• Dody

    Septembertråden 2006 del 19

    Tråden var visst stäng då här tjattrar vi vidare.......

  • Svar på tråden Septembertråden 2006 del 19
  • Tant Elin

    Nejmen har det kommit bäbisar {#lang_emotions_baby} GRATTIS!!!!!

    Lottizm, hoppas du återhämtar dig snabbt, inte kul att må dåligt särskillt inte när man även är nyförlöst.

    Grattis till lägenhet och jobb!

    Håller tummarna för mig själv att jag också ska få ett jobb snart....

  • Dody

    Vad roligt med både jobb och lght Malonis. =)

    Hoppas huvudvärken släpper Lottiszm...

    Och så vad du är driftig Eio som orkar planra och planera så där för din man.

    Jag ska nu ta helg. Bada skumbad och sova. Har haft en dispyt med dagis vid en hämtning då en vikarie jagade min son runt rummet och skulle slita en sak ur händerna fast inte bara han var inblandad. Tycker verkligen inte man som vuxen får behandla barn så, alla ska bli tillsagda och inte bara en och absolut inte jagad. Men har tagit upp det emd de anra föräldrarepresentatnerna också och fler har reagerat på hur just denna vikarie behandlar barn o vuxna. Tror inte hon får fortsätta nu iaf efter min kontakt. Tycker det är så viktigt med rätt man på rätt plats då det handlar om barn.


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • eio

    Hoppas huvudvärken snart går över lottizm och att du kan njuta av fungerande amning och hela familjen.

    fåret shaun - Håller med dig om tossor. Precis så ser jag också på såna.

    Tack nino! Vill så gärna göra något kul för honom...vi firar ju sällan våra födelsedagar på något särskilt sätt.
    Bra att du säger ifrån...det ska man göra om man tycker att något är fel, speciellt när det är barn involverade.

  • Malounis

    Tack för alla grattis! Känner mig som värsta jubilaren ju  .

    Lottizm -  Jobbigt med sån huvudvärk. Hoppas verkligen att den går över snart!

    eio - Va kul att du ska överraska din man! Sånt där är alltid kul tycker jag.

    Nino - Så bra att du sa ifrån!

    Usch, har just vaknat efter att ha sovit i soffan några timmar (inte första gången denna vecka!). Nä, nu måste jag ut och få frisk luft så energin kommer tillbaka. Måste ju va pigg och fräsch på måndag ju!

  • Bästamorsan

    Oj EDA huvudvärk - den ska ju vara nåt heeemskt,


    du är stark du som stapplar dej upp och går...    Superlottiz  =)
    Hoppas du snart slipper huvudvärken!!!
  • Bästamorsan

    Just det jag hörde nånstans att för oss som inte fått hjälp av EDA


    (jag hade EDA 3ggr alltså 3 förlossningar - tog inte bort smärtan)
    det är något med att vi inte reagerar på morfin....
    Hmm kan ju ses positivt eller negativt =)
    Man kan ju faktiskt behöva smärtlindring ibland...
    Iofs kan det knappt bli starkare smärta än vid förlossningar kanske =)
    Dvs har man klarat den smärtan i 10h klarar man ALLT =)
  • Maliinka

    Malounis - härligt med jobb, lägenhet och vackert väder


    Lottizm, stackare Hoppas det släpper snart!
    Här har vi just haft fredagsmys med Pippi och pop-corn, jag har lagt Elias och snart ska sambon lägga Gabriel. Är trött själv så det blir nog en tidig kväll...
  • Tant Elin

    har en "tjock, deppig, sjuk, tyck synd om mig dag" idag

    Men nu har jag rensat både skafferiet och frysen på glass/godis så nu finns det inget mera att äta.

    Sitter och tycker synd om mig själv i soffan och hoppas på en bättre dag imorgon

  • Maliinka

    Tant Elin - stackare, jobbigt med sådana dagar! 


    Kanske kan jag muntra upp dig (och någon annan) med en kommentar som Gabriel sa till sin farfar sist vi var där (fick höra det av farmor idag, jag var alltså inte med när G sa det); "Vilka fina tänder du har! Hur blir de så stora och gula?"
  • Tant Elin

    tack

    Är förkyld, och har legat på soffan hela veckan, solen skiner och jag orkar inte med......

    Blir säkert bättre bara förkylningen gått över så jag kan börja promenera igen

  • lugnåsbo

    på tal om kommentarer så sa Elvira lite imponerat när vi låg i sängen o myste på morgonen..

    - ååååh mamma vilka långa tuttar du har!

    Niklas börja asgarva såklart... tsss tokiga tös men men haha det stämmer nog ;)


  • julmusten

    haha, vilka roliga barn ni har. Ella sager ju mest bara bajskorv i tid och otid.

