• sarek

    Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.

    Vi är ett gäng mammor som här hängt ihop sedan våra små låg i magarna. Nu har tråden utökas med syskon. Under nästa år planeras det även bröllop. Alla är välkomna i våran tråd.

  • Svar på tråden Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.
  • meesa

    Foodji: Vi beklagar sorgen. Men nu slipper han smärtan och ångesten och är med sin gud. Hoppas sorgen inte blir för tung för dig att bära. *kramar om*

  • Heather

    foodji: *kramar om* Beklagar sorgen.


    ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • sarek
    Foodji
    Beklagar verkligen sorgen. Hoppas att han fick ett fint avslut på sitt jordeliv o inte hade allt för ont. Många kramar ifrån oss
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • Fröken T

    En stor kram Foodji! Jag beklagar sorgen.


    Kanske är min hjärna, tumlad och tömd
  • meesa

    Hej flickor.
    Känner ni att våren är på väg? Det gör iaf jag. Att få gå hemma och uppleva hur dagarna blir ljusare och längre känns som en otrolig lyx just nu. Jag får energi att ta tag i saker och ting som behöver bli gjorda och jag gör upp planer för kommande halvår.
    Just nu håller jag på och förbereder för Biancas rumsbyte. Det är riktigt roligt att gå och fundilura lite på vad man ska göra, hur man ska möblera och så. Sedan har jag vilda trädgårdsplaner (Daniel anar inte hur mycket han ska få gräva kommande säsonger )

    Vad har ni för er?

  • Yinsan

    Halloj, även jag känner vårensolen värma och det är så skönt när snön börjar tyna bort istället för slask som vi är vana vid.

    I helgen var jag på Spa uppe på Vann som ligger starx innan nordens Ark. Helt underbart och vi bode i en svit som grädde på moset. Fick även en behandling med hot stone massage och floating. Men den största lyxen var nog ändå att få sova hela natten utan uppvak och känner mig ganska utvilad trots att helgen slutade tråkigt med att behöva åka hem till en magsjuk familj som kräkts om vart annat hela natten.

    Ja ja, inget ont som inte har något gott med sig heter det ju så då borde det ju även vara tvärt om.

    Idag är M hemma och kurera sig och han ska även vara hemma imorgon också! Jippi, då blir det bara 3 dagar i Hbg denna veckan och sedan har vi semseter och åker till fjällen på lördag morgon!

  • sarek

    Här var det bara Andreas som åkte på magsjuka i förra veckan...trodde faktiskt att fler skulle drabbas..men som tur var blev det ej så.

    Passar också på att njuta utav det fina vädret. Tar goa promenader till o från dagis med barnen. Man får verkligen passa på att njuta nu när solen tittar fram. Känns som om man vaknar upp ifrån sitt lilla ide som man har bott i hela vintern.

    Idag var vi på kontroll på bvc med Jonathan o han är nu 77 cm lång o väger 9350 gr


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • foodji

    Nu är jag tillbaks hemma efter en långhelg i Lund med begravningsplaner och allt. Det är en hel del pappersgöra efter pappa. Det är skönt att vara hemma igen.

  • Yinsan

    Bilen packad, ska bara sova några timmar så drar vi till FJÄLLEN!!! Ska blir så skönt med lite familjesemester!

  • meesa

    Familjesemester är härligt, ha en skön vecka Yoysen.

    Idag har jag njutit av det fina vädret. Jag har sopat bort snö från altanen, i ett fåfängt hopp att hjälpa våren på traven. Plus att det gör gott i kroppen
    Nu ska vi snart äta fondue med några vänner och ha en riktigt mysig lördag.

    Imorgon ska Daniel på "uppkörning" med båt. Han har gått en kurs för att få förarbevis och ska även ta kustskepparexamen så vi så småningom kan skaffa en lite större båt. Då ska jag passa på att shoppa lite tror jag, är sååååå sugen på lite nya kläder såhär på vårkanten, och visst tycker jag att jag är värd det. Sedan är det bara en vecka kvar innan vår stora dag.. Spännande!!

    Ha en trevlig melodifestivalkväll flickor!!

  • sarek

    *puff puff*...

    Nu har Jonathan fått dagisplats from 3/5..så jag beräknas vara åter i jobb 17/5 om inskolningen går bra. Tackade ja..med tanke på att det kan vara svårt att få plats annars. Kommer att vara FL igen v. 28-31 då dagis är sommarstängt.


    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • masken

    Lämnar ett avtryck från lilla mig... var ju en månad sedan jag skrev något sist... men jag har svikit Familjeliv och hängt på Facebook i stället:)

    Sarek: Inte långt kvar nu då, men förstår att du är trött på att gå hemma vid det här laget. Och Öjersjö ska ju tydligen vara extra svårt att få platser på just nu, fast syskon får ju numera förtur:)

    Nu har Pontus blivit förkyld, började i går kväll... skulle aldrig sagt häromdagen att alla här hemma har varit friska i över en vecka (rekord sedan jul) suck). O vi som skulle till min syster o fira hennes födelsedag i dag.

    Meesa: Hur ska du fira denna sista dag som ogift? Vilket efternamn har ni valt sen? Ska tänka på dig i helgen, och hoppas att du får en minnesvärd dag!

  • Yinsan

    Stort Grattis till vår nyblivna fru Siitam!
    Fick beskåda en helt underbart vacker brud igår!!!

    Nu har även Ludde fått dagisplats efter lite dramatik så nu börjar han 9 augusti. Känns ändå skönt att ha ett datum samtidigt som jag tycker han är superliten och att tiden gått så himla fort!

    Fjällenveckan har varit helt underbar trots magsjuka hos flera inkl mig själv men snabbt övergående så för mig försvann en natt och en halv dag.
    Filip gick i skidskola i fyra dagar och oj vad de lär sig mycket! Sista dagen åkte de en lite snabbare knapplift och där backen var lite brantare. Sedan åkte han med mig där också och när vi tittade på pistkartan så visade det sig att övre halva av backen var blå (grön-blå-röd-svart är backlutningsindikatorerna om någon undrar) så snart åker han väl om mamma...

  • foodji

    Här kommer lite uppdatering från mig också. Ted har varit lite dålig i helgen. Typiskt när det är första gången han ska övernatta hos farmor och farfar men det gick bra.
    Och han har sagt sitt första ord, Bapp eller app och det tolkar jag som napp.

Svar på tråden Okt-novmammor i gbg med omnejd går in på ett nytt år.