• sofflan82

    82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3

    Nu var det dax för en ny tråd!

    82:or som försöker bli gravida med sin första bebis.
    Vi som kämpar för att få se det där omtalade + på en sticka!
    Några av oss är redan gravida!

    Tillsammans kan vi väl dela med oss av tips och erfarenheter.
    Det kan ju bli en spännande resa att dela med tjejer i samma ålder.

    Välkomna!
    ¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3
  • sofflan82

    Grattis till dottern! Vad underbart det måste kännas!{#lang_emotions_sunny}


    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • Lykke S

    Hej tjejer.


    Jag är nu i vecka 28, 27+4. Det är så mysigt med den lilla i magen. Hon sparkar också vilt och mycket men sover faktiskt på nätterna. Skönt. Det får hon gärna när hon kommer ut också. Jag har dock inte känt av några hårda sparkar mot revbenen. Men det kommer väl...
    Sambon och jag har nyss varit i Tokyo och köpt urgulliga babykläder till vår lilla prinsessa. Det finns bilder på allt i min blogg www.babybambola.blogspot.com
    Nu längtar jag efter det lilla livet så mycket. 
    Skickar en kram till er allihopa. Hoppas på lite pluss nu :)
  • Aimie

    Grattis Tjohooo82 härligt att höra

    Lykke S spännande resa Å förstår att man inhandlar en massa fint...får ta å titta på din fina hemsida

    Å JA vi längtar efter PLUS här som bara den...suck....


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • ekke
    Lykke S skrev 2010-02-01 18:06:48 följande:
    Hej tjejer. Jag är nu i vecka 28, 27+4. Det är så mysigt med den lilla i magen. Hon sparkar också vilt och mycket men sover faktiskt på nätterna. Skönt. Det får hon gärna när hon kommer ut också. Jag har dock inte känt av några hårda sparkar mot revbenen. Men det kommer väl... Sambon och jag har nyss varit i Tokyo och köpt urgulliga babykläder till vår lilla prinsessa. Det finns bilder på allt i min blogg www.babybambola.blogspot.com Nu längtar jag efter det lilla livet så mycket.  Skickar en kram till er allihopa. Hoppas på lite pluss nu :)
    Härligt att höra att allt är bra! Förstår att ni längtar nu. Det gör vi med, fast efter plusset då förstås{#lang_emotions_smile}!
  • Aimie

    Då har varit åter hos KK å denna gången så har jag fått en liten strimma av hopp Jag ska tillbaka om 2v. för att spolas vad detta nu exakt innebär..men va ja har hört från vissa att det känns obehagligt eller gör ont..hmmm å ja som ska jobba direkt efter...hmmm ja ja iaf om de inte hittar nåt fel på mig så ska ja börja få ta pergotime å då är ja i himmelriket Så jag HOPPAS verkligen att ja får detta!!!

    Kram på er!


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Cecan

    Grattis Tjohooo82 en till liten prinsessa i tråden=) (Under julhelgerna fick jag och sambon för oss att se alla star wars filmerna...där kan man se princess Leah, eller hur det nu stavades{#lang_emotions_smile})

    Förväntansfull82: hoppas du får pergo utskrivet! Här har jag hunnit äta min kur och väntar på äl som borde komma i början av nästa vecka...hade turen att inte få några biverkningar....för jag tror att halsont och snuvighet inte hör dit{#lang_emotions_undecided}

    Sofflan82: kul att se att du är hemma från solen igen även om den gömde sig lite, hoppas ni snart är på banan igen{#lang_emotions_sunny}

    Lykke S: Bra att du är här inne och lämnar lite lägesrapporter=)

    ekke: hoppas det gick bra under äl!

  • Tjohooo82
    Cecan skrev 2010-02-03 11:58:51 följande:
    Grattis Tjohooo82 en till liten prinsessa i tråden=) (Under julhelgerna fick jag och sambon för oss att se alla star wars filmerna...där kan man se princess Leah, eller hur det nu stavades)Förväntansfull82: hoppas du får pergo utskrivet! Här har jag hunnit äta min kur och väntar på äl som borde komma i början av nästa vecka...hade turen att inte få några biverkningar....för jag tror att halsont och snuvighet inte hör ditSofflan82: kul att se att du är hemma från solen igen även om den gömde sig lite, hoppas ni snart är på banan igenLykke S: Bra att du är här inne och lämnar lite lägesrapporter=) ekke: hoppas det gick bra under äl!
    Tack, fast i Star Wars är det Leia ;) (med ett typ j-ljud, L-e-j-a typ) inte Leah (som låter som det stavas, L-e-a)

    Jag håller tummarna för att ni som väntar på era plus snart skriver här och meddelar att ni ska bli mammor! :D
  • sally82

    Grattis Tjohooo!!! Vad roligt! Vi väntar också en prinsessa och har funderat på Leah =)

  • sofflan82

    Nu är jag tillbaka på banan. 30 dagar efter skrapningen kom mensen tillbaka igår! Skriver in mig med normal menscykel (28 dgr) eftresom att jag inte vet hur kroppen funkar nu. Men kan uppdatera lite när jag vet äl.

    Hur går det förväntansfull? Har mensen kommit?

    Januari:
    Bim ??/1 Förväntansfull82, försök 8


    Februari:
    Bim 16/2 ekke, försök 8
    Bim 24/2 Cecan, har tappat räkningen

    Mars:
    Bim 4/3 Sofflan82, första försöket efter en ofostrig graviditet


    Bf:
    Bf 29/1 Sunshine1982 (Stockholm)
    Bf 21/2 Pink mama, 2:a försöket (Malmö)
    Bf 9/3, Miss Göteborg, 8:e försöket
    Bf 4/3 Bananflugan82, 2a försöket
    Bf 4/3 Nalli, 2a försöket (Malmö)
    Bf 27/3 Minas, 5e försöket (Umeå)
    Bf 28/3, iya, 1:a försöket (Jönköping)
    Bf 20/4 enligt 
    FL, Sally82, 4:e försöket (utomlands)
    Bf 26/4 Paisana, 3:e försöket (Umeå)
    Bf 28/4 Lykke S 3:e försöket (Malmö)
    Bf 14/6 Lalune, 12 försöket totalt, 2 
    mf i bagaget
    Bf 1/7 Pajazza 3:e försöket (Malmö)
    Bf 18/7 Sorina, 2a försöket
    Bf 28/8 Nyfiken S, ca 9:e försöket

    Barn Födda:
    Sanne82 -18/9 Flickan Ida (Nässjö)
    Tjohooo82 - 28/1 Flickan Lea(vi har däremot inte helt bestämt stavning än) (Stockholm)


    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤
  • ekke
    Fialotta82 skrev 2010-02-02 20:06:20 följande:
    Då har varit åter hos KK å denna gången så har jag fått en liten strimma av hopp Jag ska tillbaka om 2v. för att spolas vad detta nu exakt innebär..men va ja har hört från vissa att det känns obehagligt eller gör ont..hmmm å ja som ska jobba direkt efter...hmmm ja ja iaf om de inte hittar nåt fel på mig så ska ja börja få ta pergotime å då är ja i himmelriket Så jag HOPPAS verkligen att ja får detta!!! Kram på er!
    Åh, det är ju underbart. önskar att jag också kunde få en tid för spolning nu. Skit samma om det gör ont eller är obehagligt, jag har hört att det hjälpt MÅNGA! 
    Lycka till
Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 3