• Sassa A

    Hur ofta har ni sex under graviditeten?

    Som rubriken lyder..


    Här blir det bara 1 ggn i veckan typ.. Ibland 1 ggn varannan vecka..
    Är det vanligt att man inte har sex lika ofta under graviditeten? 
    Jag har lusten kvar, även min man..
    men det känns som man inte tänker på sex
    lika ofta längre.. 
    Jag blir ju bara större och större och sexet blir mer vanligt och oftast blir de samma visa varje gång.. när det gäller ställningar osv.. känns inte lika kul.. men jag e så sjukt osmidig nu.. hehe är i vecka 26 nu.. 
    ☆ 24 Maj 2010 ♥
  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex under graviditeten?
  • Gostosa

    Jag har väldigt lite lust, vilket är knäckande för jag har i vanliga fall mkt stor lust. Jag känner mig värdelös pga och känner att min pojkvän tycker de e bull och det känns jobbigt.
    Min fråga är kommer sexlusten tillbaks när man fött???? Den tanken hemsöker mig, jag hoppas verkligen att den gör de.

  • EJai

    ca 10ggr kanske ingen större lust alls då jag inte känner mig bekväm i detta speciellt inte efter jag började känna rörelser i v 15

  • Karroägget

    För mig har det varit såhär:
    V5-V13 - 1-2 ggr/vecka
    V14-V23 - 2-3 ggr/vecka
    V24-V35 4-6 ggr/vecka
    V35->2-3 ggr/vecka

    Är i V 38+6 nu och är stor och klumpig, det gör ont i fogarna att ha sex så jag är inte riktigt lika sugen som vanligt, dock har jag haft tur med riktigt sköna orgasmer hela graviditeten och det har gjort att jag velat ha massa sex. Dock, som sagt är det lite mer "elefant-sex" nu och jag känner mig inte jättehet, men sambon blir inte avtänd av det ialllafall... {#lang_emotions_laughing}

  • Cyberfru

    Allldeles för sällan! Jag är så sexsugen hela tiden, men det är inte alltid man orkar ändå...och inte maken heller. Iofs så har det väl alltid varit så att jag varit mer "på" än han, men nu är det verkligen helt galet!

    Men ungefär lika ofta som vanligt skulle jag säga, det varierar :)

  • Little me

    SKÖNT att höra att jag inte är den enda som inte vill ha så mycket sex.
    Mått dåligt sen graviditeten började, och nu börjar jag bli bättre (v16).

    Andra trådar har berättat så fint att man är mycket ELAK mot sin partner när man inte släpper till.

    Tydligen är vi fler "elaka" då :)

  • sommartjejen1

    blir väl 1-2 gånger i månaden, har ingen lust alls längre.......stackars min sambo.....är snart i v 31 och det lär nog inte vända direkt.....men han bara bara bita ihopa och se glad ut=) jag bryr mig inte så mycket, tycker andra saker är viktigare nu

  • hanna1988

    ojoj, vad ofta alla har, vi har en 23 månaders tös hemma och är gravid 1 v 31, är så otroligt öm i underlivet så vi har bara haft ex 3-4 gånger under hal graviditeten, får ta igen det sen =)
    har varit extremt illamående och inlagd med dropp i början av graviditeten så då var det inte på tapeten med sex, och nu är jag så öm istället.. jaja, vi hinner nog med det sen =)

  • Miraeda

    Alldeles för sällan. Ca 1 gång i veckan, ibland mer sällan. Kanske är det för att vi försökt bli gravida så länge att när det väl lyckades så behövde man inte ha "rutin" på det längre. Äsch! Det där lät konstigt! Jag är i v 18.
    Sen har vi nog hamnat lite i otakt också. När jag är sugen  är inte han och tvärt om. Sen har vi båda varit så trötta hela våren, pga jobbet, att vara gravid och en massa saker som ska göras och fixas...
    Vi har sagt att vi båda vill mysa och pyssla om varandra mer, men ingen av oss har orkat ta tag i det.
    Sen håller jag med om at det blir släntrian och samma varje gång...

  • Hellan139

    Vi har sex som innan, 4-5ggr i veckan, har dock inte mått illa eller liknande o är i v.30.

  • nettan87

    jag ska va glad om vi har sex 2 gg i månaden. har inte så mycket selust nu när jag är gravid. men det kommer väl igen.

  • Zixi

    Har gett upp det där med sex nu, är i vecka 37 och har smärtsam foglossning. Det tar mig 5 min att hitta en position som inte gör ont och sen tar det 30 sek innan jag får en sammandragning. Känns inte direkt sexigt eller upphetsande.

    Som tur är så är min man förstående


    Juli - 2010
  • MammaTillOliver

    väldigt sällan =) har väl sex högst 1 gång varannan vecka, då är jag bara gravid i vecka 10..får se hur det utvecklar sig.. vi kan skylla lite på min killes arbetstider

  • Lillsnufflan

    Örk, typ aldrig. Mina slemhinnor är supertorra och jag har sån foglossning att jag knappt kan sitta (än mindre stå). Och det gör en inte direkt på humör. Fast det första problemet går ju att åtgärda med glidmedel, även om jag tycker det är lite avtändande också....

    Och i början av graviditeten spydde jag dygnet runt, så då blev det inte heller mycket åka av.

  • nataliel

    som vanligt minst 1gång om dagen ibland 1-3gånger. Var lika i min första graviditet oxå:)

  • nettan87
    nataliel skrev 2010-06-30 20:22:58 följande:
    som vanligt minst 1gång om dagen ibland 1-3gånger. Var lika i min första graviditet oxå:)
    oki. vad roligt. som sagt jag ska va glad jag har sex 1-2 gg i månaden.
  • solblomma

    Min tappade lusten när det började synas och vill inte heller tillfredsställa mig. Det håller på att knäcka relationen eftersom han inte heller bekräftar mig på annat vis. Jag hár svårt stt se att jag efter nio månader på hans villkor o i princip ingen sex ska lägga upp mig precis när han får lust igen. Själv har jag mer ut av sex under graviditet än Snnars. Tror detta blir slutet för vår korta relation.

  • Knappklara

    Samma här, knappt aldrig. Har inte blivit en gång sen jag blev gravid (är i v.11 nu) pga illamående och olust. Inget konstigt med det, bara lyssna på kroppen. Det kommer igen, om så efteråt. Visst är det frustrerande, men vad fan gör man?

Svar på tråden Hur ofta har ni sex under graviditeten?