• Gummsesnuffsan

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Var inne och kollade om det fanns mogna ägg idag (cykeldag 14), men det fanns det inte. Känns jättetråkigt och nu fick jag utskrivet dubbel dos pergotime, som jag ska börja med nästa cykeldag 5... Finns det fler som fått dubbelt upp redan 2:a försöket? Jag funderar på varför jag inte ska försöka med enkel dos igen innan höjning till dubbelt?

• Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?
  • lillamy30
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-09 23:21:15 följande:
    Vad roligt att ni lyckade på första försöket med dubbelkur! Det är min tredje enkelkur, funkar inte det blir det dubbelkur, så då finns lite hopp trots allt!
    Jag var jätte pessimistisk innan och under kuren eftersom jag kan gå hela år utan varken äl eller mens när jag inte använder p-piller. Har tydligen PCO-äggstockar, men inte syndromet. Enlig min gyn så har alla som inte ägglossar PCO-äggstockar. De ser helt enkelt ut så då. Så man behöver inte har PCOs bara för att äggstockarna ser ut som de gör.

Hoppas dubbel kur gör susen för dig med! Själv så tog jag mina första två tabletter idag
  • levainuet

Jag var & kollade idag igen, fattade aldrig om hon såg någon jäkla äggblåsa eller inte...

hörde henne säga att ja det här fungerar nog inte...

ska kolla med blodprov den 20/1 för säkerhetsskull.

hon pratade högt  med sig själv om kanske trippeldos, men vad vet jag...
    jag frågade vad jag annars kunde göra, det enda är att gå ner i vikt för att kunna få hjälp framöver.

• Hera76

Tröttsamt när de inte kan tala om klart o tydligt vad de ser! Jag upplevde samma sak efter min första dos (som inte gav någon äggblåsa).

Jag var inne för VUL innan jul, då fick jag en annan läkare och hon var supertydlig och förklarade vad hon såg och vad det fanns för alternativ osv. Det är ju så man vill att det skall vara!
    Nästa gång skall jag fråga mer! Men förhoppningsvis blir det ingen nästa gång förstås

• Hera76

Inget + för mig denna gången Börjar ny dubbelkur på fredag.
    Nya friska tag och när den första besvikelsen lagt sig: Tänka positivt!

Hur har det gått för er andra?

• Hera76

Då håller jag tummarna för dig Greengal!

• levainuet

Blev uppringd idag av min gyn. jag har enligt bodprovet haft äl, men jag har inte känt av något och äl testerna har inte heller visat något samt att hon inte såg något på ul.
    Men måste ju lita på blodprovet, så nu ska jag få prova dubbeldos pergo 3 gånger till.
    Får verklgen hoppas det fungerar...
    Hur går det för er andra?

• Hjärtat längtar
    levainuet skrev 2010-01-29 00:03:42 följande:
    Blev uppringd idag av min gyn. jag har enligt bodprovet haft äl, men jag har inte känt av något och äl testerna har inte heller visat något samt att hon inte såg något på ul.Men måste ju lita på blodprovet, så nu ska jag få prova dubbeldos pergo 3 gånger till.Får verklgen hoppas det fungerar...Hur går det för er andra?
    det har hänt precis likadant för mig. att blodprov visat positivt men inte äl-test.

Det blir inge mer pergo för mig, eftersom vi fick svar på mannens spermaprov i måndags och han har inga spermier. {#lang_emotions_cry}
  • Hera76

Fy vad deppigt Greengal... Vad kan ni gå vidare med nu?

Jag slutade med min tredje pergodos i onsdags, så nu väntar vi på ÄL.
    Om det inte tar sig nu så vet jag inte vad som händer... Fick bara tre omgångar pergo av läkaren.

Visst är det väl så att bara för att ägglossningstesten visar positivt så behöver det inte betyda att ägget verkligen släpper?

• levainuet

GreenGal det var ju inte bra, hur går man vidare då?

(Min gubbe har aldrig lämnat nåt spermaprov, det kan ju faktiskt va nå galet där med...)

Har ingen aning om hur kroppen fungerar nå mer, förr har jag ju alltid trott att  bara man har mens så har man äl, menhar ju fått lära mig att det inte är så.

Hur som helst har jag fått mens så jag har väl andra fel då när det aldrig tar sig...

Hade det inte varit så dyrt och omständigt och långdraget så hade vi adopterat.

Lycka till iaf!

• Hjärtat längtar
    levainuet skrev 2010-01-30 01:10:37 följande:
    GreenGal det var ju inte bra, hur går man vidare då?(Min gubbe har aldrig lämnat nåt spermaprov, det kan ju faktiskt va nå galet där med...)Har ingen aning om hur kroppen fungerar nå mer, förr har jag ju alltid trott att  bara man har mens så har man äl, menhar ju fått lära mig att det inte är så.Hur som helst har jag fått mens så jag har väl andra fel då när det aldrig tar sig...Hade det inte varit så dyrt och omständigt och långdraget så hade vi adopterat.Lycka till iaf!
    Man ser ju en anledning i att man utreds innan man börjar med Pergo. Nu har jag tagit Pergo i fyra månader och mått dåligt helt i onödan.
    Ett litet spermaprov är ju väldigt enkelt att göra. Hur tänker sjukvården egentligen?
    Förutsätter de alltid att det är fel på kvinnan först? När det faktiskt är 50/50

Mannen ska ta ett nytt spermprov på ett större sjukhus. Läkaren började prata om Spermiedonation och det har aldrig funnits i mina tankegångar, men det lutar nog mot det faktiskt, jag vill gärna få uppleva att vara gravid och det vill maken också.

Sen har jag läst lite om Biopsi, då kan de hitta spermier i testikeln. Läkaren sa inget om det, men självklart ska vi göra det om den möjligheten finns.

Frågan är om vi ska gå privat eller genom landstinget?? Vad skulle ni gjort?

Jag kan absolut tänka mig att adoptera, men som du sa, det är väldigt dyrt, omständigt och långdraget. Det verkar vara en hel djungel. Och så tar det ju så fruktansvärt lång tid.
Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?