gång nu. Såååå skönt att hitta detta forum eftersom alla i bekantskapskretsen inte haft ett enda problem med att öka familjen. Skickar en nyårskram till dig!
    Jo tack jag vet de där med tunnelseende...
    Knäppt nog så skulle jag haft ägglossning, men någon dag missade jag för stickorna tog slut, sen visade den låg, o på nyårsdagen när jag testade var jag bakis när jag testade så jag vet inte, om jag verkligen doppade stickan i muggen så länge som jag skulle... den visade låg. först imorse visade den HÖG, på dag 18, brukar få MAX på dag 14-16 beroende på. så jag vet inte om kroppen försökt lossa ,men att de kanske inte gått, eller om något annat är knas eftersom den gick upp på hög först imorse :S
    hoppas jag får max snart, vill verkligen inte missa denna gången, för jag har tänkt bli gravid serru :D (haha) så är de...
    All i want is something greater to live for then my self..
  • EnFisPåTvären

    Hejsan!
    Jag sitter med den här grunken och måste vara mer korkad än alla andra för jag hajjar inte riktigt... Kan ni hjälpa mig? Är på mensdag 1 men vill ju att den ska vilja ha sticka mellan... ptja... 6 och 12 är ju bra. Ska jag då ställa in den imorgon på "m" när jag går upp och välja dag 2 då? Fattar det så på ett ställe i broschyren men på ett annat som att det ändå ska stå dag 1? Och hur gör jag för att få fram den till dag 2?

    Väääldigt tacksam för hjälp!

  • EnFisPåTvären

    Hej igen!
    Verkar som att jag ska ställa in den på dag 1 ändå. Jag läste nånstans att för att nollställa monitorn ska jag trycka på knappen bredvid "m" men jag har ingen sån knapp? Jag tog ut batterierna några sekunder - funkar det? Köpte den begagnad så jag vill ju inte att det ska finnas något gammalt sparat på den.

    Tack igen...

  • MizzPiggy

    Idag på dag 20!! fick jag max!, hoppas på sås ikväll då efter som jag tror vi varit för sent ute på äl dagen innan, (har bara lyckats pricka in äl dagarna med sås tidigare, men tänker om vi prickar ikväll så finns dom ju där o väntar de små rackarna ;) håll tummarna nu flickor:)

Svar på tråden Clearblue's Fertilitetsmonitor tråd #9