• Dizan81

    Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)

    Fortsättning från våra tidigare trådar vilket innefattar följande;

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m42610883.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m44878512.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m47124013.html

    Gemensam Bebis & BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48837629.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 16:55
    Gemensam Blogglista: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m49163950.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 22:48
    Fortsätter här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m50926456.html

  • Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)
  • minimilla

    Måste rekomendera: "Just Dance" som är ett spel till Wii´n!!! Jättekul och oj, oj vad svettig man blir!! Barnen älskade det med! Vi spelade i 2 tim!! =)

    Så här bränndes det massor av kalorier...

  • bebisjakt

    Hmm måste fråga har era barn rullat från amge till rygg ännu? Melvin gjorde de i onsdags första gången och jag blev lite paff.. :S

  • Jloow
    bebisjakt skrev 2010-02-19 21:15:13 följande:
    Hmm måste fråga har era barn rullat från amge till rygg ännu? Melvin gjorde de i onsdags första gången och jag blev lite paff.. :S
    Leah gjorde också det i onsdags! *stolt mor*
  • Dizan81
    bebisjakt skrev 2010-02-19 21:15:13 följande:
    Hmm måste fråga har era barn rullat från amge till rygg ännu? Melvin gjorde de i onsdags första gången och jag blev lite paff.. :S
    Pimme rullade första gången när han var 3veckor & 2 dagar & gör det oftast när man lägger honom på mage så nackträningen blir ju inte så lång *s*
  • Nallebjörnis
    Dizan81 skrev 2010-02-19 23:45:37 följande:
    Pimme rullade första gången när han var 3veckor & 2 dagar & gör det oftast när man lägger honom på mage så nackträningen blir ju inte så lång *s*
    hihi samma här jue.. hihi... lillan gjorde de när hon var 6 v tror ja..
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • k girl

    Menar ni att de gör det medvetet? Efter vad jag har läst är det något de gör tidigast vid tre månader.

  • Nallebjörnis
    k girl skrev 2010-02-20 10:14:25 följande:
    Menar ni att de gör det medvetet? Efter vad jag har läst är det något de gör tidigast vid tre månader.
    så fort ja lägger min lilla på rygg vänder hon till mage.. hon vill inte alls ligga på mage hon.. hihi
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • Dizan81
    k girl skrev 2010-02-20 10:14:25 följande:
    Menar ni att de gör det medvetet? Efter vad jag har läst är det något de gör tidigast vid tre månader.
    Tror inte det är medvetet han gör det utan det blir liksom bara när han tar i :)
  • k girl
    Dizan81 skrev 2010-02-20 10:44:11 följande:
    Tror inte det är medvetet han gör det utan det blir liksom bara när han tar i :)
    Ja, på det sättet händer det ju att Hugo vänder sig, men än så länge vänder han sig medvetet bara från rygg till sida och från sida till rygg. När han ligger på mage jobbar han bara med att få upp överkroppen. Han trivs rätt bra både på mage och rygg. Nu kan han "sitta" med stöd, i veckan har han börjat med en massa nya ljud, men jag väntar fortfarande på att han ska börja försöka ta tag i saker.
  • jeng

    från mage till rygg rullar de ju lätt över när de tränar på att lyfta huvet, för huvet är så tungt så kroppen bara snurrar med men det är ju lika kul oavsett om det är medvetet eller inte. min apojkar har rullat av misstag redan från start, de har ju varit så starka i nacken redan när de föddes att dom har kunnat lyfta tillräckligt.

    men än så länge så kommer inga medvetna rullningar här, och vi är ju en bit över 2 månader nu. 2.5 till och med blir det väl

  • jeng

    Nu har jag iaf beställt både just dance och ea active. det fanns dessutom ett bra erbjudande på dansmatta med spel, och dansmatta älskar jag så det vill jag ju ha till wii oavsett! ska bli kul att se vad jag tycker om ea avtice i förhållande till wii fit. älskar steppen på wii fit, men den känns ju lite enformig efter ett tag

  • minimilla
    jeng skrev 2010-02-20 11:10:20 följande:
    minimilla, använder man matta till jsut dance, eller är det bara fjärren?
    Bara fjärren... Tog ett pass innan läggdax igår på 40 min...För andra ggn.. Det e verkligen kul!

