• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du trångbodd?
  • muffin

Japp! vi bor i en trea med en 2 åring och en bebis, fast bebisen behöver ju inget eget rum nu såklart. Men det börjar kännas trångt nu, men så flyttar vi till större i juni med!

• PetraD

nej
    har fyra barn och alla har varsitt sovrum
    även jag och min man ett
    även om två av barnens rum inte är såå stora. men det finns plats med säng och lite till utan att vara trångt

• xolma

Ja, jag är trångbodd eftersom jag bor i en etta och då är man ju enligt definition trångbodd. Tycker dock inte att det är särskilt trångt, 38 kvm är enligt mig ganska mycket på en person... :)

• 86TiAn82

Vi är 2 i en 2a på 55 kvm och en bebis på väg i februari, skulle påstå att det är rätt trångt :( har inget riktigt kök (planlösningen på lägenheten är skitskum allt är avlångt och smalt så det går inte att möblera på något bra och smart sätt)

• Moonis

Då är vi trångbodda men vi har iof. delat av ett av rummen så dom får ett varsitt litet.

• Mandel

Nej.

2 vuxna och 2 barn. Varsina sovrum för barnen och vi har ett eget. Barnen har ett lekrum, vi vuxna har ett kontor. Vi har ett stort vardagsrum samt 2 möblerbara hallar som vi nyttjar som tv-rum.
    2 badrum, kök, tvättstuga, vardagsentré, 30kvm förråd.
    Har utrymme som inte är intrett på övervåningen som lätt kunde bli 3 stora rum om vi skulle behöva, vilket vi inte gör...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • moeder

Ja!

2 barn har varsit rum.
    2 barn delar rum.
    Vi föräldrar sover i vardagsrummet.
    Har 4 r.o.k., skulle enligt den defintionen haft 6 rum och kök. Kan man få bidrag till ett stort hus från boverket?
  • Asereht

Eg tycker inte jag det men om alla ska ha eget sovrum för att inte räknas som trångbodd så är vi det eftersom två av barnen delar ett stort sovrum.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • moeder
    Asereht skrev 2010-01-10 18:36:22 följande:
    Eg tycker inte jag det men om alla ska ha eget sovrum för att inte räknas som trångbodd så är vi det eftersom två av barnen delar ett stort sovrum.
    Ja, visst är det ett i-landsproblem? Jag hade iofs gärna haft ett rum till så maken och jag slapp sova i vardagsrummet - även om det faktiskt fungerar rätt bra.
  • nollåtta

Nej, vi har varsitt rum. Men om vi får ett till barn räknas vi som det. Bryr mig inte alls, tycker det är rent trams att behöva ha ett rum var per familjemedlem.

• Qaroliine

Nej tvärtom, 2 pers på 163 kvm.

• FridaMH
    Har du en normalstor barnfamilj, bor i bostadsrätt, och upplever att du bor trångt?

Jag är redaktör för en tidning som är på jakt efter en exempelfamilj till nästa nummer. Reportaget kommer kopplas till temat bostadspolitik/ plånboksfrågor för bostadsrättsägare där fokus ligger på hur olika skatter och regler, befintliga och sådana som ligger på förslag, hindrar rörligheten på bostadsmarknaden. Och hur det tvingar in människor i ett boende de inte är nöjda med.

Intresserad av att vara med? Mejla mig och berätta lite om din familjs förutsättningar och var du bor på: [email protected].
Svar på tråden Är du trångbodd?