• sofflan82

    82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3

    Nu var det dax för en ny tråd!

    82:or som försöker bli gravida med sin första bebis.
    Vi som kämpar för att få se det där omtalade + på en sticka!
    Några av oss är redan gravida!

    Tillsammans kan vi väl dela med oss av tips och erfarenheter.
    Det kan ju bli en spännande resa att dela med tjejer i samma ålder.

    Välkomna!
    ¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3
  • Cecan

    Jag ändrade mitt bim datum då jag hade väldigt starkt streck på ägglossningstestet i lördags, det var starkare än kontroll strecket det  har jag inte varit med om förrut...och i går söndag hade jag jätte ont i nedre delen av magen. Nu är det bara att hoppas på att det var en riktig ägglossning jag kände och att pergo då har fungerat på mig. Jag har ju inte kollat med vul den här månaden det skulle jag göra om det var så att jag behövde en till kur. Så nu har vi 6:at både lördag och söndag hoppas man inte missade bara för att man var för trött i fredags=(

    Januari:
    Bim ??/1 Förväntansfull82, försök 8


    Februari:
    Bim 16/2 ekke, försök 8
    Bim 21/2 Cecan, har tappat räkningen

    Mars:
    Bim 4/3 Sofflan82, första försöket efter en ofostrig graviditet


    Bf:
    Bf 29/1 Sunshine1982 (Stockholm)
    Bf 21/2 Pink mama, 2:a försöket (Malmö)
    Bf 9/3, Miss Göteborg, 8:e försöket
    Bf 4/3 Bananflugan82, 2a försöket
    Bf 4/3 Nalli, 2a försöket (Malmö)
    Bf 27/3 Minas, 5e försöket (Umeå)
    Bf 28/3, iya, 1:a försöket (Jönköping)
    Bf 20/4 enligt 
    FL, Sally82, 4:e försöket (utomlands)
    Bf 26/4 Paisana, 3:e försöket (Umeå)
    Bf 28/4 Lykke S 3:e försöket (Malmö)
    Bf 14/6 Lalune, 12 försöket totalt, 2 
    mf i bagaget
    Bf 1/7 Pajazza 3:e försöket (Malmö)
    Bf 18/7 Sorina, 2a försöket
    Bf 28/8 Nyfiken S, ca 9:e försöket

    Barn Födda:
    Sanne82 -18/9 Flickan Ida (Nässjö)
    Tjohooo82 - 28/1 Flickan Lea(vi har däremot inte helt bestämt stavning än) (Stockholm)

  • Aimie

    Sofflan japp den kom för en vecka sen...så snart dags för all gå på ÄL jakt igen...

    Februari:
    Bim 16/2 ekke, försök 8
    Bim 21/2 Cecan, har tappat räkningen
    BIM 28/2 Förväntansfull82, försök 9...

    Mars:
    Bim 4/3 Sofflan82, första försöket efter en ofostrig graviditet


    Bf:
    Bf 29/1 Sunshine1982 (Stockholm)
    Bf 21/2 Pink mama, 2:a försöket (Malmö)
    Bf 9/3, Miss Göteborg, 8:e försöket
    Bf 4/3 Bananflugan82, 2a försöket
    Bf 4/3 Nalli, 2a försöket (Malmö)
    Bf 27/3 Minas, 5e försöket (Umeå)
    Bf 28/3, iya, 1:a försöket (Jönköping)
    Bf 20/4 enligt 
    FL, Sally82, 4:e försöket (utomlands)
    Bf 26/4 Paisana, 3:e försöket (Umeå)
    Bf 28/4 Lykke S 3:e försöket (Malmö)
    Bf 14/6 Lalune, 12 försöket totalt, 2 
    mf i bagaget
    Bf 1/7 Pajazza 3:e försöket (Malmö)
    Bf 18/7 Sorina, 2a försöket
    Bf 28/8 Nyfiken S, ca 9:e försöket

    Barn Födda:
    Sanne82 -18/9 Flickan Ida (Nässjö)
    Tjohooo82 - 28/1 Flickan Lea(vi har däremot inte helt bestämt stavning än) (Stockholm)


