Har en tonårsbonus här hemma - han är 16 år i år och i samras sov han över hos sin tjej för första gången, det var först då det kom på tal och vi resonerar som så att vi är inte rädda för sex, vill de ha det så har de det oavsett om de sover över hos varandra eller ej - hur många eftermiddagar har de inte varit själva hemma efter skolan när man själv jobbat??
Sen har vi en väldigt öppen dialog med 16-åringen och har haft länge att har man sex så är man också redo för det ansvaret och ser till att skydda sig - sen vet vi också att det är pinsamt för en 15-16 årig kille att gå och köpa kondomer så det har vi löst genom att köpa hem massor (så inte vi kan ha koll på när det försvinner) och lagt i en burk i badrumsskåpet där nere och i en burk i hans rum, han kan då själv fylla på sin burk utan att vi märker något.
För att han ska förstå vikten av att sätta på gummit har vi också pratat om vad som händer om man skiter i det - både sjukdomsmässigt och graviditetsmässigt och gjort klart för honom att skulle han slarva och resultatet blir en graviditet så är det han som tar det ansvaret (utan att vi dömmer varken honom eller tjejen för det).
Jag vet inte om det är rätt sätt men jag tror att det funkar - han har vid ett tillfälle frågat om bästa kompisen fick ta ett par kondomer då han inte vågade köpa och visst sa vi och brydde oss inte mer - nu när jag blev gravid med en sladdis och min sambo berättade det för sin son så garvade han bara och sa "Okej, men se till å sätt på kondomen nästa gång...." så att han fattar tvivlar jag inte det minsta på... 
När jag var 14-15 sov jag hos min kille (vi var tillsammans lääääänge) och då drog min Mamma med mig till UM och fixade P-piller - det kommer jag nog också göra med min dotter när den dagen kommer men vi kommer självklart ha diskussionen om Varför med henne och mellanbonus också... 
Men som enbart svar på din fråga - jag tycker inte det är tidigt att börja sova över hos varandra nu...