    Har tränat som bara den på wiin ett tag...Hula hula, och oj vilken träningsvärk jag har idag! Hela kroppen värker..Har ju inte tränat sen innan graviditeten..
  • zophija

    Vad era små är duktiga som vänder sig å håller på.. :)
     Min lilla kille tycker oftast att det är helt okej å ligga på mage å "träna".. Å nu gillar han det väl ännu bättre. För nu har han förstått att hans händer är precis brevid huvudet, så att ligga på mage nu betyder å ligga å slicka å suga på händerna istället.

    Så jag vet inte om jag kan säga att det blir direkt nackträning, iaf inte den mesta tiden. Men det händer verkligen mycket hela tiden nu tycker jag..

  • Dizan81

    Har funkat så bra & lägga Pimme i hans säng, men nu vägrar han ta nappen & bara gallskriker - kul, kul....

    När man tar upp honom så tar han nappen & slappnar av, men sen AHHH!!!!

    Blir en kul kväll om det ska fortsätta såhär....

  • minimilla

    Här e en kille som inte direkt gillar att ligga på mage.. Typ i 2 min sen börjar skriket.. Försöker få honom iaf att träna nacken i 5 min om dagen iaf..Liggandes.. Han tränar ju den när han sitter upp med..

    O vända sig..nja nästan när han ligger på rygg..Men det e nog mest slumpmässigt när han lyfter benen i luften.

    Det som han ÄLSKAR är att sitta! Helst i ngns knä.. o tittar gärna på när storasystrarna spelar wii och studsar runt i rummet!

  • k girl
    minimilla skrev 2010-02-21 20:37:53 följande:
    Här e en kille som inte direkt gillar att ligga på mage.. Typ i 2 min sen börjar skriket.. Försöker få honom iaf att träna nacken i 5 min om dagen iaf..Liggandes.. Han tränar ju den när han sitter upp med.. O vända sig..nja nästan när han ligger på rygg..Men det e nog mest slumpmässigt när han lyfter benen i luften. Det som han ÄLSKAR är att sitta! Helst i ngns knä.. o tittar gärna på när storasystrarna spelar wii och studsar runt i rummet!
    Hehe, sådan är Hugo också. Helst vill han bli buren så också, med en hand under rumpan och med uppsikt över rummet. Ja, vändningarna är ofta relaterade till att han blir som en liten boll och trillar över. Men jag har märkt att när vi ligger i sängen och han vill komma åt bröstet kan han jobba för att vända sig och med den extra skjutsen av att madrassen sjunker ner mot mig så går det finfint.
  • jeng

    minimilla,
    hihihiiiii!!! jag har kört 2 pass hula hoops plus eller vad det heter idag. jäklare vad jobbigt det är. så har jag kört steppen typ 5 ggr och sen cykling och hinderbanan 2 ggr cyklingen var nog värst. för jag hade ju ingen aning om att man kunde zooma ut för att se banan så det blev lååångt att cykla, ror jag körde 6 minuter eller nåt hahahaha....

    flera bebisar här som närmar sig 2.5 månad nu, och då är det ju kaos ett tag, med separationsångest, produktionsökningar och allt vad det nu kan vara. de kan ju bli rädda för saker de inte har reagerat på förut också, geom att dom ser bättre nu. tex kan en mobil som de gillat förut vara skrämmande nu. så sånt kan man ju testa om de skriker i sängen tex.

  • Dizan81

    Pimme började gallskrika när mormor kom igår. Han låg & jollrade & flinade men sen rynkade han ihop hela ansiktet & gallskrek. Sen blev han glad igen & så ett gallskrik igen *s*

    Händer ju som sagt mycket för dom små liven just nu. Nu somnade han äntligen för ca 1 timme sen. Har inte skrikit hela tiden (tack & lov) men det har ju gått så bra & lägga honom men idag tyckte han inte att det va sängdax redan vid 18-19 tiden tydligen ;)

    Nu ska jag passa på & ta en dusch innan det blir sängen! Imorgon kommer min nyblivna 7-åring hem också - mysigt!

Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)