Vem är mer snål?
Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?
Är det mer snålt att förvänta sig att få tillbaka småsummor man lånat ut, eller att låna småsummor och förvänta sig att slippa betala tillbaka?
Jag vill ha mina mynt, det är inte summan som är det viktiga!
Det är skitjobbigt att sakna en krona för att kunna handla i automaten, därför lånar jag ut till den som behöver men jag vill ha tillbaks dem.
Gäller det bara 2 kronor så tycker jag första alternativet där.
Nr 2 för att man ska aldrig låna pengar och inte lämna tillbaka.... jag skulle dock aldrig ta emot kronorna men principen. Skulle heller aldrig be att få dem tillbaka.
Den som har lånat ut dem, helt klart.
Den som ber om att få två kr återbetalda är snål! Skiter man i att betala tillbaka eller erbjuda sig att göra det så är man enligt mig inte snål, då är man något annat... kan inte riktigt hitta rätt ord för det just nu bara.
2kr vill jag inte ha tillbaka, det jämnar ut sig i längden. Däremot erbjuder jag mig jämt att betala tillbaka de 2 kronorna. Vill personen ha tillbaks sina pengar så självklart ska denne få det. Jag anser inte att man helt enkelt ska förvänta sig att man får pengarna.
Jag röstade på alternativ 2.
Det beror på. Om man faktiskt skiter i att betala tillbaka även om pengarna är en fis i rymden för en och den man lånade dem av faktiskt behöver ha tillbaka dem: Då är man snålast.
Men om man däremot lånar ut 2 spänn till någon som verkligen behöver dem och man vet att människan i fråga alltid kommer att ligga de där 2 kronorna back och kräver tillbaka dem: Då är man snålast.
Tycker att det är snålast att låna 2 kr som i detta fall och sen inte bry sig om att erbjuda sig att betala tillbaka. Jag hade inte bett om att få tillbaka 2kr men vill ändå att den som lånar ska ha för vana att betala tillbaka vad summan än är. Sen hade jag nog sagt att om det var 2kr kan hon/han behålla dom, men bara principen att låna ut och sen skiter folk i att ens fråga om man vill ha tillbaka är snålt.
Ehh... Finns det verkligen NAGON som skulle se 2kr hit elller dit som ett lan????
Den som lånat ut 2 kronor och vill ha tillbaka dem.
Jag brukar däremot, om någon ber att få låna, vara tydlig med att det är en gåva. Då slipper personen tänka på saken.
Fast jag betalar alltid tillbaka, hur lite jag än har lånat.
Fan, båda är nog lika snåla.
tycker att den som lånat ut är snål och den om lånar men varken betalar tillbaka eller är tacksam för att den fick låna är oförskämd.
båda är lika snåla