• Älskade Ängel

    Vi som precis fått MF och vill försöka på nytt igen! Del 2.

    Vår gamla tråd verkar ha stängts ner.. Har någon startat en ny eller möts vi här? Vår gamla tråd var ju från början en deppig tråd, men har ju nu börjat bli en riktig pluss-tråd

    Här kan vi fortsätta följa varann, vi som fortfarande väntar på plus och de som plussat

    Nog ska vi alla få en 2010 bebis

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 19:37
    Vår BIM lista!! www.familjeliv.se/Forum-1-62/m47696549.html

  • Svar på tråden Vi som precis fått MF och vill försöka på nytt igen! Del 2.
  • samuraj3
    Kallestropp skrev 2010-04-29 08:45:20 följande:
    Vansinne jag har plusat:) de e helt otroligt. Har inte varit den aktiva donna doran här inne men följt er lite grann. Nu e de bra att hoppas att allt går vägen. Håller alla fingrar å tår. Kram på er å trevlig valborg
    Grattis vad kul med vår pluss känns så förhoppningsfullt med sol och glädje och pluss:)
  • Kallestropp
    samuraj3 skrev 2010-04-30 17:40:07 följande:
    Grattis vad kul med vår pluss känns så förhoppningsfullt med sol och glädje och pluss:)
    Tack snälla. Jo de känns underbart att få ett plus men som sagvågar inte bli för lycklig innan jag varit på koll. ska dit på tor å se om de sitter rätt.
    Lycka till alla å hoppas att jag smittat ner er alla;)
  • Älskade Ängel
    Kallestropp skrev 2010-05-02 20:05:51 följande:
    Tack snälla. Jo de känns underbart att få ett plus men som sagvågar inte bli för lycklig innan jag varit på koll. ska dit på tor å se om de sitter rätt. Lycka till alla å hoppas att jag smittat ner er alla;)
    Va spännande!! När är bf i så fall?
  • Kallestropp
    Älskade Ängel skrev 2010-05-03 08:29:01 följande:
    Va spännande!! När är bf i så fall?
    7 jan 2011:)
  • SassaBarill
    Kallestropp skrev 2010-05-03 20:17:18 följande:
    7 jan 2011:)
    Lycka till imorgon! Du ska se att allt är bra med ditt lilla {#lang_emotions_heart}!
  • Kallestropp
    SassaBarill skrev 2010-05-05 20:11:22 följande:
    Lycka till imorgon! Du ska se att allt är bra med ditt lilla !
    Tack! Är sååååå nervös får se hur de går å sova i natt. Medelar hur de gått i morgon.
  • Älskade Ängel
    Kallestropp skrev 2010-05-05 21:47:57 följande:
    Tack! Är sååååå nervös får se hur de går å sova i natt. Medelar hur de gått i morgon.
    Det kommer gå jättebra!! Håller tummarna{#lang_emotions_flower}
  • Kallestropp

    va i v 4 så nu såg man bara en liten hinnsäck( heter de så?) Ska tbx om 3v då ska man se en liten där inne. så skönt att de inte fastnat i äggledaren.
    Håller alla tummar å tår för er att ni oxå plusar nu:) Stor kram

  • Älskade Ängel
    Kallestropp skrev 2010-05-07 12:05:52 följande:
    va i v 4 så nu såg man bara en liten hinnsäck( heter de så?) Ska tbx om 3v då ska man se en liten där inne. så skönt att de inte fastnat i äggledaren. Håller alla tummar å tår för er att ni oxå plusar nu:) Stor kram
    Skönt att det gick bra, härligt{#lang_emotions_laughing}
  • annsan82

    hej tjejer.

    jaha...vårat hus köpar äventyr fortskrider Vi hade skrivit papper och allt och i förra veckan backar säljarna ur!!?? Visst vi fick lite kompensation men inget jämfört med besvikelsen att "förlora" huset. Vi hade säkert kunnat bestrida detta men kände att vi inte orkade mer nu med tanke på allt annat också som komma skall

    Annars rullar graviditen på mot sitt slut vecka 36 nu så det kan väll i princip komma när som nu känns det som...

    hur mår ni andra??

    kramis


    tre ska bli fyra...
  • Scapula
    Kallestropp skrev 2010-05-07 12:05:52 följande:
    va i v 4 så nu såg man bara en liten hinnsäck( heter de så?) Ska tbx om 3v då ska man se en liten där inne. så skönt att de inte fastnat i äggledaren.Håller alla tummar å tår för er att ni oxå plusar nu:) Stor kram
    Grattis, vad skoj!!
  • Scapula

    Annsan82: fy vad trist med huset, vilken besvikelse! samma hände oss innan vi köpte detta hus och vi orkade inte heller bestrida nåt... det positiva är att huset vi köpte var ÄNNU bättre =) hoppas det blir samma för er! Skönt att graviditeten lider mot sitt slut, mår du bra? är själv i vecka 32, ska på TUL på onsdag och även träffa dr för att bestämma det definitiva igångsättningsdatumet som blir i vecka 38 så det drar ihop sig för oss också! Hur mår ni andra här i tråden?

