• lilla mej

familje fotografi, med eller utan styvis?

Jag ska boka tid for familje fotografi, grejen ar nu att det ar jag min sambo och var lilla dotter, men sen har han en dotter sen innan. Jag kanner lite att jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel, och tycker inte att hans dotter ska vara med denna gangen. Men ar det fel att gora sa har inte ens tagit upp det med min sambo an, han vet inte ens att jag ska boka tid for fotografi an. Hur har ni andra gjort med era styvisar och familje portratt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 21:28
    ok ok vill andra lite, vill inte kalla det familje fotografi utan foton tillagnat min dotter om ni fattar vad jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:08
    ok far tillagga lite till for det blir samma fragor om o om igen.... det galler bebisfoton av min dotter, samma har min bonus dotter pa sig sjalv tagna nar hon var bebis med sin mamma och pappa... och hon har sina bebisfoton hos oss med henne och pappa. Endel tycker att hon ska ha bada sina foraldrar pa foton i vart hus, men nej jag vill inte ha min sambos ex pa foto har, dem har hon hos sin mamma. Kan ni sluta saga att jag ar en dalig mamma eller att vi har en konstig familj for det har vi verkligen inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:17
    och vi ska inte ta en massa foton som hos en vanlig fotograf utan det kommer bara bli 1-3 foton som kommer bli gjorda in till en tavla. Och JA bonus har likadant med sig och sin pappa...
    nagot liknande detta..
    www.thisisventure.ie/images/interactive-gallery.aspx

• Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?
  • Lapplandspärlan

Oj läste inte hela ts, sorry

• lilla mej

ja dumma mig som ger henne sina egna saker...

BabyBlue75 skrev 2009-12-13 09:54:34 följande:
    Stackars "Styvisen" som fått en sådan styvmamma=(
  • BabyBlue75

Ja för det var ju säkert sååå jag menade!!

Ingen idé att kommentera dig då du ändå inte tar in det man skriver

• BabyBlue75

När "Styvisen" föddes f a n n s det ju inga andra syskon som kunde vara med på f a m i l j e f o t o t..... men nu finns det det! o som sagt.... att hon inte får ha kort på sin mamma i sitt egna hem? usch fy o tvi. o kom inte o påstå att hennes "riktiga" hem är hos sin mamma. Ett barn har t v å föräldrar!!

• violis

FY vilken hemsk BIO mamma jag är då som tagit enskilda kort på alla mina biobarn TROTS att det funnits syskon!!
    TS skriver ju att det FINNS likadana/liknande kort på henne och pappan vad är det för fel då om det finns kort på småsyskonet + mamma o pappa???
    Det vore skillnad om det inte fanns några ateljekort på bonusen på väggarna utan bara på småsyskonet men så är ju INTE fallet.
    Sen kan man ju lÄNGRE FRAM om man vill ta syskonkort OCKSÅ men nu handlade det ju om bebiskort! Skulle jag inte kunnat få enskilda kort på min förstfödde då bara för att han redan hade syskon SOM hade enskilda kort på sig som bebis????
    NEJ TS du gör HELT rätt som tar på bara den "lilla" familjen när det gäller just BEBIS kort-att göra ett syskonkort sedan och sätta upp på väggen kan vara roligt för båda två att ha men inte bebiskort.

• momma c

Det kan ju inte vara många hundralappar man behöver lägga till för att få ett kort med syskonet också vid samma tillfälle?!

Ni har ju tusen saker att vinna på att storasyster känner sig som en självklar del av familjen. Något för henne att sätta i sitt album kanske?

Jag hade de där tankarna när jag först började träffa min man (och hans då 2-åriga dotter)...dvs att vi t.ex skulle ha julkort utan henne för att allt var så nytt och för att jag inte såg oss som en familj.

Jag har som tur är mognat på mig och insett att vi är just...en familj. Nu när jag väntar mitt första barn gör jag allt för att tjejen ska känna att hon är viktig för mig, och en del i vår resa.

