• gronlampa

    BF augusti 2010 - Första barnet

    Tråden för oss som väntar vårt första barn i Augusti 2010.
    Hur underbart är inte det? : )

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12. gronlampa
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

  • Svar på tråden BF augusti 2010 - Första barnet
  • lellsmöla
    Vilmer skrev 2009-12-19 20:47:14 följande:
    åhhh vad jag är avundsjuk på er alla som har gravidsymtom.... Är det bara jag som inte känner någonting??? Är i vecka 5 +2...
    Jag är i v 5+6 idag och har nyss fått symtom. mn nu går jag och småulkar hela tiden om jag inte äter.
    Men förra gången ja va gravid så hade jag massa symtom fram till mitt missfall.. Så va inte orolig.. =D
  • Vilmer

    lellsmöla; Då hoppas jag att jag oxå får lite symtom framåt veckan:)
    Jag har oxå tänkt på det med osten... Kanske smakar lite lite lite, eller får jag försöka spotta ut den när ingen ser;) Har tänkt att ta med mig goda hårdostar som "mamma i augusti" tipsade mig om!!! Jag älskar gruyere, så den bli det absolut:)

    glaad; Jag är i vecka 5 +3 och ska på ultraljud 7jan. Detta för att vi väntar ett IVF barn.

    Mamma i augusti; Tack för tipset:) Hoppas de inte märker ngt....

  • lellsmöla
    Vilmer skrev 2009-12-20 20:47:43 följande:
    lellsmöla; Då hoppas jag att jag oxå får lite symtom framåt veckan:) Jag har oxå tänkt på det med osten... Kanske smakar lite lite lite, eller får jag försöka spotta ut den när ingen ser;) Har tänkt att ta med mig goda hårdostar som "mamma i augusti" tipsade mig om!!! Jag älskar gruyere, så den bli det absolut:)glaad; Jag är i vecka 5 +3 och ska på ultraljud 7jan. Detta för att vi väntar ett IVF barn.Mamma i augusti; Tack för tipset:) Hoppas de inte märker ngt....
    Ja ska boka in ett vul ja med då ja fick missfall och är såå rädd att få de igen..men skaringa först efter nyår.
  • finnsinganamn

    Hoppar in lite fint på diskussionen om att berätta!
    Jag som aldrig kan hålla tyst om något var tvungen att berätta för min mamma idag!
    Pratade med henne nyss och berättade om hur svårt jag tyckte att det var att komma på vad man ska säga (planerar ju att berätta det på jul för släkten) då säger hon att -hm. jag har en idé men då måste du lita på mig!
    gick med på det men nu är jag så himlans nyfiken vad hon har hittat på!
    Tror ni de kan bli en rolig grej? eller tycker ni jag ska berätta själv och hur då!?!?! :)

  • Vilmer

    Jag önskar er alla stort lycka till med era graviditeter!!!

    Dessvärre kommer jag inte att följa er mer här, vi fick MF igår...

    God Jul & Gott Nytt År

  • lellsmöla
    Vilmer skrev 2009-12-22 11:08:11 följande:
    Jag önskar er alla stort lycka till med era graviditeter!!!Dessvärre kommer jag inte att följa er mer här, vi fick MF igår...God Jul & Gott Nytt År
    Men fyy. ja jag vet hur de känns. Bara den värken som kom innan allt kom ut. såå ont gjorde de
  • finnsinganamn

    Vilmer; Beklagar verkligen kan inte ens tänka mig hur det känns.
    Hoppas ni ändå får en bra jul!!!

  • Mamma i augusti

    Vilmer: så otroligt tråkigt att höra. Beklagar verkligen. MF är ju tyvärr vanligare än man tror. Men hoppas att ni ändå fått en ok julhelg och att ni är inställda på att försöka igen.

    Lycka till i så fall och gott nytt 2010!

  • puchelina88

    hejsan alla
    hur mår ni?
    ja mår väl sådär mår illa,få kissa mycket på nätterna,är trött men är hungrig hela tiden!!

  • CC08

    Hej!
    Här är en som numera inte tål lukten av rå eller uppvärmd fisk. Är konstant lätt sjösjuk och känner inte för att äta något men äter typ konstant
    Sover dåligt gör jag också men vad gör man inte för framtiden...

    Hur har ni andra det?

  • Annika03
    CC08 skrev 2010-01-04 10:30:53 följande:
    Hej! Här är en som numera inte tål lukten av rå eller uppvärmd fisk. Är konstant lätt sjösjuk och känner inte för att äta något men äter typ konstant Sover dåligt gör jag också men vad gör man inte för framtiden... Hur har ni andra det?
    Hej! har varit i Thailand tre veckor och kom hem den 29.e.
    Det var hemskt med alla lukter (och smaker) fick försöka beställa det som smakade minst och det var ändå svårt.
    Nu har det dock gått över men jag blir mätt otroligt fort (kallas för Hungran av sambon i vanliga fall ) I övrigt så är jag trött, trött, trött och det är väl mitt tydligaste symptom. Känns även som att jag har andnöd. Inte som att det är trångt i halsen men som att jag ej får syre...Hm.
    Går in i vecka 11 imorgon. Jippi!
  • Anna76

    Får jag hoppa in här också?
    Fick veta att jag var gravid den fjärde advent och är mitt i v.7 nu.
    Har ringt BM idag för inskrivning {#lang_emotions_smile}

    Har ni nån lista med datum?
    Hur mår ni andra? Jag har ömma bröst och är hungrig mest hela tiden.

  • Anna76

    Hittade listan {#lang_emotions_laughing}


    1. SM86
    2. Annika03
    3. Zimis
    4.
    5.
    6.
    7. Empan85
    8.
    9.
    10.
    11.
    12. gronlampa
    13.
    14.
    15.
    16. Mamma i augusti, Lellsmöla
    17. zickim
    18. underbaraclara
    19.
    20.
    21.
    22. glaad
    23.
    24.
    25. Anna76
    26. Malten
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
  • CC08
    Lägger till mig med
    1. SM86
    2. Annika03
    3. Zimis
    4.
    5.
    6.
    7. Empan85
    8.
    9.
    10.
    11.
    12. gronlampa
    13.
    14.
    15.
    16. Mamma i augusti, Lellsmöla, CC08
    17. zickim
    18. underbaraclara
    19.
    20.
    21.
    22. glaad
    23.
    24.
    25. Anna76
    26. Malten
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
Svar på tråden BF augusti 2010 - Första barnet