  • annsan82
    Scapula skrev 2010-05-09 07:18:48 följande:
    Annsan82: fy vad trist med huset, vilken besvikelse! samma hände oss innan vi köpte detta hus och vi orkade inte heller bestrida nåt... det positiva är att huset vi köpte var ÄNNU bättre =) hoppas det blir samma för er! Skönt att graviditeten lider mot sitt slut, mår du bra? är själv i vecka 32, ska på TUL på onsdag och även träffa dr för att bestämma det definitiva igångsättningsdatumet som blir i vecka 38 så det drar ihop sig för oss också! Hur mår ni andra här i tråden?
    känns hemskt att säga men, vad skönt att inte bara vi råkar ut för sånt här Nä, vi kände att vi inte hade nån ork att börja bråka det hade ju inte känts så kul oavsett utgången

    Annars mår jag bra, börjar bli tungt bara! har samlat på mig massor med vatten så jag känner mig som en valross Men det gjorde jag med Ruben också så det hade jag förväntat mig Det försvinner ju fort som tur är. Magen e liten dock, så jag ska på TUL i nästa vecka, har haft samma sf mått i en månad nu!? 29 ligger det på så det e ju ganska litet men jag hade liknande med ruben där med så det e nog ingen fara, iaf så känner jag mig inte orolig och det brukar ju betyda att det inte är något fel.

    varför blir du igångsatt?? Blev det med sonen så jag e bara nyfiken
    tre ska bli fyra...
  • Scapula
    annsan82 skrev 2010-05-09 10:38:35 följande:
    känns hemskt att säga men, vad skönt att inte bara vi råkar ut för sånt här Nä, vi kände att vi inte hade nån ork att börja bråka det hade ju inte känts så kul oavsett utgången Annars mår jag bra, börjar bli tungt bara! har samlat på mig massor med vatten så jag känner mig som en valross Men det gjorde jag med Ruben också så det hade jag förväntat mig Det försvinner ju fort som tur är. Magen e liten dock, så jag ska på TUL i nästa vecka, har haft samma sf mått i en månad nu!? 29 ligger det på så det e ju ganska litet men jag hade liknande med ruben där med så det e nog ingen fara, iaf så känner jag mig inte orolig och det brukar ju betyda att det inte är något fel.varför blir du igångsatt?? Blev det med sonen så jag e bara nyfiken
    Jag har mkt mindre mage denna gång än när jag väntade sonen, SF 28 nu i vecka 32 och bär lågt. Upplever dock inte magen som så liten, säkert för att det är just bara magen som växt, har endast gått upp 1 kg sen start! våra bebisar är säkert normalstora ändå =)

    Vi hade en svår förlossning med Axel, gick över 17 dagar och det tog två dygn med en massa komplikationer. Är livrädd för att föda och att få ett datum är det enda sättet mitt psyke fixar, jag kan då ställa in mig mentalt på det och vet att det är förberett och vi får bästa hjälp. Har gått på spec.mvc under grav för att prata och är glad att jag känner att jag vill prova föda vaginalt, har varit inställt på snitt stundtals men nu känns det bra som planerat. Att vi blir igångsatta 1-2 veckor FÖRE bf beror mkt på vår rädsla för vad som kan gå snett i slutet av grav/på övertid. Har flera vänner som mist sina fullgångna barn och dagen innan Axel föddes fick han en dödfödd kusin (också på överitd) så det är för trygghetens skull.
  • samuraj3
    Scapula skrev 2010-05-09 11:24:46 följande:
    Jag har mkt mindre mage denna gång än när jag väntade sonen, SF 28 nu i vecka 32 och bär lågt. Upplever dock inte magen som så liten, säkert för att det är just bara magen som växt, har endast gått upp 1 kg sen start! våra bebisar är säkert normalstora ändå =)Vi hade en svår förlossning med Axel, gick över 17 dagar och det tog två dygn med en massa komplikationer. Är livrädd för att föda och att få ett datum är det enda sättet mitt psyke fixar, jag kan då ställa in mig mentalt på det och vet att det är förberett och vi får bästa hjälp. Har gått på spec.mvc under grav för att prata och är glad att jag känner att jag vill prova föda vaginalt, har varit inställt på snitt stundtals men nu känns det bra som planerat. Att vi blir igångsatta 1-2 veckor FÖRE bf beror mkt på vår rädsla för vad som kan gå snett i slutet av grav/på övertid. Har flera vänner som mist sina fullgångna barn och dagen innan Axel föddes fick han en dödfödd kusin (också på överitd) så det är för trygghetens skull.
    Men gud hade jag ingen aning om att det är vanligt med döfödda bara för att man går över tiden:( gick själv över 14 dagar fast vattnet gick några dagar innan.
  • Scapula
    samuraj3 skrev 2010-05-10 17:35:26 följande:
    Men gud hade jag ingen aning om att det är vanligt med döfödda bara för att man går över tiden:( gick själv över 14 dagar fast vattnet gick några dagar innan.
    Det är knappast vanligt, hoppas inte jag uttryckte mig så?! risken är väl något större på övertid än innan eftersom moderkaka etc har viss livslängd, men vanligt är det inte. Vi har nog haft otur som känner flera som varit med om det och iom det så ökar oron. Tycker inte du ska oroa dig =)
Svar på tråden Vi som precis fått MF och vill försöka på nytt igen! Del 2.