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • sofflan82

    Igår bestämde jag och sambon ett "sexschema" {#lang_emotions_laughing}.... Nu J*vlar ska det bli bebisverkstad på högnivå! ältesten ska dammas av och testas med så att vi vet om jag har äl ännu eller inte.. Sen har jag ju ingen aning om hur lång menscykel jag har nu.. Innan hade jag 25 dagar och denna mensen kom 30 dagar efter skrapningen. Så jag har väl äl alltifrån den 15-20/2 ... Blir en "tuff" tid framöver.. hehehe


    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • Aimie
    sofflan82 skrev 2010-02-08 17:54:45 följande:
    Igår bestämde jag och sambon ett "sexschema" .... Nu J*vlar ska det bli bebisverkstad på högnivå! ältesten ska dammas av och testas med så att vi vet om jag har äl ännu eller inte.. Sen har jag ju ingen aning om hur lång menscykel jag har nu.. Innan hade jag 25 dagar och denna mensen kom 30 dagar efter skrapningen. Så jag har väl äl alltifrån den 15-20/2 ... Blir en "tuff" tid framöver.. hehehe
    LÅTER SUPER TUTA Å KÖÖÖR PÅ!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • ekke
    sofflan82 skrev 2010-02-08 17:54:45 följande:
    Igår bestämde jag och sambon ett "sexschema" .... Nu J*vlar ska det bli bebisverkstad på högnivå! ältesten ska dammas av och testas med så att vi vet om jag har äl ännu eller inte.. Sen har jag ju ingen aning om hur lång menscykel jag har nu.. Innan hade jag 25 dagar och denna mensen kom 30 dagar efter skrapningen. Så jag har väl äl alltifrån den 15-20/2 ... Blir en "tuff" tid framöver.. hehehe
    Go for it! Lycka till!
  • sofflan82

    Tack så mycket för ert stöd! Jag tycker att det borde vara allas våran tur med en bebis nu.
    Jag har ju övat på det hela och tycker att det gick bra, så nu är det verkligen dags för en riktig! OM det skulle ta sig nu första gången så skulle det ha tagit 2 år från första försöket tills det att bebisen kommer... Det känns som evigheter. Vi började väl i okt/nov 2008.


    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • Cecan

    om tiden kunde gå lite snabbare...en evig väntan på bim....och om mensen kommer en väntan på ägglossning....NEJ NU ÄR DET VÅRAN TUR!!!

  • ekke
    Cecan skrev 2010-02-10 21:04:02 följande:
    om tiden kunde gå lite snabbare...en evig väntan på bim....och om mensen kommer en väntan på ägglossning....NEJ NU ÄR DET VÅRAN TUR!!!
    kan inte annat än att hålla med!!! jag har dock bara några dagar kvar, på lördag blir första testet denna månad (bim-3) mitt tålamod är bara så litet
    Håller tummarna att det är vår tur nu!
  • Aimie

    Ja nog fasen är det vår tur...å ja väntan tillhör ens vardag...suck! Ja sj börjar oroa mig inför min spolning...ja blöder fortf. å nu ännu rikligare å smärtan ilar i livmodern... och blöder ja fortf. nästa vecka så får ja inte komma in för att spolas 
    Usch ja orkar inte vänta längre...ja har haft mina blödningar i 10 dagar nu å det verkar inte sluta! Mitt humör är åt fanders å detta suger!

    Ekke: Håller tummarna för dig..å ja fattar att du har svårt att vänta


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Cecan

    ekke vad spännande håller tummarna för er...vilken bra alla hjärtansdag ni skulle få om det visar plus!
    har du några symtom???

  • Cecan

    förväntansfull82 oj vad jobbigt med så lång mens hoppas den försvinner så det blir spolning!

  • ekke
    Cecan skrev 2010-02-11 20:38:22 följande:
    ekke vad spännande håller tummarna för er...vilken bra alla hjärtansdag ni skulle få om det visar plus! har du några symtom???
    Tack, Ja det hade ju varit helt underbart, så tänkte jag iof också om julafton, men det gick inget vidare då heller
    symptom? tja, jag brukar inte ha så mkt flytningar som jag har nu och jag känner mig trött. fast det är nog mest inbillning tyvärr.
    håller tummarna för er med!
  • ekke

    testade neg igår på bim-4, känns inte som det tagit sig på försök 8 heller. Mot nummer 9

Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3