• Fantastic 4

    Bebisar födda oktober 2007 del 10

    Tråden hade gått ut så jag tog mig friheten att göra en ny !!!
    Välkomna gamla som nya, här diskuterar vi allt mellan himel och jord{#lang_emotions_heart}!!!!


    Mamma till 4 underverk!!!
  • Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007 del 10
  • Line79

    Nufsan du får komma till mitt jobb & hälsa på. Du kan få höra om Danvikshems historia & spökerierna av vår vd

    Fy vad hemsk att hon blivit biten! Jag hade blivit skogstokig. Kanske ni kan samla till något möte med föräldrar & dagispersonal. Det kan ju vara lättare att komma på ett sätt att hantera problemet tillsammans. Hoppas att det ordnar upp sig.

    Åh det är friheten som är spännande, stackars din rygg. Nä han kommer säkert inte att bli en vilde, det är nog mest frustrerande för ett barn som vill men inte kan gå än.

    Jo jag får ringa BVC & be om något pricktest. Kom på att hon åt ju mina lussebullar med mandelmassa i i julas & då reagerade hon inte. Antingen är det något annat eller så är imunförsvaret nedsatt & hon är känsligare om hon har någon allergi. Att göra en koll är nog det bästa. Nu har hon prickar på benen med en liten vit blupp på. Kanske 10-15 prickar på båda benen tillsammans, utslagen på ryggen ser ff ut som nässelutslag & har dämpats mycket men är kvar över hela ryggen. Så har hon 4 prickar på ena kinden & en under näsan.
    Vattkoppor kommer väl först på magen & ser väl mer blåsliknande ut? Eller:-0
    Var hos doktorn i fredags & han sa att de få prickar hon hade på benet då var vanliga virusprickar men nu har de ju blivit fler & med den vita bluppen på.

    Oj här sitter jag & svamlar & spekulerar fram en hel novell. Sorry!!!

  • Solrosen82

    Line: Låter inte helt omöjligt att det är vattkoppor då, men jag har dålig koll för mina barn har inte haft det.

  • Fantastic 4
    Line79 skrev 2010-03-10 14:32:14 följande:
    Nufsan du får komma till mitt jobb & hälsa på. Du kan få höra om Danvikshems historia & spökerierna av vår vd Fy vad hemsk att hon blivit biten! Jag hade blivit skogstokig. Kanske ni kan samla till något möte med föräldrar & dagispersonal. Det kan ju vara lättare att komma på ett sätt att hantera problemet tillsammans. Hoppas att det ordnar upp sig.Åh det är friheten som är spännande, stackars din rygg. Nä han kommer säkert inte att bli en vilde, det är nog mest frustrerande för ett barn som vill men inte kan gå än.Jo jag får ringa BVC & be om något pricktest. Kom på att hon åt ju mina lussebullar med mandelmassa i i julas & då reagerade hon inte. Antingen är det något annat eller så är imunförsvaret nedsatt & hon är känsligare om hon har någon allergi. Att göra en koll är nog det bästa. Nu har hon prickar på benen med en liten vit blupp på. Kanske 10-15 prickar på båda benen tillsammans, utslagen på ryggen ser ff ut som nässelutslag & har dämpats mycket men är kvar över hela ryggen. Så har hon 4 prickar på ena kinden & en under näsan. Vattkoppor kommer väl först på magen & ser väl mer blåsliknande ut? Eller:-0Var hos doktorn i fredags & han sa att de få prickar hon hade på benet då var vanliga virusprickar men nu har de ju blivit fler & med den vita bluppen på. Oj här sitter jag & svamlar & spekulerar fram en hel novell. Sorry!!!
    Hur länge har du jobbat på Danvikshem......min mormor bodde där sina sissta år, gillar inte korridorerna där ser ut som psyket !!!

    Här e allt bra....mycket nu, har skaffat extra jobb på akademi-kliniken (plastikkirugi) + att nattjobbet tar ut sin rätt, är ständigt trött!!!
    Renoveringarna här hemma avlöser varandra, liksom sjukdommar hos barnen !!!

    Fillie: Kul att allt flyter på, grattis till graviditeten........och hur gick det m husförsäljningen???

    Nufsan: Jag hade sagt åt personalen, det e verkligen inte OK med att barnen biter varandra!!!

    Spöken tror jag på, då å då på natten hör jag nån som går runt i korridorerna m släpande steg....går å tittar men ingen e där....vissa rum kan tom vara obehagliga att gå in i!!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • Nufsan
    Solrosen, jag tror ju att Jonnas beteende beror på hur hon blir behandlad på dagis och att hon ger igen när hon får chansen, fast det är vem som helst som får ut för det. Jag är sååå glad att hon inte bits längre iaf... Får se om maken kan få till ett samtal imorgon när han ska lämna.