• BabyBlue75

momma c skrev 2009-12-14 16:28:20 följande:

Det kan ju inte vara många hundralappar man behöver lägga till för att få ett kort med syskonet också vid samma tillfälle?! Ni har ju tusen saker att vinna på att storasyster känner sig som en självklar del av familjen. Något för henne att sätta i sitt album kanske? Jag hade de där tankarna när jag först började träffa min man (och hans då 2-åriga dotter)...dvs att vi t.ex skulle ha julkort utan henne för att allt var så nytt och för att jag inte såg oss som en familj. Jag har som tur är mognat på mig och insett att vi är just...en familj. Nu när jag väntar mitt första barn gör jag allt för att tjejen ska känna att hon är viktig för mig, och en del i vår resa.
    Skönt att höra att inte alla är som TS=) men hon kanske oxå mognar efter en tid - iallafall hoppas jag det - för både barnens o mannens skull.
  • BabyBlue75

Det kan ju inte vara många hundralappar man behöver lägga till för att få ett kort med syskonet också vid samma tillfälle?! Ni har ju tusen saker att vinna på att storasyster känner sig som en självklar del av familjen. Något för henne att sätta i sitt album kanske? Jag hade de där tankarna när jag först började träffa min man (och hans då 2-åriga dotter)...dvs att vi t.ex skulle ha julkort utan henne för att allt var så nytt och för att jag inte såg oss som en familj. Jag har som tur är mognat på mig och insett att vi är just...en familj. Nu när jag väntar mitt första barn gör jag allt för att tjejen ska känna att hon är viktig för mig, och en del i vår resa.
    Skönt att höra att inte alla är som TS=) men hon kanske oxå mognar efter en tid - iallafall hoppas jag det - för både barnens o mannens skull.
  • momma c
    BabyBlue75 skrev 2009-12-14 17:30:33 följande:
    momma c skrev 2009-12-14 16:28:20 följande: Skönt att höra att inte alla är som TS=) men hon kanske oxå mognar efter en tid - iallafall hoppas jag det - för både barnens o mannens skull.
    Tack för värmande ord till mig :) Men jag ville verkligen inte anklaga TS för att vara omogen..eller att jag på något sätt är en bättre människa.

Jag blir dock väldigt nyfiken TS -Hur mycket skulle det kosta att ta ett extra kort där styvdottern är med? För jag antar att det är där skon klämmer? Inte är det väl av princip som ni inte kan ta ett extra?
  • Lilla ärtans mamma

Ojojoj vad starka känslor detta väcker. Själv har jag framkallat ett julkort på bara den gemensamma baby sonen och planerar ta bilder bara på honom hos fotograf till våren. Sånt brukar vara okej och alla bestämmer själva över sina egna barn MEN..en familjebild är ju ändå på en familj och där ska väl alla barnen vara med kan man tycka. Och om inget annat så tar andra i familjen oftast illa upp --så för familjefridens skull - ta med alla på bilden, varför inte även hunden och katten :o) och till alla ...respektera att alla männsikor är olika och försök förstå istället för att fördömma. Peace & love and understanding!

• lilla mej

kanske inte är mycket för dih men jo ett liknande kort till skulle med kosta flera tusen, och som jag sagt innan hon har redan ett...
    och jobbigt det måste varit att mogna in i ett förhållande.... vi har ett vaäldigt bra och moget förhållande från början där ingen är utanför familjen. Lite fånigt att skriva något sådant eller?

• lilla mej

vissa känner sig nog stora när de försöker trycka ner andra? tur att jag är mogen nog att inte ta åt mig åt larverier som detta...

BabyBlue75 skrev 2009-12-14 17:30:33 följande:
    momma c skrev 2009-12-14 16:28:20 följande: Skönt att höra att inte alla är som TS=) men hon kanske oxå mognar efter en tid - iallafall hoppas jag det - för både barnens o mannens skull.
  • lilla mej

ja ett liknande hamnar väl på samma prisklass runt 10000kr
    momma c skrev 2009-12-14 19:55:02 följande:

