Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Enligt Boverket är man inte trångbodd om man har möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
http://www.boverket.se/Kontakta-oss/Fragor-och-svar/Om-boende/Boendestandard/
Är du trångbodd?
Japp! vi bor i en trea med en 2 åring och en bebis, fast bebisen behöver ju inget eget rum nu såklart. Men det börjar kännas trångt nu, men så flyttar vi till större i juni med!
nej
har fyra barn och alla har varsitt sovrum
även jag och min man ett
även om två av barnens rum inte är såå stora. men det finns plats med säng och lite till utan att vara trångt
Ja, jag är trångbodd eftersom jag bor i en etta och då är man ju enligt definition trångbodd. Tycker dock inte att det är särskilt trångt, 38 kvm är enligt mig ganska mycket på en person... :)
Vi är 2 i en 2a på 55 kvm och en bebis på väg i februari, skulle påstå att det är rätt trångt :( har inget riktigt kök (planlösningen på lägenheten är skitskum allt är avlångt och smalt så det går inte att möblera på något bra och smart sätt)
Då är vi trångbodda men vi har iof. delat av ett av rummen så dom får ett varsitt litet.
Nej.
2 vuxna och 2 barn. Varsina sovrum för barnen och vi har ett eget. Barnen har ett lekrum, vi vuxna har ett kontor. Vi har ett stort vardagsrum samt 2 möblerbara hallar som vi nyttjar som tv-rum.
2 badrum, kök, tvättstuga, vardagsentré, 30kvm förråd.
Har utrymme som inte är intrett på övervåningen som lätt kunde bli 3 stora rum om vi skulle behöva, vilket vi inte gör...
Ja!
Eg tycker inte jag det men om alla ska ha eget sovrum för att inte räknas som trångbodd så är vi det eftersom två av barnen delar ett stort sovrum.
Nej, vi har varsitt rum. Men om vi får ett till barn räknas vi som det. Bryr mig inte alls, tycker det är rent trams att behöva ha ett rum var per familjemedlem.
Nej tvärtom, 2 pers på 163 kvm.