• Svar på tråden Nu är våra små här!
  • Rebecca88

    nu har lillen blivit snuvig, hostig och har 38,3 i feber :(

  • ESCV

    Här går de bara bra : ) Lilleman har börjat jollra jätte mycket och såfort de kommer barn i närheten blir han helt till sig och jollrar för fullt och skrattar. Finns de någon underbarare än en glad bebis? Jag tror inte det.

    Ang vikten så har ju jag problem åt andra hållet och de går inge vidare. Dietisten bryr sig inte för fem öre. Hon skulle ringa innan jul och har fortfarande inte ringt.
    Om hon nu mot förmodan skulle höra av sig ska jag nog spela död {#lang_emotions_wink} Så dålig stil att inte bry sig om sina patienter. Fast hon har inte brytt sig speciellt från början heller. Ger mig råd via telefon vi har inte ens träffats. Det låter ju seriöst.

    Har era bebisar lyckats vända sig från rygg till mage ännu?


    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • Rebecca88

    Wilmer  vände sig från rygg till mage när han var c:a 7 veckor. Han gör det när han har tröttnat på att ligga på mage, som han fortfarande inte tycker är jätteskoj.. Men han klarar av det längre och längre tider hela tiden nu..

    Ska era barn döpas`?

  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2010-01-15 23:06:10 följande:
    tvärtom mena jag. från mage till rygg
    Så vänder sig Loke också men inte från rygg till magen ; ) Loke ska inte döpas. Freija är inte heller döpt. Ni då?
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2010-01-17 10:04:02 följande:
    Wilmer ska döpas 6/2... :) Det ska bli skoj1
    Okej, de är ju många som ser dop som en tradition. Jag är själv döpt, men jag vill inte döpa mina barn för jag tror inte på gud och gillar inte allt babbel om gud i kyrkan. Jag har dock varit på en massa dop då vännernas barn blivit döpta. Vi skulle ha en "namngivning" för Freija men de blev aldrig, så Loke lär inte heller få någon sådan cermoni.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    zasata skrev 2010-01-19 17:35:31 följande:
    ååå blir galen på att inte få sömn.
    Är han vaken mycket på nätterna? Ammar du honom fortfarande? Hur ofta äter han? Hoppas de ordnar upp sig så du får sova.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • Rebecca88

    I natt var Wilmer vaken två timmar i sträck. Illpigg. Trror han börjar vända på dygnet, igeeeeeen.

    Förr har han ju sovit mellan 00- 9 med en matpaus. nu somnar han tidigare och ska ha två matpauser, varav en han är väldigt pigg på. Sen sover han mer på dagen också.. Jaaaaaaaja

    Idag stod vågen på -1 kg till. :)

    Vad gör ni på dagarna? Jag har väldigt tråkigt faktiskt. Har ingen kompis som har barn och alla jobbar. Som tur är börjar föräldragruppen nästa vecka. Får ragga kompisar där kankse. Men jag är yngst, som vanligt!

  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2010-01-20 16:23:14 följande:
    I natt var Wilmer vaken två timmar i sträck. Illpigg. Trror han börjar vända på dygnet, igeeeeeen.Förr har han ju sovit mellan 00- 9 med en matpaus. nu somnar han tidigare och ska ha två matpauser, varav en han är väldigt pigg på. Sen sover han mer på dagen också.. JaaaaaaajaIdag stod vågen på -1 kg till. :)Vad gör ni på dagarna? Jag har väldigt tråkigt faktiskt. Har ingen kompis som har barn och alla jobbar. Som tur är börjar föräldragruppen nästa vecka. Får ragga kompisar där kankse. Men jag är yngst, som vanligt!
    Har ni ingen öppen förskola verksamhet? Jag har fullt upp med 2 barn så det blir nästan aldrig tråkigt. Vi går på öppna förskolan 2 gr i veckan och resten av dagarna springer iväg av sig själva. Träffar vänner och promenerar och sånt där : )
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • Rebecca88

    jo det har vi men jag vet inte riktigt vad jag ska göra där nu när wilmer är så liten, han skulle jubara sitta i mitt knä...?
    sen 'är man väl rätt blyg också ;)

  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2010-01-22 11:03:49 följande:
    jo det har vi men jag vet inte riktigt vad jag ska göra där nu när wilmer är så liten, han skulle jubara sitta i mitt knä...? sen 'är man väl rätt blyg också ;)
    Jag är också blyg av mig, men det är ju kul att träffa andra mammor som också har "stort och smått" på våran öppna förskola är det barn från 0 mån och uppåt så de är vädligt blandat. Även de minsta barnen uppskattar ju sångsamlingen och att titta på de större barnen : ) Sen så fikar man ju och knyter nya kontakter. Jag var jätter nervös innan jag gick dit första gången men jag tog mig i kragen för dotterns skull.

    Trevlig helg!
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • Rebecca88

    Jag ska gå med en bekant till Öppna förskolan den veckan som kommer nu :)
    Och på tisdag börjar föräldragruppen, skoj!

    Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar träna imorgon. {#lang_emotions_sunny}

  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2010-01-24 23:17:21 följande:
    Jag ska gå med en bekant till Öppna förskolan den veckan som kommer nu :)Och på tisdag börjar föräldragruppen, skoj!Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar träna imorgon.
    Okej, det blir säkert roligt! : ) Jag ska jobba imorn första gången sen Loke föddes. Jag hoppar in som vikarie ett kvällspass så det blir nog kul.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • Rebecca88

    Jasså? Var ska du jobba?
    Jag har fortfarande inte lämnat ifrån mig Wilmer nån gång, eller jo, en gång i typ 1½ timme när jag var ute och åt med mina jobbarkompisar, men då hade jag pumpat lite granna. Ska på ett sätt bli skönt när man kan lämna ifrån sig honom och han äter vanlig mat, men å andra sidan är jag verkligen inte redo. Han är ju MIN bebis ;)

    För min del hade det vart roligt, vad tycker ni?

  • ESCV

    Jag jobba på mitt gamla jobb. Inom vården. Fick jobb ikväll, imorn och en dag nästa vecka också. Det är ju barnens pappa som är med dom så de känns bra : ) Jag tar bara på mig kvällar så jag slipper lämna bort barnen. Jag startar en ny tråd då : )


    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
Svar på tråden Nu är våra små här!