Tack för värmande ord till mig :) Men jag ville verkligen inte anklaga TS för att vara omogen..eller att jag på något sätt är en bättre människa. Jag blir dock väldigt nyfiken TS -Hur mycket skulle det kosta att ta ett extra kort där styvdottern är med? För jag antar att det är där skon klämmer? Inte är det väl av princip som ni inte kan ta ett extra?
  • lilla mej

ja jag har bestämt att det blir jag och dottern och sambon med under fotograferingen sen får vi se vilket kort vi väljer, kanske det bästa blir med bebisen själv, men det vet jag inte innan jag ser dem..

violis skrev 2009-12-14 11:04:56 följande:
    FY vilken hemsk BIO mamma jag är då som tagit enskilda kort på alla mina biobarn TROTS att det funnits syskon!! TS skriver ju att det FINNS likadana/liknande kort på henne och pappan vad är det för fel då om det finns kort på småsyskonet + mamma o pappa??? Det vore skillnad om det inte fanns några ateljekort på bonusen på väggarna utan bara på småsyskonet men så är ju INTE fallet. Sen kan man ju lÄNGRE FRAM om man vill ta syskonkort OCKSÅ men nu handlade det ju om bebiskort! Skulle jag inte kunnat få enskilda kort på min förstfödde då bara för att han redan hade syskon SOM hade enskilda kort på sig som bebis???? NEJ TS du gör HELT rätt som tar på bara den "lilla" familjen när det gäller just BEBIS kort-att göra ett syskonkort sedan och sätta upp på väggen kan vara roligt för båda två att ha men inte bebiskort.
  • BabyBlue75

Det enda larviga i sammanhanget måste jag säga gäller prislappen
    Lycka till iallafall=)

• lilla mej

kanske det men det är vad jag gillar spenderar inte pengar på andra larvigheter...tacj iaf:)

BabyBlue75 skrev 2009-12-15 19:36:24 följande:
    Det enda larviga i sammanhanget måste jag säga gäller prislappen Lycka till iallafall=)
  • BabyBlue75

Ursäkta dubbelpost, men jag måste bara fråga;

Om du nu är 100% säker på hur du ska göra - varför frågar du efter vad andra tycker på Familjeliv - när du inte är intresserad efter annat än medhåll?

• lilla mej

blev helt säker efter att ha läst här och fått många privata meddelanden från folk ....sen kan man ju undra varför många skriver här... kanske bara nyfikenhet hur andra gör i samma situation.

BabyBlue75 skrev 2009-12-15 19:40:16 följande:
    Ursäkta dubbelpost, men jag måste bara fråga; Om du nu är 100% säker på hur du ska göra - varför frågar du efter vad andra tycker på Familjeliv - när du inte är intresserad efter annat än medhåll?
  • lilla mej

blev helt säker efter att ha läst här och fått många privata meddelanden från folk ....sen kan man ju undra varför många skriver här... kanske bara nyfikenhet hur andra gör i samma situation.

BabyBlue75 skrev 2009-12-15 19:40:16 följande:
    Ursäkta dubbelpost, men jag måste bara fråga; Om du nu är 100% säker på hur du ska göra - varför frågar du efter vad andra tycker på Familjeliv - när du inte är intresserad efter annat än medhåll?
  • momma c

lilla mej skrev 2009-12-15 19:29:07 följande:

kanske inte är mycket för dih men jo ett liknande kort till skulle med kosta flera tusen, och som jag sagt innan hon har redan ett... och jobbigt det måste varit att mogna in i ett förhållande.... vi har ett vaäldigt bra och moget förhållande från början där ingen är utanför familjen. Lite fånigt att skriva något sådant eller? momma c skrev 2009-12-14 16:28:20 följande:
    Jag hade ingen aning om hur mycket ett sådant kort du pratar om skulle kosta, det var därför jag ställde frågan. För mig låter 10000 kronor som extremt mycket pengar för ett foto.

Jag menade inte heller att döma dig som omogen, därav mitt svar till Babyblue. Det kanske var fel ordval av mig...kanske skulle sagt att jag "växte mer in i " att inse att vi är en familj. Jag försökte inte jämföra mig med dig utan skrev bara om att jag varit i liknande situation...och hur jag hade tänkt då. Jag var inte perfekt då och är det inte nu heller.
Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?