    Helt ärligt så har jag såååå svårt och förstå att han är en liten pojke, haha. Jag tror att jag kanske förstår det mer när han börjar prata och så =P Däremot så är han såååå mycket gladare än vad mina tjejer nånsin varit! Det lyser småbus i hans ögon och han skrattar åt typ allt

    Nej, dom tog prover först på Moa för att se OM hon är allergisk över huvudtaget och sen tog dom på valnöt och jordnöt... OM det här visar något så får hon åka och göra pricktest, iaf var det så Moa trodde att dr sa, hi. Hon är ju så stor att hon vill helst gå in själv, så jag brukar låta henne göra det.

    Line, oooh det hade ju varit jättespännande. Vart ligger ditt jobb =P

    Vad lustigt med hennes prickar! Är det något jag är dålig på så är det vattkoppor. Jonna har i två omgångar haft nå konstiga prickar, men jag tror inte att det har varit vattkoppor. Kanske kan du visa upp henne för nån på bvc, dom brukar ju kunna vara duktiga på sånt, iaf våran.

    F4, vad ska du göra på akademi-kliniken =)) Visst är det dom som varit på TV? Är så sugen på att göra om min mage till hösten och har tittat runt hos lite olika.

    När det gäller betten så tror jag nog snart att det måste till nått möte.... Hur farligt är det att det går hål i betten?? Visserligen är det inte stora hål, men det är ändå hål och hon har blödit lite.... Dom får faktiskt ta och skydda henne bättre tycker jag!
    ♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Fantastic 4

    Nufsan: Jag jobbar där som undersköterska!!! Ja det e det som har varit m på tv 4+. Jag e oxå sugen på att göra en full bukplastik och om några månader så har jag ju 25% rabbat
    så då slår jag nog till, här e ju alla barn gjorda !!!
    Angående barnbett så e ju dom värre än att bli biten av en hund bakteriemässigt har jag för mig....jag skulle kalla till möte!!!


    Mamma till 4 underverk!!!
  • Nufsan

    Oooooh vad avis jag blir! 25 % hade jag gladeligen tagit emot och även jag är klar och vill göra en full =))
    Drömde härom natten att jag var gravid och gud vilken ångest... Jag vill inte ha fler barn

    Ja, jag ska prata med dom.... det känns verkligen inte okej =S


    ♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Line79

    F4- Grattis till jobb!!! men va rädd om dig!!!

    Nufsan- Ja prata med dagis, det är ju ett jätte jobbigt problem för alla.

    Oj känner mig sååå gammal när jag säger att jag jobbat där i 5 år! Ja det ser jätte trist ut på många avdelnigar, korridorer, trist färg på väggar, högt i tak & små toaletter. Lyckligtvis så jobbar jag på gruppboendet så vi har en kort korridor & har inrett jätte mysigt. Spa med bubbel & stjärnhimmel,  egen ballkong till kyrkan & 2 ballkonger mot slussen & ut mot farleden, inredda i thaistil ha ha Trivs toppen.

    Danvikshem ligger vid Viking line terminalen (i sthlm), vi har jättefin utsikt när alla stora kryssningsfartyg kommer in till stadsgårdskajen. 

    Gällande prickarna så försvann de i ansiktet på några timmar????? De på benen är kvar. Jag ska boka tid hos doktor i morgon, så jag återkommer med svar på prick mysteriet (hoppas jag)

    Nu ska jag zappa mellan fuskbyggarna & greys anatomy:-P

  • Solrosen82

    Nufsan: Skönt att hon inte bits, det är det värsta som finns. Man får ju vakta dem hela tiden när de bits.
    Det låter ju som att de kollar ordentligt om allergi, men jag blir så förvånad att de inte gör pricktest först, det gör de alltid här.

    F4: Men guud vilken lyx att få rabatt på bukplastiken! och grattis till jobbet! Vad kostar en bukplastik? Jag har själv en "påse" som hänger efter mina barn och skulle gärna ta bort den. Men att lägga ut en massa pengar känns så surt...

    Line: Mystiska prickar, ska ni till läkaren?

  • Fantastic 4
    Solrosen82 skrev 2010-03-11 09:51:52 följande:
    Nufsan: Skönt att hon inte bits, det är det värsta som finns. Man får ju vakta dem hela tiden när de bits.Det låter ju som att de kollar ordentligt om allergi, men jag blir så förvånad att de inte gör pricktest först, det gör de alltid här.F4: Men guud vilken lyx att få rabatt på bukplastiken! och grattis till jobbet! Vad kostar en bukplastik? Jag har själv en "påse" som hänger efter mina barn och skulle gärna ta bort den. Men att lägga ut en massa pengar känns så surt...Line: Mystiska prickar, ska ni till läkaren?
    Tack!!! Jag tror att en full bukplastik går loss på ca 65-70 tusen, alldeles för dyrt....men med rabatt så hoppas jag på att få makens OK !!! Det man ska tänka på att man bör vara hemma ca 3 veckor från arbetet och det e inte säkert att man blir sjukskriven!!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • trazzlan

    nufsan vad trist m bitandet...visserligen är det ett ögonblicks verk men är det sååå illa måste ju bitaren punktmarkeras....