    Spinal headache ar apjobbigt har jag hort, sa jag hoppas att det blir battre snart Lottiz. Jag tror tyvarr du kan rakna med att den sitter i i minst en vecka i alla fall, for sa lange hade en kompis till mig det efter en operation av nat slag, (och det var inte nagon ovanligt lang period for den sortens huvudvark tydligen). Den blev langsamt mildare och mildare med, sa det var inte sa att det en dag var borta, men det blev liksom battre hela tiden.

    Sa kul med jobb och lagenhet Malounis. Vi far hoppas att resten av aret ar lika trevligt for dig.

    Jag ar lite sur pa en av Ellas larare har idag. Finn hade pa sig en body med Bamse pa och da sa deklarerade hon stolt for sin larare att "look Finn has Bamse on his shirt", (och da sa hon Bamse pa engelska, typ Bamsi). Varpa lararen bara sager, "You have to talk English to me girl"!!! Det var ju det hon gjorde surtant, men for att du inte kan mer an ett javla sprak sa kanske du inte fattar det!!! Ellas engelska ar absolut hennes starkaste sprak, och jag tjatar precis hela tiden om att hon skall prata svenska, och sa kommer en gammal tant och sager att hon skall prata engelska nar hon faktiskt gor det. Det satter ju kappar for hennes sprakutveckling i bada spraken. Jag forsokte forklara att Bamse inte gick att oversatta, utan att det ar bjornens namn, men hon hade for mycket att sta i och lyssnade val inte sa himla mycket. Eftersom alla droppade sina barn da sa var det inte riktigt dags for mig att saga nagot heller, sa nu sitter jag har och ar sur for att hon bara haspade ur sig nagot som hon formodligen inte ens tankte pa att hon sa.

  • eio

    musten - Trist för Ella att få en sån kommentar när hon ansträngde sig och försökte göra rätt. Och dåligt av läraren...hon hade ju faktiskt kunna fråga om det kanske var något svenskt som hon inte kände till och be Ella förklara istället för att dissa henne så.
    För Ella ville ju berätta något som hon var glad över och det enda hon får tillbaka är "tala rätt". Dåligt tycker jag också.

    Ja, här är man redan uppe....blev väckt ett antal ggr nu på morgonen  och kan som vanligt inte somna om när jag blivit det

    tant elin - Hoppas du kryar på dig och får ny energi snart.

  • Anoke

    Förstår att du blir frustrerad Julmusten, så väldigt opedagogiskt och dumt av läraren att ge den kommentaren istället för att engagera sig lite i vad hon berättade. Hoppas att det blir inte blir fler såna tillfällen.

    Vilka roliga kommentarer Elsa brukar också kunna klämma en och annan liknande kommentar fast just nu kommer jag inte på nån särskild. Däremot sa hon till en av fröknarna på dagis "farmor och farfar har flyttat till en ny lägenhet men de har samma rum" Det tyckte jag var lite kul för det hon menade var väl att de hade med sig sina möbler, haha.

    Tanten - Jag vet precis hur det känns när man är sådär nere i diket, hoppas du känner dig lite piggare och gladare snart.

    Här har vi nån slags sjukstuga. Tyckte Elsa blev mer och mer snorig igår kväll och var allmänt hängig. Vid nattningen hade hon begynnande ögoninflammation och i natt när hon vaknade hade hon 39 graders feber och nästan lite krupphosta. Gav alvedon och vatten, nu på morgonen verkar hon rätt pigg ändå och ingen feber, ögonen ser ok ut. Kanske bara är en vanlig förkylning, hoppas inte jag blir smittad bara. Är inte sugen på att vara tokförkyld vid förlossningen precis.
    Ska till svärföräldrarna på inflyttningsmiddag ikväll egentligen, får se om vi kan gå dit med lilla loppan. Vill ju inte smitta ner kusinerna heller.

  • Dody

    Roliga barn som sagt....mina barn brukar säga att pappas nya har hängtuttar som hänger på magen och det tycker jag extra mkt om hahahah

    Här hade jag sovmorron utan barn och vakande redan kl 6 i sedvanlig ordning. Men men verkar bli en fin dag. Kall men soligt. Ska nog iväg till Uppsala med en kompis på barnloppis i Fyris.

    Musten: förstår din frustration. Om det händer igen hade jag bett om ett samtal med fröken så hon ser på din syn kring språken.

    Tråden går snart ut så om ngn orkar så får ni gärna starta en ny innan denna går ut och alla tappar tråden.


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Tant Elin

    nino: förstår att det känns bra Känns alltid bättre om det känns som exet bytt ner sig!

  • Malounis

    Musten - Va dumt sagt av lärarn!

    Nino - Hoppas du hittar nån spännande på loppisen!

    Jag kan försöka starta en ny tråd.

Svar på tråden Septembertråden 2006 del 19