• studenten

    Vi som vill bli gravida under 2010!

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar att bli gravida under 2010. Häng på och skriv och berätta lite om dig själv och vad du pysslar med! :)

  • Svar på tråden Vi som vill bli gravida under 2010!
  • dreaming girl

    Jag hoppar också på här. Vi har en dotter född oktober 2009. Ska väl försöka lite lätt att bli gravida igen nu 2010. Så syskonet kommer 2011.

  • tildes mamma
    Agnes och Ville skrev 2010-04-22 20:58:26 följande:
    Då är vi i ungefär samma sits! Fick en dotter i aug-08 och börjar också bli lite sugna på en till
    skoj!
  • tildes mamma

    Hur går det för alla ?

    själv har spiralen precis åkt ur, så vi får väl se snart hur det går! :)

  • Agnes och Ville

    Hej!

    Vi kör på här...så får det bli om det blir. Har ingen direkt koll på AL men vet ju ungefär. Men använder inga stickor m.m. men jag är rejält sugen nu!

  • Anisa

    Nu är jag här igen... Fick mf i mitten på maj så nu kör vi på igen, nu är man ju inställd på det liksom. Testade med äl-stickor och fick utslag iförrgår och igår. Har ju ingen koll på nåt sånt just nu då jag inte haft mens än...


    Anton 09-03-24 och MF 10-05-11
  • Celiine

    Nej, vad tråkigt att höra, Anisa.

    Jag har heller ingen koll på äl eller mens, det är verkligen ingen regelbunden cykel som det var innan sonen föddes. Jag skulle tro att det beror på att jag ammar, visserligen inte heltid längre, men han har alldeles nyligen börjat med vanlig mat, så det blir fortfarande amning ett par gånger varje dag plus natt. Är bara väldigt glad och tacksam att mensen överhuvudtaget kommit igång, trots att jag helammat "länge".

    Ska plocka ur spiralen i slutet av sommaren, känns lite jobbigt att börja vänta på att mensen inte ska komma igen, men jag ska försöka ta det som det kommer, tänka att det får bli när det blir! Det lär ju inte ske, att jag har sånt tålamod, men det är ju en god tanke i alla fall!

  • midnightmoon

    Hejsan!

    Jag hänger gärna på här inne, vi ska börja med syskonförsök nu till ÄL efter midsommar.. spännande som bara den Flört Har en dotter född 2007


    Michelle 20070621
  • Anisa
    Celiine skrev 2010-06-13 19:31:17 följande:
    Nej, vad tråkigt att höra, Anisa.

    Jag har heller ingen koll på äl eller mens, det är verkligen ingen regelbunden cykel som det var innan sonen föddes. Jag skulle tro att det beror på att jag ammar, visserligen inte heltid längre, men han har alldeles nyligen börjat med vanlig mat, så det blir fortfarande amning ett par gånger varje dag plus natt. Är bara väldigt glad och tacksam att mensen överhuvudtaget kommit igång, trots att jag helammat "länge".

    Ska plocka ur spiralen i slutet av sommaren, känns lite jobbigt att börja vänta på att mensen inte ska komma igen, men jag ska försöka ta det som det kommer, tänka att det får bli när det blir! Det lär ju inte ske, att jag har sånt tålamod, men det är ju en god tanke i alla fall!
    Ja, det är tråkigt men nu tar vi nya tag!
    Jobbigt när man inte vet när varken äl eller mens kommer... Igår och idag har jag haft ont i brösten plus att äl-stickorna visade utslag onsdag och torsdag som sagt... Hoppas det tar sig nu...
    Anton 09-03-24 och MF 10-05-11
  • Anisa
    Celiine skrev 2010-06-13 19:31:17 följande:
    Nej, vad tråkigt att höra, Anisa.

    Jag har heller ingen koll på äl eller mens, det är verkligen ingen regelbunden cykel som det var innan sonen föddes. Jag skulle tro att det beror på att jag ammar, visserligen inte heltid längre, men han har alldeles nyligen börjat med vanlig mat, så det blir fortfarande amning ett par gånger varje dag plus natt. Är bara väldigt glad och tacksam att mensen överhuvudtaget kommit igång, trots att jag helammat "länge".

    Ska plocka ur spiralen i slutet av sommaren, känns lite jobbigt att börja vänta på att mensen inte ska komma igen, men jag ska försöka ta det som det kommer, tänka att det får bli när det blir! Det lär ju inte ske, att jag har sånt tålamod, men det är ju en god tanke i alla fall!
    Vad kul att ni också ska starta syskonverkstad snart! Hoppas det tar sig fort för er! :)
    Jag vet precis vad du menar, man vill tänka att det får bli som det blir men det är SVÅRT!!! Tänkte iofs så nu innan jag fick mf, det var väl därför det gick så fort skulle jag tro... Men nu går det inte så bra att tänka så måste jag säga...
    Anton 09-03-24 och MF 10-05-11
  • Celiine

    Jo, det är verkligen jättesvårt att ite tänka på det hela tiden!

    Just nu är jag skengravid tror jag, har en massa symptom; mår illa, är trött, lite värk i magen! Nyss tyckte jag till och med att magen hade växt lite! Det kanske den har också i och för sig, men det beror då inte på att det ligger en bebis därinne, snarare all glass jag ätit på sistone!

  • Celiine

    Hur går det för er alla?

    Jag har plockat ur spiralen nu i alla fall, så vi får se hur det går!

  • trullsa87

    Jag är ny här på sidan så förstår inte riktigt hur den fungerar.
    Men jag och min kille vill jätte gärna ha barn. Jag slutade med p-piller i februari i år . Än har inget plus kommit=( Jag blir jätte deprimerad varje månad när mensen kommer. Jag börjar bli rädd att jag inte kan få barn! Det skulle vara hemskt. Finns inte så mycket mer som kretsar i huvudet.
     Min kille vill verkligen bli pappa. Han paratar om det mycket. Jag vill också bli mamma ! Men det är fruktansvärt jobbigt att inte blir gravid! Vad kan man göra mer än att försöka?

  • Celiine
    trullsa87 skrev 2010-08-15 16:14:02 följande:
    Jag är ny här på sidan så förstår inte riktigt hur den fungerar.
    Men jag och min kille vill jätte gärna ha barn. Jag slutade med p-piller i februari i år . Än har inget plus kommit=( Jag blir jätte deprimerad varje månad när mensen kommer. Jag börjar bli rädd att jag inte kan få barn! Det skulle vara hemskt. Finns inte så mycket mer som kretsar i huvudet.
     Min kille vill verkligen bli pappa. Han paratar om det mycket. Jag vill också bli mamma ! Men det är fruktansvärt jobbigt att inte blir gravid! Vad kan man göra mer än att försöka?
    Vi blev med barn på sjunde försöket, men då hade jag haft kopparspiral innan. Jag har aldrig ätit p-piller, men visst är det så att det kan dröja en tid innan hormonerna kommer igång ordentligt efter att man slutat?
Svar på tråden Vi som vill bli gravida under 2010!