    Tänk att få fyra så unika gåvor!
  • Nufsan

    Line, oh vad fint det låter. Jag vet ju iaf vart det ligger nu =)


    Vad härligt att prickarna är borta nu =)) Mysko bara vad det var!?


    Solrosen, för att få göra pricktest så måste man få remiss till allergimottagningen, medans blodproven tas direkt hos husläkaren.


     


    Min mage hänger litegrann efter 4 barn och jag kommer lägga ut dom pengarna och i Linköping där jag har tänkt göra den kostar det "bara" 48 000 kr för en full bukplastik och operationen görs på Linköpings uni.sjukhus.

    F4, ja med fk vet man aldrig, men man får ju absolut inte göra just något efter en sån operation. En kompis till mig gjorde den för 2 år sedan och det var inga problem med sjukskrivningen då iaf.


    ♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Nufsan

    Trazzlan, dom säger att dom inte hinner för att det är ett ögonblicksverk och trots att dom sitter bredvid honom så kan det hända?!?!?! Det var mitt i samlingen som Jonna blev biten i ansiktet förra gången...


    ♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Fantastic 4
    Nufsan skrev 2010-03-12 06:42:41 följande:
    Line, oh vad fint det låter. Jag vet ju iaf vart det ligger nu =) Vad härligt att prickarna är borta nu =)) Mysko bara vad det var!? Solrosen, för att få göra pricktest så måste man få remiss till allergimottagningen, medans blodproven tas direkt hos husläkaren.   Min mage hänger litegrann efter 4 barn och jag kommer lägga ut dom pengarna och i Linköping där jag har tänkt göra den kostar det "bara" 48 000 kr för en full bukplastik och operationen görs på Linköpings uni.sjukhus.F4, ja med fk vet man aldrig, men man får ju absolut inte göra just något efter en sån operation. En kompis till mig gjorde den för 2 år sedan och det var inga problem med sjukskrivningen då iaf.
    Det roliga är att läkarna sjukskriver vanliga patienter, fk avslår då ibland.....däremot så sjukskriver inte läkarna oss som jobbar på A-K utan vi får ta semester {#lang_emotions_undecided}....snacka dubbelmoral!!!!
    Tittade lite på prislistan i stockholm, såg då att det ligger allt emellan 51- 86 tusen, den jag tänker göra (förhoppningsvis ) kommer gå loss på ca 60 000 utan rabatt, men då korrigerar dom naveln + att dom suger bort kärlekshandtagen på sidorna av ryggen!!!!

    Min mage hänger massor + att den buktar ut som en gravidmage pga förstörd bukmuskulatur, är ju faktist bara 32 år och ska förhoppningsvis leva massa år till så jag ser det som en investering....undrar om maken gör det !!!

    Trazzlan: Vad skönt å höra att lilltjejens hjärta såg bra ut!!!

    Line: Just det där m prickar e jobbigt, min äldsta fick nässelutslag på benen var och varannan dag i början på året, gick till läkaren och tog allergi-prov samt lever prover...men det vissade absolut inget!!! Sen helt plötsligt slutade dom att komma!!! Vi har kört m samma tvättmedel sen hon föddes för 9 år sen så det kan ju inte vara det....hoppas läkarbesöket för er ger lite mer!!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • Nufsan

    F4, nu är jag ju några år äldre än dig, men jag känner samma sak ändå att det är en investering. Maken min säger att jag är fin som jag är, men inga byxor sitter snyggt tycker jag, när man har en bulle där nere och en kant =/

    Smått rädd för smärtan är jag dock, hi, men det får jag härda!

    Glöm inte att tråden går ut om ngr dagar =))


    ♥ღ♥ 4-barns mamma till tre prinsessor och en prins ♥ღ♥
  • Fantastic 4
    Nufsan skrev 2010-03-12 08:05:28 följande:
    F4, nu är jag ju några år äldre än dig, men jag känner samma sak ändå att det är en investering. Maken min säger att jag är fin som jag är, men inga byxor sitter snyggt tycker jag, när man har en bulle där nere och en kant =/Smått rädd för smärtan är jag dock, hi, men det får jag härda!Glöm inte att tråden går ut om ngr dagar =))
    Smärtan e jag inte rädd för, har hög smärttröskel och ser ju på patienterna att dom flesta klarar sig bra dagen efter + att man får ju smärtstillande, jag nojar mer för nakosen!!!
    Håller m dig om att byxorna aldrig sitter fint och bara tanken på bikini får mig att bli deppad!!!

    Fixar en ny tråd !!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • trazzlan
    Nufsan skrev 2010-03-12 06:44:05 följande:
    Trazzlan, dom säger att dom inte hinner för att det är ett ögonblicksverk och trots att dom sitter bredvid honom så kan det hända?!?!?! Det var mitt i samlingen som Jonna blev biten i ansiktet förra gången...
    Fy vad hemskt...men som de säger är det ju ett ögonblicks verk och detdär verkar ju vara en kobra {#lang_emotions_surprised}
    Tänk att få fyra så unika gåvor!
Svar på tråden Bebisar födda oktober 2007 del 10