• Svar på tråden Liga Match
  • eviskurren

    Kul lsy! Två krystvärkar blev det för mig med S också, nåt helt annat än med A... Fast de var ju små pyttisar båda två, inga 4 kilo där inte.

    Då sover A sover från 20/20:30 till 6 ungefär nu. S lägger sig oftast samtidigt (senast 20 ska det vara släckt hos båda tycker jag, men det tar ju en stund innan de somnar ibland), men hon kommer ofta upp vid halv fem och går inte att få att somna om. De dagar man får sova till halv sex känns helt underbara. Så tänkte man inte direkt innan man fick barn

    Skönt aros att slippa stressa till två ställen framöver!

  • Sol30

    Yoyna: Kul att höra av dig och skönt att ni har det bra!

    Nu har jag (förhoppningsvis) gått över halva tiden (vecka 22)! Känns bra! Nu är illamåendet inte lika illa, så jag hoppas att det bara var en liten svacka.

    Börjar fundera lite smått på förlossningen. I stort sett alla som jag pratat med har sagt att förlossning nummer två har gått fortare än den första. Stämmer det på er också? Tog ungefär 12 timmar med I om man räknar den tiden där det verkligen hände saker. Så då borde jag väl inte behöva vara orolig för att F inte ska hinna hem i tid från Stockholm tycker jag, eller? Hade ju absolut känts bättre om han hade jobbat här i stan! 

  • Esmaralda

    Sol; det tror jag inte du behöver vara rädd för. Han kommer att hinna hem.

    Lsy; vad hette bärsjalen/selen som du hade? Jag har äntligen tagit tag och sålt min bebissjal + babybjörnen och nu tänkte jag på den som du hade som tom L kunde sitta i på ryggen..tips?

    Har varit "ensam" hemma, eller, med barnen iaf, J har varit i Sthlm och tränat hela helgen... är helt slut! F är så nyfiken och på allt, helt otroligt! Nu går han snart, han gå mellan möblerna nu, men blir det för långt sätter han sig ner igen...

    Tur att jag ska till jobbet och vila upp mig imorgon :)

  • nyinflyttad

    Sol: själva förlossningen gick snabbare men inte jätte snabbt för det. Det går ju rätt fort från Stockholm men förstår att du är orolig ändå. Vad snabbt det går, tyckte inte att det var länge sedan du skrev att du var gravid.

    Yoyna: Låter härligt med långsemester i värmen!! Är fortfarande lite för feg för långflygning med barnen så vi har bokat en resa till portugal i Maj. Men det ska bli härligt det med!

    T har varit på barnkalas både idag och igår så den här helgen har bara försvunnit iväg utan att vi gjort så mycket. Härligt att se lite sol i alla fall! Jag har börjat längta tillbaka till V-ås lite smått...får se om det dyker upp några jobb.

  • Esmaralda

    Ny; jaa, flytta hit!!!!!

    Lsy; tack! De rear beco på babydesign nu så då slår jag till!

  • nyinflyttad

    Mmmm, har tröttnat på lantlivet :) Nu har jag sett några fina hus på hemnet också! Värre med jobb..

    Några tips på vart man kan äta god påskmat i V-ås, falkenbergska kanske har?

  • Sol30

    Ny: Har för mig att jag läste att de gått i konkurs. Men jag är inte säker och jag vet inte när de i så fall skulle stänga.

  • eviskurren

    Falkenbergska har gått i konkurs, men är igång ändå, de hade mycket bokningar. I alla fall bröllop och sånt skulle genomföras, vet inte om de har påskmat också.

    Visst var det härligt med vårvädret igår! Lite gräs började titta fram mot söderväggen och jag kunde konstatera att krokusarna var på god väg. Sen har det bara snöat, snöat och snöat idag. Tänk att man glömmer varje år att våren inte kommer på en gång... Nåja, då blev det städat den här helgen också

    S växer och utvecklas i rekordfart just nu. Jag tycker det var alldeles nyss hon började säga sina först ord, nu kommer det två-ordsmeningar hela tiden.

Svar på tråden Liga Match