levainuet skrev 2010-01-30 01:10:37 följande:
GreenGal det var ju inte bra, hur går man vidare då?(Min gubbe har aldrig lämnat nåt spermaprov, det kan ju faktiskt va nå galet där med...)Har ingen aning om hur kroppen fungerar nå mer, förr har jag ju alltid trott att bara man har mens så har man äl, menhar ju fått lära mig att det inte är så.Hur som helst har jag fått mens så jag har väl andra fel då när det aldrig tar sig...Hade det inte varit så dyrt och omständigt och långdraget så hade vi adopterat.Lycka till
iaf!
Man ser ju en anledning i att man utreds innan man börjar med Pergo. Nu har jag tagit Pergo i fyra månader och mått dåligt helt i onödan.
Ett litet spermaprov är ju väldigt enkelt att göra. Hur tänker sjukvården egentligen?
Förutsätter de alltid att det är fel på kvinnan först? När det faktiskt är 50/50
Mannen ska ta ett nytt spermprov på ett större sjukhus. Läkaren började prata om Spermiedonation och det har aldrig funnits i mina tankegångar, men det lutar nog mot det faktiskt, jag vill gärna få uppleva att vara gravid och det vill maken också.
Sen har jag läst lite om Biopsi, då kan de hitta spermier i testikeln. Läkaren sa inget om det, men självklart ska vi göra det om den möjligheten finns.
Frågan är om vi ska gå privat eller genom landstinget?? Vad skulle ni gjort?
Jag kan absolut tänka mig att adoptera, men som du sa, det är väldigt dyrt, omständigt och långdraget. Det verkar vara en hel djungel. Och så tar det ju så fruktansvärt lång tid.