• pco

vi med PCO som strävar efter att +

Denna tråden är till för oss pcoare som strävar efter att +
    Här kan vi dela våra tankar och funderingar o ja hjälpa varandra helt enkelt..
    själv har jag pco o jag o min sambo har försökt väldigt länge nu utan resultat. Har ätit Prego ett par gånger, även där utan resultat.
    Alla runt omkring får barn ..även d som inte vill bli gravid blir det..så sitter man själv här o vill verkligen, men det går inte.
    Hur lång tid borde det ta?
    hur har ni andra lyckats? o hur långt har ni andra kommit utan resultat?

• Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +
  • pco

valkyrie: shit va duktig du e:) jag vill me gå ner i vikt typ 10-15kg men d e så svårt och dubbelt så svårt för oss med pco tyvärr :(

• valkyrie
    pco skrev 2010-02-22 18:38:33 följande:
    valkyrie: shit va duktig du e:) jag vill me gå ner i vikt typ 10-15kg men d e så svårt och dubbelt så svårt för oss med pco tyvärr :(
    Ginge skrev 2010-02-22 14:31:43 följande:
    Valkyrie: det är ju mycket imponerande! Hur har du lyckats? har du något magisk knep kanske? Jag behöver gå ner ca 15kg, som jag har gått upp efter att jag slutad med P-piler... NU har jag stoppad viktuppgången men lyckas inte minska....:(
    tackar fattar kanappt det själv faktist. jag har inte gjort så mycket har börjat äte regelbundet. och att jag äter inte frukost utan då tar jag en bantningsdryk (nutrielt) och sen fick jag bantningspiller av min läkare redaktil tror jag dom heter. dom gör att man inte känner någon hunger och då äter man inte så mycket när man väll äter. sen har jag rört på mej lite mer. så har vell gått ner litte mer än 1 kg i veckan vilket jag är  jätte nöjd med.
  • Puchiko
    valkyrie skrev 2010-02-22 08:58:58 följande:
    okej men tror att sånt är mycket inviduelt. för det sa min läkare med till mej och den rättade till sig direkt. jag har ca 25 kg över vikt. vägde mej i går och har gått ner nu 7 kg på lite mer än en månad
    Härligt, jätteduktigt
  • valkyrie
    Puchiko skrev 2010-02-22 22:19:34 följande:
    Härligt, jätteduktigt
    tackar. hoppas bara gyn läkaren blir nöjd med det med.
  • valkyrie
    Puchiko skrev 2010-02-23 19:52:25 följande:
    Det hoppas vi, när skulle du dit?
    den 3/3 så om en vecka. vet inte vad vi ska prata om än. men det lär vi märka.
  • valkyrie
    Puchiko skrev 2010-02-24 20:58:18 följande:
    Ska tänka på dig vännen
    tack kan behövas känns det som.

hur går det för er andra?
  • Ginge

Idag kom mensen..... Räknat ut ett ÄL tid, och vi hade sex då.... men men.... det verkar inte räcka att ha sex under ÄL :(
    Nu får hoppas på nästa månaden, försöka jaga ÄL igen (den som alltid kommer när som helst..)

Mars är nästa chans
  • Puchiko
    Ginge skrev 2010-02-25 17:33:01 följande:
    Idag kom mensen..... Räknat ut ett ÄL tid, och vi hade sex då.... men men.... det verkar inte räcka att ha sex under ÄL :( Nu får hoppas på nästa månaden, försöka jaga ÄL igen (den som alltid kommer när som helst..)
    tråkigt
  • Ginge

jepp, nu bara samla krafter i ett par veckor och sen jobba hård på plus. Samtidigt som jag väntar på kallelse från fertilitetskliniken för att kunna lämna in prov. Ringde dem för ett par veckor sen och frågat om dem kanske har glömt mig, och sjuksköterskan (som lätt mycket trevligt) lovade att jag ska få det inom en månad... OK, nu är bara 2 veckor kvar, sen ska jag ringa igen.
    Hoppas dem ska inte börja ogilla mig för att jag tjatar för mycket....
    Hur länge behövde ni vänta för att att få tid för prover och sen till ni fick konstaterat PCO?

• Puchiko

jag gick till gyn för mensvärk men ingen mens.. och han såg att jag hade behåring osv.. han berättade att han misstänkte pcos och ville bara bekräfta det med ett vul.. så jag fick diagnosen diretk..

• Ginge

Jaså? Jag var hos gyn 3 gånger för att jag får mens typ 3 ggr om året. Men på ingen av dem besök kom till fråga om behåring, vikten osv. JIg fick ju ultraljud undersökning, fick ta hormon piller, och hela tiden hon sa att hon kan inte se något fel. Men vist någonting måste vara fel om mensen kommer bara 3 ggr/ året.
     Jag kanske skulle frågat henne om det, med då viste inte jag att PCO finns, inte heller vilka symptomer den har. Men nu ser jag att jag har typ alla symptomer... och därför räknar med att jag har pco. Men man ska ju få det konstaterat, så att man kanske kan få hjälp.

• Ginge

Tack för länken! Det verkar alla symptomer stämma, men om pärlbandet kan jag inte uttala eftersom gyn har aldrig nämt det. Även om hon tyckte att jag har flera äggblåsor vid varje besök. så jag räknar mig själv som PCO. 

• Puchiko

jag har aldrig blivit lessen för att min diagnos, bara lättad.

yeah, lite blod på pappret idag när jag torkade mig

Svar på tråden vi med PCO som strävar efter att +